Gå till innehåll

Prima 200k, fancyplay eller bra?


Recommended Posts

Bytade precis bord så jag har inte någon read alls. Funkar spelet? Jag har kommit långt i ett antal turrar, till och med lyckats vinna någon men det var nog ren och skär tur.

 

Handen utspelats efter 1.45 H in i turneringen, både jag och fi har över average.

 

 

- LIQ_UE sitting in seat 2 with $2613.22 [Dealer]

- Sirjojo sitting in seat 3 with $3943.17

- Minucci sitting in seat 4 with $10840.00

- eken240 sitting in seat 5 with $1005.83

- Ricin sitting in seat 6 with $20789.23

- diabloooo sitting in seat 7 with $11393.34

- dilling89 sitting in seat 8 with $16281.27

- Wendt1 sitting in seat 9 with $4926.82 [sitting out]

- DonalMacA sitting in seat 10 with $7259.72

 

Sirjojo posted the small blind - $150.00

Minucci posted the big blind - $300.00

 

** Dealing card to Minucci: 8 of Spades, 9 of Spades

eken240 folded

Ricin folded

diabloooo folded

dilling89 raised - $1200.00

Wendt1 folded

DonalMacA folded

LIQ_UE folded

Sirjojo folded

Minucci called - $1200.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 9 of Clubs, Queen of Hearts

Minucci checked

dilling89 bet - $1500.00

Minucci raised - $3525.00

dilling89 called - $3525.00

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

Minucci went all-in - $6415.00

 

 

Riskerar jag för mycket när jag ändå ligger bra till eller är det ett bra spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför syna pre?

 

Har en för stor förkärlek till sc antagligen. Men jag håller med, är endast jag och fi med i en raisad pott och jag är ur position. Kallt!

 

Känns utan tvekan som att du riskerar alltför mycket. Fick säkert syn av AA/KK.

Ska till en sjuhel--tes read för att göra det där spelet.

 

Ja man famlar lite i blindo det håller jag med om.

 

Sjukt kallt spel... Ingen bra syn pre.

 

ok, än är de ingen som tycker om spelet. fan. :-D

 

Tanken som går genom huvudet är att det startar 1500 pers i turren. Några moves måste man nästan göra för att ta sig till finalbordet. Och då är det väl bättre att göra det mot en Fi som inte känner sig commitad eller har desperat låg stack??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken som går genom huvudet är att det startar 1500 pers i turren. Några moves måste man nästan göra för att ta sig till finalbordet.

 

Jag märker att det är många som tänker så, det är jättefel. Spela som vanligt, ta nästan alla chipEV+ beslut.

 

Och du måste spela jättetajt PF mot stora höjningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! :twisted:

 

Med alla era sk. ABC-analyser är det inte konstigt att ni är kvar på lowstakesforumet. Självklart kan det vara bra att spela bara JJ+,AK man kan vinna mycket pengar men ni fattar inte att det gäller att variera sitt spel. Man kan ju till exempel höja med så kallade suited connectors som ovanstående spelare faktiskt gör och vinna ännu mer pengar och förvirra sina fiender :-P . Kolla på en spelare som Mrdawwe som spelar allt annat än ABC-poker men ändå krossar på sina nivåer.

 

Jag tycker absolut inte detta är ett dåligt spel. Han kan ju faktiskt lägga sig och jag vet ju inte rikigt hur spelaren spelar men han skulle troligtvis syna med j-10 och även betala av med en sämre 9 eller kanske till och med en 6!

Men det är ju ett mycket riskabelt spel så det gäller att ha is i kaggen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar att skaffa mig en tight image när jag byter bord så att jag kan göra den typen av moves som du gör nu, fast helst i position. Tycker alltså att du spelar handen fel pre-flop men efter floppen tycker jag du spelar handen rätt bra. Ditt probe-bet på floppen måste han ju slå om, om han så sitter på AK. Turn är ju bra för dig med en till dam så det är mycket möjligt att du leder.

