Gubben_Ralf Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Tycker det ha varit så mkt tjaffs om de här på senaste att jag känner jag måste ta reda på lite mer kring riskerna att få en skattesmäll på sig. Det jag undrar är: *Hur många som redan fått restskatta på pokervinster och hur tror du att framtiden kommer att se ut? (Få vet antagligen inte bättre än mig, men vad har ni hört? Känner ni någon? Finns det några uppgifter någonstans?) *Vad är riskerna om man bara spelar mellannivåer som nätseplare och drar in en och annan summa under 100k kr på turneringar? (semi-proffset) *Om man använder sig av ett Neteller-kort och inte överför några pengar till bankkonto ska det väll vara omöjligt för skatteverket att få några uppgifter om ens inkomster? *Hur stor är riskerna att man blir kollad om man nolltaxerar helt utan inkomst? Citera
DrRoland Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Det är mycket stor risk att du blir kollad om du nolltaxerar utan inkomst iaf. Citera
Cyntax Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 Det är mycket stor risk att du blir kollad om du nolltaxerar utan inkomst iaf.Mycket? Det tror jag inte. Citera
checkamat Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 cyntax vad tycker du är bäst att göra om man tjänat många hundra tusen och har planer på att fortsätta göra det. Kontakta skatteverket själv och lägga fram allt och var man tjänat det eller inte göra någonting? med tanke på att slippa straffskatt o sånt Känns bara jobbigt att veta att man kan bli beskattad i framtiden. Spelar skattefritt nu men tidigare kan jag inte vara säker Citera
Cyntax Postad 7 Juli , 2007 Rapport Postad 7 Juli , 2007 cyntax vad tycker du är bäst att göra om man tjänat många hundra tusen och har planer på att fortsätta göra det. Kontakta skatteverket själv och lägga fram allt och var man tjänat det eller inte göra någonting?med tanke på att slippa straffskatt o sånt Känns bara jobbigt att veta att man kan bli beskattad i framtiden. Spelar skattefritt nu men tidigare kan jag inte vara säker Tjänar man så mycket pengar, nolltaxerar och kanske köper hus/bostadsrätt, bil, båt osv så är ju risken stor att det kommer fram förr eller senare. Jag tänker inte ge några råd alls. Enda sättet att slippa straffskatt är att redovisa allt öppet. Du får själv göra en kalkyl där du överväger risk med ev. förtjänst. Förresten, är det mycket pengar det handlar om så blir det en brottsanmälan också. Kanske inte kul att bli åtalad och stämplad som ekobrottsling Gränsen går vid 1pbb. Citera
Recommended Posts