Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

> Dealing Hole Cards(6c 5c )

> iraiseu called for $1

> neutilus folded

> stacksmcgee2 folded

> Ulven-SIRE raised for $4.50

> TOMTE called for $4

> iraiseu called for $4

> Dealing the Flop(3h 7c Jc )

> Ulven-SIRE bet for $7.50

> TOMTE called for $7.50

> iraiseu called for $7.50

> Dealing the turn(9c )

> Ulven-SIRE checked

> TOMTE bet for $22

> iraiseu raised for $44

> Ulven-SIRE called for $44

> TOMTE called for $22

> Dealing the river(As )

> Ulven-SIRE went all-in for $352.17

> TOMTE ????

Stackarna är rätt djupa. Av oss som är med i potten har den som har minst 350... Ulven_Sire känns rätt tiltad. Var nyss all in preflop med 26 suit och vann 320 dollars potten Iraiseu som kan spela lite överaggro ibland känns för kvällen väldigt stabil i sitt spel... Så vad hade ni gjort i det här läget? Är ju turbobord så man har ju bara 7 sekunder på sig att fatta ett beslut.

Vet inte hur HH kommer se ut nu men hittade ingen converter som funkar till prima...

Postad

Först och främst hade jag höjt på floppen. Du vill ju ha bort iraiseu från potten om han eventuellt sitter på ett bättre drag samt då även få bättre position. Som spelad nu hade jag foldat på river. Känns väldigt långsökt att du skall ha bästa handen där.

Postad

Jag hade höjt på floppen med hålstege+färgdrag. Sen måste du nog vika river med tanke på att iraiseu sitter bakom. Hade det var heads up mot Ulven kanske man kunde syna (var han all in preflop med 62 för 150BB?) men inte med för kvällen stabile iraiseu bakom. Fisken kan ju dessutom ha hittat en hand en gång i livet eller två.

Postad

Jag skulle höjt på floppen.

Som spelat skulle jag i alla fall övervägt att folda på turn efter höjning + syn av min bet. Readberoende. Med den read som HERO har synar jag kanske ändå.

Foldar definitivt på river, som spelat.

Postad

hehe, lite speciellt read-tillstånd dock :P får väl anta att man har bättre kort än ulven, iraseis mini-höjning känns inte riktigt som något en aggro spelare gör mot en fisk med en bra hand menmen. Tufft läge men får nog folda den, beroende på vad för read på iraseis, suger ju om du foldar och sen foldar han med :P

Postad

I stridens hetta valde jag att syna och som tur var så foldade Iraiseu... Enligt hans utsago så hade han mig slagen. Nu får man ju aldrig veta men han skrev det iaf. Ulven satt på två två knektar på hand. Har funderat en del själv och som flera av er skriver så leder jag inte speciellt ofta i det här läget och gjorde det inte heller i den här handen men som tur var vek han ju ner sin högre färg. Så synen jag gör är egentligen inte så bra...

Ulaf: Ja något sånt hade han... kanske inte riktigt 150BB...men någonstans mellan 100-150. I en trevägs allin. AA, K6 offsuit och 26 suit. Ska se om jag kan hitta HH till den=)

Tack alla för era svar!

Tillägg: Ulaf... Mitt minne svek mig lite där... 80BB hade han=)

- iraiseu sitting in seat 1 with $368.88 [Dealer]

- mrmanota sitting in seat 2 with $24.91

- neutilus sitting in seat 3 with $91.82

- stacksmcgee2 sitting in seat 4 with $114.75

- Ulven-SIRE sitting in seat 5 with $80.23

- TOMTE sitting in seat 6 with $590.88

mrmanota posted the small blind - $0.50

neutilus posted the big blind - $1.00

** Dealing card to TOMTE: Jack of Spades, 6 of Spades

stacksmcgee2 raised - $5.00

Ulven-SIRE raised - $18.00

TOMTE folded