 

Håller inte med om att du behöver göra moves så tidigt för att gå till finalbordet. Harrington-poker fram tills man börjar närma sig bubblan, punkt slut. Med några kvar till bubblan och framförallt när man går ner på 2-3 bord sen så behöver man lägga in några moves om man får korttorka.

 

Hur slutade handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! :twisted:

 

Med alla era sk. ABC-analyser är det inte konstigt att ni är kvar på lowstakesforumet. Självklart kan det vara bra att spela bara JJ+,AK man kan vinna mycket pengar men ni fattar inte att det gäller att variera sitt spel. Man kan ju till exempel höja med så kallade suited connectors som ovanstående spelare faktiskt gör och vinna ännu mer pengar och förvirra sina fiender :-P . Kolla på en spelare som Mrdawwe som spelar allt annat än ABC-poker men ändå krossar på sina nivåer.

 

Jag tycker absolut inte detta är ett dåligt spel. Han kan ju faktiskt lägga sig och jag vet ju inte rikigt hur spelaren spelar men han skulle troligtvis syna med j-10 och även betala av med en sämre 9 eller kanske till och med en 6!

Men det är ju ett mycket riskabelt spel så det gäller att ha is i kaggen :mrgreen:

 

Seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar att skaffa mig en tight image när jag byter bord så att jag kan göra den typen av moves som du gör nu, fast helst i position. Tycker alltså att du spelar handen fel pre-flop men efter floppen tycker jag du spelar handen rätt bra. Ditt probe-bet på floppen måste han ju slå om, om han så sitter på AK. Turn är ju bra för dig med en till dam så det är mycket möjligt att du leder.

 

Håller inte med om att du behöver göra moves så tidigt för att gå till finalbordet. Harrington-poker fram tills man börjar närma sig bubblan, punkt slut. Med några kvar till bubblan och framförallt när man går ner på 2-3 bord sen så behöver man lägga in några moves om man får korttorka.

 

Hur slutade handen?

 

HERO probebettar inte flop utan checkraisar istället och får syn av fi. Detta innebär ju att fi i princip alltid har en hygglig hand och därför borde vi ge upp handen på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO probebettar inte flop utan checkraisar istället och får syn av fi. Detta innebär ju att fi i princip alltid har en hygglig hand och därför borde vi ge upp handen på turn.

 

 

Absolut och så hade jag också spelat handen, förutsatt att jag hade synat pre flop, vilket jag inte hade gjort. Men jag håller med, alltså spelar han egentligen bara handen bra på turn, då han ställer.

 

Trots det så tycker jag att varianten är intressant. Troligen är det bara nybörjare steg 2 (dvs dom som just lärt sig tycka om suited connectors men inte lärt sig spela dom), alternativt avancerade proffs som använder sig av det här spelet.

 

Är fortfarande nyfiken på hur det gick. Antar att grabben vann handen och att Fi foldade JJ eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gick det iallafall... Fi tänkte i 80 sek eller nåt.

 

 

- LIQ_UE sitting in seat 2 with $2613.22 [Dealer]

- Sirjojo sitting in seat 3 with $3943.17

- Minucci sitting in seat 4 with $10840.00

- eken240 sitting in seat 5 with $1005.83

- Ricin sitting in seat 6 with $20789.23

- diabloooo sitting in seat 7 with $11393.34

- dilling89 sitting in seat 8 with $16281.27

- Wendt1 sitting in seat 9 with $4926.82 [sitting out]

- DonalMacA sitting in seat 10 with $7259.72

 

Sirjojo posted the small blind - $150.00

Minucci posted the big blind - $300.00

 

** Dealing card to Minucci: 8 of Spades, 9 of Spades

eken240 folded

Ricin folded

diabloooo folded

dilling89 raised - $1200.00

Wendt1 folded

DonalMacA folded

LIQ_UE folded

Sirjojo folded

Minucci called - $1200.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 9 of Clubs, Queen of Hearts

Minucci checked

dilling89 bet - $1500.00

Minucci raised - $3525.00

dilling89 called - $3525.00

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

Minucci went all-in - $6415.00

dilling89 called - $6415.00

dilling89 shows: 10 of Diamonds, 10 of Clubs

 

** Dealing the river: Ace of Spades

dilling89 wins $22430.00 from the main pot

 

Vet inte vad jag ska tycka om Fi:s syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gick det iallafall... Fi tänkte i 80 sek eller nåt.

