Gå till innehåll

Pokerns guldålder över?


DrRoland

Recommended Posts

klart de blivit lite tuffare men finns fortfarande MÄNGDER med idioter som sitter och donerar pengar och så kommer det alltid att vara..

 

 

ja antal pokerspelare har väl alldrig vart så många som nu =mer fisk alla är långt ifrån bra ja tycker spelet alldrig har varit så löst som nu på dom flesta nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför i hlvete bryr du dig om att svara när du helt klart inte fattar resonemanget???

Problemet är väl att du pratar om "sajterna" som ett slags gemensamt medvetande. Det finns massor av olika sätt att konkurrera och ett slags tyst samförstånd mellan ALLA sajter är omöjligt på en så stor marknad. Däremot är det ett problem för oss att lockbetena för hajar inte är desamma som de för fiskar. Vi måste följa fisken, vilket leder till att sajterna inte behöver locka de insatta med annat än motståndet. Jag kan egentligen inte förstå varför rb någonsin blev så stort. Jag menar, titta hur stor andel av marknaden WPX har.

 

Poängen är alltså att konkurrensen inte minskar, eller att sajternas gemensamma önskan är att minska den, utan att den har flyttat fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har utan tvekan blivit bättre spelare, har spelat nivåerna mellan 3/6 och 10/20 i 2 år och har många som även spelat de lägre nivåerna och det råder ingen tvekan om att tendensen är att det blir tightare och bättre spel generellt. En spelare som knappt skulle vara vinnande idag på tex 5/10 kunde vara kung där för två år sen. Men tror det kommer gå i cykler också när nya länder börjar spela osv. Är nog alla de mediokra spelarna som inte har nån direkt talang för att bli bra på poker som kommer stryka med och förlora för de duktiga kommer det nog alltid finnas pengar att vinna. Bara att hoppas att man tillhör den skaran när kvaliteten ökar.

 

Sen att bonusar och rb försvinner är väl bara att fira sånt förstör bara pokern på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk e fortfarande dåliga och det finns downswings/tilt etc för alla spelare så att så länge man e tillräckligt disciplinerad kommer det egentligen aldrig bli några problem.

 

Fast ja, jfr med för 4 år sen.

Guldgruvan e tömd.

Däremot finns det sjukt mkt guld kvar att vaskas fram ur älven bredvid, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alla äckliga svenskar som tillkommit som gjort gamesen mindre attraktiva. Finns det inget nätverk som inte tillåter svenskar? Kan tänka mig och flytta utomlands i så fall....8-)

 

LOL, grymt bra drag i sa fall, sjalv flyttade jag till schweiz, det ar skoj har, det kan jag rekomendera, dock har jag inte hittat nagon site som blockar svenskar an. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns väll som att upp till NL200 finns det fortfarande mycket fisk som mer spelar enbart för att det är roligt. Efter det känns det som att det enbart finns nötgrinders som har pokern som sin främsta inkomst. De är kanske inga nya Phil Ivey men dock kan dom spela poker. Hoppet är ju som sagt om amerikanerna kan få börja donera pengar igen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelarna är bättre ja helt klart även om "nl2000 för ett år sedan = nl400 idag" känns väldigt överdrivet iaf där jag huserar mest (ongame).

 

Skulle lite löst beskriva det som att istället för 2 bra 3 medel 1 fisk vid bordet sitter nuförtiden 4 bra 1 medel och 1 fisk.

Spelarna är bättre mkt pga cardrunners och annan coachning som var o varannan hyfsat seriös mellan-nivå grindare någon gång utnyttjat. Och många duktiga spelare med förmågan att plussa på högre nivåer har flyttat ner i nivå på sistone för minskad varians med bibehållen vinst.

 

Med fler o fler duktiga och jämnbra spelare vid samma bord kommer speltekniken att få mindre o mindre betydelse och psyket mer o mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att.

 

Spelet är mycket mer tight, spelar man på samma site lär man sig vilka som är bra eller dåliga.

 

vid tex 10/20$ bord spelar jag alltid 6 seats i regel är det till 90% 4-5 som är ok spelar sina stilar tight/aggressive eller vad dom nu föredrar den sista platsen är kanske den enda som kommer och går, Kommer in nån med 3-500$

och vill ha snabba pengar men torskar, så kommer det en ny som höjer 200$ på skräp blir synad av AQ,AK osv går all in och sen har han 0$.förmodligen ganska lika på lägre bord

 

bonus på insättning bryr jag mig inte om, raken dock kanske är lite strulig.

 

Spelmässigt hade jag en kanon månad under dom 2v jag spelade i juni.

 

Provade precis partypoker, 50$-29xx$ på 4 timmar något...Dock bra händer bra syner mm ligger ju grund till det...men fisk ja det finns det gott om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att.

 

Spelet är mycket mer tight, spelar man på samma site lär man sig vilka som är bra eller dåliga.

 

vid tex 10/20$ bord spelar jag alltid 6 seats i regel är det till 90% 4-5 som är ok spelar sina stilar tight/aggressive eller vad dom nu föredrar den sista platsen är kanske den enda som kommer och går, Kommer in nån med 3-500$

och vill ha snabba pengar men torskar, så kommer det en ny som höjer 200$ på skräp blir synad av AQ,AK osv går all in och sen har han 0$.förmodligen ganska lika på lägre bord

 

bonus på insättning bryr jag mig inte om, raken dock kanske är lite strulig.

