Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Såg på nyheterna för 1 minut sedan då jag till min förskräckelse fick höra att skatteverket köper personuppfter från olika pokersidor.

Tycker det låter helt sjukt. Kan de stora aktörerna verkligen göra så mot sina kunder?

Postad

för pokersiten är skatteverket som vilket företag som helst (om det inte är en svensk pokersite) så om dom har en policy av att sälja uppgifter om spelare till företag så är det inget alls märkvärdigt att skatteverket skulle få betala för informationen. det som dock vore märkligt är om pokersiten har en sån policy. jag vill minnas att någon representant för pokerstars hävdat att de har som policy att inte ge ut uppgifter till nån. nån som kan bekräfta det från pokerstars team?

Postad

Jag lyfte öronen först efter några sekunder, men tror inte jag hörde så fel. Hittade inte den nyhetssändningen på hemsidan (aktuellt 18.00 måste det ha vrit) och kan inte hitta någon liknande artikel någonstans.

Men efter nya uttalanden från PokerStars-representanter, så antar jag att det inte gäller dem om de inte myglar.

Sen undrar jag också hur det ligger till med Full Tilt Poker i de här sammanhangen. Vad jag förstår så är de i dagsläget också räknat som skattepliktigt.

Postad
Såg på nyheterna för 1 minut sedan då jag till min förskräckelse fick höra att skatteverket köper personuppfter från olika pokersidor.

Tycker det låter helt sjukt. Kan de stora aktörerna verkligen göra så mot sina kunder?

Du hörde jävligt fel, vad de sa var att skatteverket skulle granska internetbolag som hjälper pokersidorna att få kunder (affar).