 

 

- LIQ_UE sitting in seat 2 with $2613.22 [Dealer]

- Sirjojo sitting in seat 3 with $3943.17

- Minucci sitting in seat 4 with $10840.00

- eken240 sitting in seat 5 with $1005.83

- Ricin sitting in seat 6 with $20789.23

- diabloooo sitting in seat 7 with $11393.34

- dilling89 sitting in seat 8 with $16281.27

- Wendt1 sitting in seat 9 with $4926.82 [sitting out]

- DonalMacA sitting in seat 10 with $7259.72

 

Sirjojo posted the small blind - $150.00

Minucci posted the big blind - $300.00

 

** Dealing card to Minucci: 8 of Spades, 9 of Spades

eken240 folded

Ricin folded

diabloooo folded

dilling89 raised - $1200.00

Wendt1 folded

DonalMacA folded

LIQ_UE folded

Sirjojo folded

Minucci called - $1200.00

 

** Dealing the flop: 6 of Diamonds, 9 of Clubs, Queen of Hearts

Minucci checked

dilling89 bet - $1500.00

Minucci raised - $3525.00

dilling89 called - $3525.00

 

** Dealing the turn: Queen of Spades

Minucci went all-in - $6415.00

dilling89 called - $6415.00

dilling89 shows: 10 of Diamonds, 10 of Clubs

 

** Dealing the river: Ace of Spades

dilling89 wins $22430.00 from the main pot

 

Vet inte vad jag ska tycka om Fi:s syn.

Vet inte vad jag ska tycka om ditt preflopspel. Min kroppstemperatur har nog ökat ett par grader sen jag hittade till den här tråden iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud! :twisted:

 

Med alla era sk. ABC-analyser är det inte konstigt att ni är kvar på lowstakesforumet. Självklart kan det vara bra att spela bara JJ+,AK man kan vinna mycket pengar men ni fattar inte att det gäller att variera sitt spel. Man kan ju till exempel höja med så kallade suited connectors som ovanstående spelare faktiskt gör och vinna ännu mer pengar och förvirra sina fiender :-P . Kolla på en spelare som Mrdawwe som spelar allt annat än ABC-poker men ändå krossar på sina nivåer.

 

Jag tycker absolut inte detta är ett dåligt spel. Han kan ju faktiskt lägga sig och jag vet ju inte rikigt hur spelaren spelar men han skulle troligtvis syna med j-10 och även betala av med en sämre 9 eller kanske till och med en 6!

Men det är ju ett mycket riskabelt spel så det gäller att ha is i kaggen :mrgreen:

 

han höjde inte, hansynade ac ca 1/8 stack med 89s. givetvis uruselt.

 

sen bluffa hjärndöda turneringsspelare brukar sällan funka.

 

 

spelade en 100dollars-turnering igår. knappt spelat en hand första timmen

 

får AA i bb. utg raisar, jag 3bettar. han synar jag pushar en K-hög flop.

 

han syna rmed KJ.

 

lol.

 

så usla är turneringsspelare...och dom bluffar man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det finns ju inget ev. färgdrag heller så jag förstår inte vilken hand du skulle göra detta spel med. Tycker det är en given syn av honom om han INTE sätter dig på slowspelad högre pockets. Din bet på just turn tycker jag skriker bluff, vad är det du vill skydda din hand från? Stegdraget?

 

edit, kom på att du inte har så mycket kvar egentligen (på turn) men tycker ändå att det är rätt onödig risk.. d e ju knappast panikläge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad jag ska tycka om ditt preflopspel. Min kroppstemperatur har nog ökat ett par grader sen jag hittade till den här tråden iaf.

 

Har inte heller kommit överens med preflopspelet. Ibland gillar jag det ibland hatar jag det..

 

Kul att det blir lite reaktioner på spelet.. Därför man postar HH:s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...