Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tycker det mesta har blivit sämre för nätpokern senaste tiden.

Det är inte nog med att raken redan är åt helvete för hög.

Spelet på sajterna blir tajtare och tajtare.

Den ena siten efter den andra avvecklar både bonus och rakebackprogram.

Wsex har börjat raka, party har avvecklat sina 100$ 10x bonusar, everest har höjt raken och försämrat bonusarna till oigenkännlighet, crypto har försämrat både bonusar och rb kraftigt, ongame och ipoker har avvecklat rb:n, prima har cappat rb:n till 30%.

Rent generellt sett så blir sign-up bonusarna som sajterna erbjuder bara sämre och sämre.

Om man trots det lyckas göra någon vinst så tillkommer snart 30% skatt på en stor del av sajterna.

• Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Plz. Spelarna e ju fortfarande sjukt dåliga. Min förra månad var rekordmånad o då spelade jag inte ens mkt.

Säger inte så mycket faktiskt. Jag slog också nytt rekord förra månaden utan att spela särskilt mycket, men nog är det så att genomsnittsspelaren har blivit markant bättre det senaste året. Det finns säkert många som kan fortsätta att tjäna pengar på poker rätt länge, men det finns även många som tidigare har varit vinnande spelare, men som kommer att börja förlora pengar om det inte kommer nytt kapital och nya spelare. Fan, när jag började lira var det EV+ att dega in hela stackar med AJo preflop på NL20 (€). Det är det garanterat inte nu...

Postad

För ett par år sedan snackade typ NL $2k-lirarna om stege slog färg eller ej. Idag snackar NL $50-lirarna om att balansera sina CB's eller ej :P

Nej men lite mer seriöst så är väl typ dagens NL $400 att jämföra med partys NL $2k samma tid förra året?!

Postad

Klart det har blivit bättre men det är ju fullt naturligt. Alla de som kom i kontakt med pokern i pokerboomen har givetvis prövat på det. Vissa har fastnat och fortsätter spela och de spelarna har fått mer erfarenhet.

Nytt kapital flödar ju inte in till pokermarknaden i samma ström som det gjorde för 2-3 år sedan.

Det är ju en av anledningarna till att jag helt enkelt la av att spela (maj i fjol). De pengar jag tjänade kontra den tid jag la ner gjorde det inte värt att spela utan att behöva gå upp i nivåer (och öka risken) så att pengarna jag tjänar ska betyda mer än tiden som offras. De motspelare jag dessutom spelar mot spelar förmodligen väldigt mycket mer än mig som har ett heltidsjobb.

Jag satte iaf in $1000 nu för en vecka sen bara för att testa spela cash game igen. Ligger väl väl break even på spelet efter 2 sessioner men plussade $200 tack vare bonus, men de kan ju snabbt tiltas bort om jag känner mig själv efter ett par beats :D

Men jag känner nu efter CG comeback precis som jag gjorde när jag la av, finns annat att lägga tiden på och pengarna jag spelar poker med kvittar för mig ekonomiskt om jag bustar eller 5-dubblar. Lite moment 22 att man inte vill spela högre då...

Ja å sen är det ju inte så kul att gå från en vinnande spelare till en Break Even spelare, men det kan iaf jag ta. Man förtjänar ju liksom inte att fortfarande vara en vinnande spelare om man haft ett års uppehåll typ :D

Finns roligare och mer givande saker att lägga sin tid på på sommaren än onlinepoker framför datorn.

Postad
Spelarna är fortfarande sjukt dåliga.

Jag tycker också att det finns mycket fisk, men sen har jag inte varit med i 2-3 år än...

Sämre bonusar och annat från sidorna är dock något som jag har märkt. Dock har ju vissa iPoker rb kvar!

Postad

Det finns som sagt fortfarande oooerhört många nybörjare kvar som nappar på agnet. Men jag är rätt säker på att det är flera bättre fiskare som vill ha del av fångsten. Ergo mindre i trålaren.

Postad
För ett par år sedan snackade typ NL $2k-lirarna om stege slog färg eller ej. Idag snackar NL $50-lirarna om att balansera sina CB's eller ej :P

Nej men lite mer seriöst så är väl typ dagens NL $400 att jämföra med partys NL $2k samma tid förra året?!

Inte en chans... man sa samma sak för ett år sedan, det stämde inte då heller

Postad
Inte en chans... man sa samma sak för ett år sedan, det stämde inte då heller

Här tycker jag det passar med en länk till motsvarande tråd som gjordes för ganska exakt ett år sedan. Det här kan ju bli en riktigt trevlig tradition. ;-)

Juni/Juli 2006: Hårdnar motståndet?

Postad

En del av spelarna som hoppade på pokerboomen för några år sedan har givetvis blivit bättre, men många har ju också gått upp i nivå. Och det strömmar fortfarande till gott om nybörjare, och kommer säkert göra så flera år framöver. Visst, många kan idag använda en massa flashiga pokertermer, men det är ändå det solida spelet som ger vinst i längden. De flesta saknar disciplinen även om de har kunskapen!

