mrfiskman Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Jag var i lördags hemma hos en vän och drack lite öl, min plikttrogen som halvalkolist. Efter några timmar av tvtittande och några pratavbrott som mesta dels handlade om poker så kom vi in på ett faschinerande samtal: ketchup och senap. Min kompis som vi kan kalla benny (fast han heter inte så egentligen, han heter inte daniel,erik,valdemar,jacob eller vincent heller och hahahahahahha han heter absolut inte lars-arne) Han påstår alltså att senap är godare än ketchup, nog för att jag älskar senap men eftersom att jag äter säkert 6 kg ketchup varje månad är det svårt att välja senapen.. Han menar att senap är flytande guld och jag tycker att ketchup är flytande ehhhh rött guld.. vad tycker ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pold Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 ja röstar på senap... (är lättast att stava till) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap är godare men ketchup är mer användbart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap är godast på julskinka och i ärtsoppa. På allt annat är ketchup godast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Båda är äckliga. Ketchup minst äckligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 hmmm.... tänkte rösta på ketchup, men vid eftertanke så kan man välja bort ketchup oftare än senap på maten... Så blir Senap ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ketchup finns det ju ungefär bara en sort av. Senap är som kvinnor, det finns en uppsjö av varianter att botanisera i. Senap är bäst! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
machinae Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Man blir tjock av ketchup. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Det man väljer helst på korv är godast. För mig är det senap. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davelin Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 lätt senap, helst sötstark. fast snackar vi korv så ska det vara både senap & ketchup, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Det man väljer helst på korv är godast. För mig är det senap. doh... kan man välja annat än senap på korv? helst då Turun Sinappi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ketchup finns det ju ungefär bara en sort av. Senap är som kvinnor, det finns en uppsjö av varianter att botanisera i. Senap är bäst! Finns det verkligen olika varianter på kvinnor? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ketchup är ju bland det äckligaste man kan äta. Lite senap är gott Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Steppwolf Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap. Särskilt sån sötstark som ser ut som honung. Lätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ketchup finns det ju ungefär bara en sort av. Senap är som kvinnor, det finns en uppsjö av varianter att botanisera i. Senap är bäst! Rätt svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wesqaz Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Man blir tjock av ketchup. Hmm, du låter som min mamma. Du är väl inte min mamma? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Har jag inte legat med machinae? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Emilio Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 senap är så äckligt. ketchup såklart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joey Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Ketchup är överlägset godast. Varför ingen omröstning? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
manshora Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 alltså, senap är ju mycket godare, men man kan ju inte vara utan ketchup heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap passar endast på korv tillsammans med ketchup, inget annat. Medan ketchup kan användas både i kombination och enskilt till en drös maträtter. Ketchup >>> Senap Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Finns en korvgubbe i stan som säljer korv och har även gjort sin egna senap. Så god! Ni som bor i Uppsala vet vem jag talar om! F.ö. så gillar jag svaret där någon skrev att det är lättare att välja bort Ketchup till det man ska ha det till, men inte lika lätt att välja bort senap. Mvh, KF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Båda är jäkligt goda, men ett liv utan ketchup skulle inte fungera så det får bli ketchup. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
manshora Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap passar endast på korv tillsammans med ketchup, inget annat. Medan ketchup kan användas både i kombination och enskilt till en drös maträtter. Ketchup >>> Senap använder senap i väldigt mycket mat som jag lagar, även senapspulver, binder samman andra kryddor frukansvärt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 10 Juli , 2007 Rapport Share Postad 10 Juli , 2007 Senap använder man för att senap i sig är gott. Ketchup använder man för att göra annat godare. Senap rular alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts