Gå till innehåll

Är senap godare än ketchup?


mrfiskman

Recommended Posts

Jag var i lördags hemma hos en vän och drack lite öl, min plikttrogen som halvalkolist.

 

Efter några timmar av tvtittande och några pratavbrott som mesta dels handlade om poker så kom vi in på ett faschinerande samtal: ketchup och senap.

 

Min kompis som vi kan kalla benny (fast han heter inte så egentligen, han heter inte daniel,erik,valdemar,jacob eller vincent heller och hahahahahahha han heter absolut inte lars-arne)

 

Han påstår alltså att senap är godare än ketchup, nog för att jag älskar senap men eftersom att jag äter säkert 6 kg ketchup varje månad är det svårt att välja senapen..

 

Han menar att senap är flytande guld och jag tycker att ketchup är flytande ehhhh rött guld..

 

vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en korvgubbe i stan som säljer korv och har även gjort sin egna senap. Så god!

 

Ni som bor i Uppsala vet vem jag talar om!

 

F.ö. så gillar jag svaret där någon skrev att det är lättare att välja bort Ketchup till det man ska ha det till, men inte lika lätt att välja bort senap.

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senap passar endast på korv tillsammans med ketchup, inget annat. Medan ketchup kan användas både i kombination och enskilt till en drös maträtter. :)

Ketchup >>> Senap

 

använder senap i väldigt mycket mat som jag lagar, även senapspulver, binder samman andra kryddor frukansvärt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...