 

Spelmässigt hade jag en kanon månad under dom 2v jag spelade i juni.

 

Provade precis partypoker, 50$-29xx$ på 4 timmar något...Dock bra händer bra syner mm ligger ju grund till det...men fisk ja det finns det gott om

 

hajar som du som förstör spelen för oss andra:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, ja den dagen det inte gör det så blir det repet. Under NL$1K är det fortfarande bra games. Men vem vill spela där? :rolleyes:

 

Men så onödigt dryg kommentar. Att spelet blir bättre på högre nivåer tvivlar jag inte på. Men du tycks mena att begreppet fisk är meningsliöst under NL1k eftersom alla som spelar där är sämre än dig. LOL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så onödigt dryg kommentar. Att spelet blir bättre på högre nivåer tvivlar jag inte på. Men du tycks mena att begreppet fisk är meningsliöst under NL1k eftersom alla som spelar där är sämre än dig. LOL!

 

Ursäktar om jag gjorde dig upprörd. Hade väl en dålig dag eller nåt.. Men att mina ord skulle säga att ordet fisk är meningslöst på lägre nivåer kan jag väl inte påstå. Snarare att alla är fisk på nämda nivåer, inget illa menat i det. Men är man duktig pokerspelare sitter man inte på NL40.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäktar om jag gjorde dig upprörd. Hade väl en dålig dag eller nåt.. Men att mina ord skulle säga att ordet fisk är meningslöst på lägre nivåer kan jag väl inte påstå. Snarare att alla är fisk på nämda nivåer, inget illa menat i det. Men är man duktig pokerspelare sitter man inte på NL40.

 

Det beror väl iofs på hur mkt pengar man har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska logiskt så är pokern inne i ett dåligt skede. Säger som jag alltid sagt: Poker är ett pyramidspel. Enda sättet att hålla toppen vid liv är att fylla på med nya spelare (nytt kapital) hela tiden.

 

Enda sättet.

 

När det slutar komma till nya spelare så kommer pokern få det oändligt svårt. Visst kommer det alltid finnas spelare som sätter in mer och mer pengar i all oändlighet, men de spelarna är få jämfört med den stora massan som sätter in, spelar ett tag och sedan ger upp.

 

Än på ett tag är det nog lugnt. Men sedan behövs en injektion. Så är det bara. Pyramidspel kräver nya spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hoppas ingen stör sig på bumpen. Tycker det är jävligt intressant att se denna, eftersom folk fortfarande säger samma skräp, och lyfter bara tidsperspektivet till 2009. Den här skapades 2006 eller nåt? Härligt. Unibets nl100$-nl400$ år 2007 var lite av ett paradis. Ska man ha bättre EV skulle man få lira mot farmor som förknippat kortspel med jävulen.

 

Selektiva minnen, helt klart. Alla ska vi hitta en ursäkt till varför vi inte vinner en miljon i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas ingen stör sig på bumpen. Tycker det är jävligt intressant att se denna, eftersom folk fortfarande säger samma skräp, och lyfter bara tidsperspektivet till 2009. Den här skapades 2006 eller nåt? Härligt. Unibets nl100$-nl400$ år 2007 var lite av ett paradis. Ska man ha bättre EV skulle man få lira mot farmor som förknippat kortspel med jävulen.

 

Selektiva minnen, helt klart. Alla ska vi hitta en ursäkt till varför vi inte vinner en miljon i veckan.

 

En del proffs anser att det var som lättast att vinna långt, långt före pokerboomen. De som invigdes under smällen (alltså de flesta) säger oftast att just det var guldåldern. Intressantaste är den sista skaran, eftersom jag tvivlar starkt på att många av dem håvade in jättesummor på den tiden. Några varians-rushade antagligen under sina 1000 händer/månad visserligen, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jul 2007 vad jag kan se och tycker fortfarande inte det är något dravel.

Spelvillkoren är ju typ en miljon ggr sämre idag än de var då.

Ok, det var visst en länkad tråd i en post som var från 2006. Just vilkoren, bonusar, rb, osv.. kan jag hålla med om. Syftade mer på att spelarbasen skulle vara så mycket svårare att spöa idag.

 

Kan av förklarliga skäl inte uttala mig om highstakes, men hur många av oss syftar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kunde inte uttryckt d bättre!

 

sån skitsnack om att fisken e borta etc har funnits rätt länge tycker dock att det aldrig funnits mer fisk än nu. tjänar mer idag än jag gjorde för ett par år sedan

 

Det beror nog med extremt hög sannolikhet på andra saker än att det är lika mycket fisk/mer fisk.

 

Fisken är ju som sagt inte borta och ännu är detta inte över men jag har en känsla av att det kan bli så att hela pokerekonomin fryser till is (någon enstaka nybörjare eller spelgalning kommer knappast kunna göda alla som nu spelar vettig poker.) rätt kvickt någon gång framöver, om det inte blir någon ny pokerboom någonstans.

 

Nu verkar det ju i och för sig som om det kommer lite spelare från Ryssland och sådant så kanske kan det slå ordentligt där så då lär det vara rätt fint fiske.

 

Det känns som att jag inte kan formulera mig alls, hittar inte ord, har jag fått en hjärntumör tro..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...