Postad

Kan nog stämma rätt bra. Såg en cardrunnersfilm som var inspelad strax innan jänkarna blev bannlysta, och det var riktigt dåligt spel på NL1k i alla fall. Klart sämre än standardbordet på NL400 idag.

Med det sagt så finns det gott om pengar att hämta fortfarande.

Postad
Kan nog stämma rätt bra. Såg en cardrunnersfilm som var inspelad strax innan jänkarna blev bannlysta, och det var riktigt dåligt spel på NL1k i alla fall. Klart sämre än standardbordet på NL400 idag.

Med det sagt så finns det gott om pengar att hämta fortfarande.

Jag har också sett några filmer från CR. Sjukt dåligt spel faktiskt, såg ut som NL50 typ. Hoppas det löser sig för dom i USA snart. Det skulle vara rena guldgruvan om amerikanerna fick börja sätta in obegränsat med pengar igen.

Postad

$2,000 USD NL Texas Hold'em - Thursday, July 05, 15:37:15 ET 2007

Table Table 127481 (No DP) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 6

Seat 6: UpmaxH ( $6,733 USD )

Seat 1: enyoj ( $1,402 USD )

Seat 4: party 2k 2007 ( $3,004.03 USD )

Seat 2: y0 ( $2,837.50 USD )

Seat 3: KarlMarx11 ( $2,935.50 USD )

Seat 5: cohiba225 ( $622 USD )

y0 posts small blind [$10 USD].

KarlMarx11 posts big blind [$20 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to y0 [ As Kh ]

party 2k 2007 calls [$20 USD]

cohiba225 calls [$20 USD]

UpmaxH folds.

enyoj folds.

y0 raises [$190 USD]

KarlMarx11 folds.

party 2k 2007 calls [$180 USD]

cohiba225 folds.

** Dealing Flop ** [ 7s, Qd, 5c ]

y0 checks.

party 2k 2007 bets [$100 USD]

y0 calls [$100 USD]

** Dealing Turn ** [ Ah ]

y0 checks.

party 2k 2007 bets [$200 USD]

y0 raises [$999 USD]

party 2k 2007 calls [$799 USD]

** Dealing River ** [ Tc ]

y0 is all-In.

party 2k 2007 calls [$1,538.50 USD]

y0 shows [ As, Kh ]a pair of Aces.

party 2k 2007 shows [ Jh, 7d ]a pair of Sevens.

y0 wins $5,712 USD from the main pot with a pair of Aces.

Postad
Här tycker jag det passar med en länk till motsvarande tråd som gjordes för ganska exakt ett år sedan. Det här kan ju bli en riktigt trevlig tradition. ;-)

Juni/Juli 2006: Hårdnar motståndet?

Tycker det borde vara rätt oomtvistat att motståndet nu faktiskt har hårdnat väsentligt. Men det är fullt möjligt att det är cykliskt. Så länge inte ännu mer lagstiftning och skit förstör ännu mer då.

Postad

Kunde inte uttryckt d bättre!

sån skitsnack om att fisken e borta etc har funnits rätt länge tycker dock att det aldrig funnits mer fisk än nu. tjänar mer idag än jag gjorde för ett par år sedan

klart de blivit lite tuffare men finns fortfarande MÄNGDER med idioter som sitter och donerar pengar och så kommer det alltid att vara..
Postad

Att sajterna börjat snåla upp me bonus, höja rake mm. kan bero på att det finns jevligt mycke aktörer. Ur ren nationalekonomisk synvinkel låter det blaj men, De har antagligen kommit underfund med att all ovannämnd promotion bara leder till ökad konkurrens och att det helt enkelt inte är värt besväret. Ja menar att spelare kommer bara utnyttja bonusen tills en annan sajt kommer med en bättre bonus. Ngn smart person borde skriva en uppsats om detta.

lägg ner tjafset pallar inte höra en tråd till om idiotin! påkern är här för att stanna.

Postad
Att sajterna börjat snåla upp me bonus, höja rake mm. kan bero på att det finns jevligt mycke aktörer. Ur ren nationalekonomisk synvinkel låter det blaj men, De har antagligen kommit underfund med att all ovannämnd promotion bara leder till ökad konkurrens och att det helt enkelt inte är värt besväret. Ja menar att spelare kommer bara utnyttja bonusen tills en annan sajt kommer med en bättre bonus. Ngn smart person borde skriva en uppsats om detta.

lägg ner tjafset pallar inte höra en tråd till om idiotin! påkern är här för att stanna.

Ja, det är ju helt logiskt. Eftersom de är så MÅNGA aktörer, så blir det ingen konkurrens. Genialiskt.

Postad

Varför i hlvete bryr du dig om att svara när du helt klart inte fattar resonemanget???

Ja, det är ju helt logiskt. Eftersom de är så MÅNGA aktörer, så blir det ingen konkurrens. Genialiskt.