Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Väntevärde är vad du i genomsnitt kommer att vinna om man tar en given situation och spelar den 1000 ggr eller fler, med återlägg av kort osv.

Om du synar en riverbet med nötterna är väntevärdet därför allt som ligger i potten. (Du vinner hela potten varje gång ni spelar om den situationen.) Om du synar med nästnötterna minskar ditt väntevärde med pottstorleken multiplicerat med sannolikhten att fienden har nötterna.

Om du går all-in HU med AA före floppen har du alltid ett postivt väntevärde, oavsett vad moståndaren har för hand. Osv.

Postad

"Väntevärde", låter som nåt man har på vårdcentralen:mrgreen:

Varför köpa dessa böcker på svenska? Översättningarna verkar ju vara skrivna av han som fick en tavlekrita i huvet av min gamla svensklärare för han sa "vart" när det skulle vara "var".

De engelska versionerna är ju billigare och man utvecklar ju sin läsförståelse.

Ett tips är att "spela ihop" böckerna på Stars, det är +EV jämfört med att köpa på bokus.

Postad
"Väntevärde", låter som nåt man har på vårdcentralen:mrgreen:

Varför köpa dessa böcker på svenska? Översättningarna verkar ju vara skrivna av han som fick en tavlekrita i huvet av min gamla svensklärare för han sa "vart" när det skulle vara "var".

De engelska versionerna är ju billigare och man utvecklar ju sin läsförståelse.

Ett tips är att "spela ihop" böckerna på Stars, det är +EV jämfört med att köpa på bokus.

Väntevärde är den korrekta översättningen på "Expected Value".

Postad
Jo, raka 120$ och kvittera ut en bok värd 20$....

Blir mer lönsamt att lira på annan sida med lägre avgifter och sen köpa böckerna skulle jag vilja säga.

Harrington On Hold 'Em 1

Harrington On Hold 'Em 2

Harrington On Hold 'Em 3

The Psychology of Poker

Theory Of Poker

Fraktavgift 19.00

Totalt 1120.00(på bokus)

ca $160

Jag har rakat $655 och fått 5 böcker + en t-shirt och har lite poäng över. Beräknat det till ca 25% rakeback. Sen hade jag signupbonus på $50 och en reload på $150. Så föär mig blev det ca 54% rakeback totalt, men ok det är inte jättebra om man inte har nån bonus i ryggen förutom böckerna.

Postad
Väntevärde är den korrekta översättningen på "Expected Value".

Du har naturligtvis rätt, jag hade föredragit "förväntat värde" men väntevärde var väl vedertaget inom den matematiska statistken långt innan pokern kom in i bilden.

Postad
Harrington On Hold 'Em 1

Harrington On Hold 'Em 2

Harrington On Hold 'Em 3

The Psychology of Poker

Theory Of Poker

Fraktavgift 19.00

Totalt 1120.00(på bokus)

ca $160

Jag har rakat $655 och fått 5 böcker + en t-shirt och har lite poäng över. Beräknat det till ca 25% rakeback. Sen hade jag signupbonus på $50 och en reload på $150. Så föär mig blev det ca 54% rakeback totalt, men ok det är inte jättebra om man inte har nån bonus i ryggen förutom böckerna.

Kostar iofs 870kr från amazon och då blir det 20% RB. Rätt kasst med andra ord...