Gå till innehåll

NL200 - Riverbeslut, vad gör ni?


Recommended Posts

Spelade en ganska intressant hand nyss när jag lirade nl200. Vet egentligen inte om det är så mycket att säga om denna hand men syn eller push? Vill få en uppfattning om hur folk agerar i ett sådant här läge.

 

 

Seat 3: wh2o ($88.40 in chips)

Seat 5: milev ($187.55 in chips)

Seat 6: LongAgo ($191.80 in chips) [2, 2]

Seat 7: don_luffe ($127.85 in chips)

Seat 8: FI ($190.25 in chips)

Seat 10: Zanava ($170.90 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

don_luffe posts blind ($1), FI posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

Zanava folds, wh2o folds, milev bets $7, LongAgo calls $7, don_luffe calls $6, FI calls $5.

 

FLOP [board cards King of Hearts,Queen of Diamonds,3 of Clubs ]

don_luffe checks, FI checks, milev checks, LongAgo checks.

 

TURN [board cards King of Hearts,Queen of Diamonds,3 of Clubs,King of Spades ]

don_luffe checks, FI checks, milev checks, LongAgo checks.

 

RIVER [board cards King of Hearts,Queen of Diamonds,3 of Clubs,King of Spades,2 of Diamonds ]

don_luffe bets $15, FI bets $45, milev folds, LongAgo ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade fan värdehöjt här. Känns otroooligt kallt om FI sitter och slöspelar en K hela vägen här?

Och om han har en oerhört dåligt spelad K så lär han inte ha kåk och därför ska du höja.

Han hade velat ha bättre betalt vid kåk på flopp eller turn med 4 spelare i pott?

Jag hade värdehöjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade fan värdehöjt här. Känns otroooligt kallt om FI sitter och slöspelar en K hela vägen här?

Och om han har en oerhört dåligt spelad K så lär han inte ha kåk och därför ska du höja.

Han hade velat ha bättre betalt vid kåk på flopp eller turn med 4 spelare i pott?

Jag hade värdehöjt.

 

don_luffe har ju troligtvis en bluff eller en dam. frågan är bara vafan FI egentligen har? jag säger att han troligtvis är på en bluff, varför skulle han raisa på damen?

jag skulle hursomhelst ha värdehöjt typ upp till 90 och kastat vid omslag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt, finns det människor som vill folda river här?

 

Jag hoppar hellre från eiffeltornet än foldar river.

Dör du hellre än att kanske folda en vinnande hand på poker? Aja, jag foldar aldrig river, men vore bra om du hade stats på fi. Skumt om han orkat slowspela kåk hela vägen till river.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan va ju inte direkt om fold, utan snarare om syn eller push :P

 

iaf, att fi höjer här med en riktig hand som vi slår känns ju mer osannolikt än att fi höjer med en hand som har oss slagen. don luffe kan mycket väl ha en dam eller nåt, men kommer ju aldrig syna om vi re-raisar så finns ju inge vits med det. vad sätter ni fi på för hand som han kommer syna med om re-raise??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ett läge där syn kan ge mer värde än raise även om vi har bästa handen eftersom luffe mycket lättare kan kvida in en syn då. Samtidigt kommer vi billigt undan mot en högre kåk.

 

Å andra sidan, om FI har en naken kung och spelar den såhär lär han inte folda mot en push. Alltså, inget jättetrivialt beslut men i de flesta fall blir det nog push för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att syn är rätt.(fold kan man inte ens tänka på)

Då kåken ändå förekommer här ganska ofta. Ofta finns det ingen naken K med efter prefloppsekvensen förutom KQ. Sedan så luktar det ju slowspel vilket också talar för kåken.

+ Det som nidson säger.

Sammantaget betyder det syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna. Det verkar som om alla väljer lite olika vägar här. Personligen, tycker jag nog det är ganska kallt att raisa och synen ligger närmare till hands då sb kanske kan fåfram en kvidsyn samtidigt som jag pressar ner variansen lite mot högre hus. Iallafall, jag tycker nog inte det är direkt fel att varken raisa eller bara syna, handlar nog mest om reads i en trevägspot som denna.

 

Iallafall, valde jag att värdehöja näven då jag (förtillfället) tyckte att det kändes kallt för honom å slöspela typ 33. Givetvis vek han upp 33 och man fick vackert lyfta hatten för ett högre hus.

 

Återigen, tack för kommentarerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...