Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
hörru slask dax o byta namna på dbn till back to 1/2? :-D

haha, borde kanske det men ser mkt bättre ut med 2.5/5kr, så om jag får så har jag nog det ett tag :D spelade ju trots allt 9 händer 5krs igår och säkert spelat lika många idag :D btw jag bluffade dig idag :roll:

Blir så för alla när det går tungt, drog in 3k under mars, då skulle räkningarna betalas också. Då undrar man vad fan man sysslar med! Men så länge du själv känner att du är vinnande så kommer det ju vända.. Gäller bara att hålla ut och hålla upp spelet! Hade så i 32k händer..

Slask1: Boken du tipsade om, är den för limit spel mest!? Ligger brevid mig nu, men är den ngt att ha?

Slask2: 11k? Haha.. Vad tror du om mig egentligen? Snälla nån..8-)

kan inte annat än hålla med dig, boken e nog mest för limit men mkt funkar nog för nl :) och jag tror absolut att du drog in drygt 11k igår!!

+1k på 1-2kr idag men tycker att de skulle vart det dubbla då fiskar träffar väldigt bra rivrar här också

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

någon sa såhär till mig

• men spela många händer det är det som ger träning... och var ärlig mot dig själv och ta ansvar för hur det går... det är dina beslut som avgör om du är framgångsrik eller inte.

• va noga med table selection och va inte rädd för att lämna spel där du märker att spelarna är bra.

• ta inte ut några pengar utan skaffa en stor br.

Postad

Njaa, rekordplusset är fortfarande ca 4k någonstans, och inte varit så högt än denna månad. Men fortfarande ingen backdag vilket känns grymt skönt!

Men smäller nog snart:-(

Funkar "nog" för NL? Du har väl läst den? Borde ju kunna få ett lite mindre luddigt svar då..?

Postad
Idag sög, set över set, set mot hålpipor som satt konstant. all in pre med AA mot AK. Backade ca 2500kr och är minus ca 8 k sen jag cashade ut i slutet av april

casha aldrig ut på ss, känns som man får brutal motrigg då ! :/ kanske bara är en känsla men varenda jävla gång blir man utdragen när man tagit ut, inte så roligt!

Postad
haha, borde kanske det men ser mkt bättre ut med 2.5/5kr, så om jag får så har jag nog det ett tag :D spelade ju trots allt 9 händer 5krs igår och säkert spelat lika många idag :D btw jag bluffade dig idag :roll:

kan inte annat än hålla med dig, boken e nog mest för limit men mkt funkar nog för nl :) och jag tror absolut att du drog in drygt 11k igår!!

+1k på 1-2kr idag men tycker att de skulle vart det dubbla då fiskar träffar väldigt bra rivrar här också

förstod nästan att du bluffade. Ett kännetecken för regs men ja hade QK utan träff känns inte skitkul o syna då :-P

Postad

man blir alltid utdragen :)

Fudge, läs boken !!;) den är bra och jag lärde mig mycket framförallt andra halvan av den! fint utan backdag btw, fotsätt så!!!!1

villeb, ty för boktipset. ska absolut kolla in den! och hoppas det går bättre me pokern för dig imorgon!

• 2 weeks later...
Postad

haha varsegod libido, använd den flitigt :) har du ngn annan bra bild på brookE? finns få bra med henne.

pokern gick bra idag, så lyxade på me en bio (fools gold) och den va väldigt skön tycker jag, ngn annan biofilm man bör se? har sett ironman btw och den va übergrym!!!! SE!!

Postad
haha varsegod libido, använd den flitigt :) har du ngn annan bra bild på brookE? finns få bra med henne.

pokern gick bra idag, så lyxade på me en bio (fools gold) och den va väldigt skön tycker jag, ngn annan biofilm man bör se? har sett ironman btw och den va übergrym!!!! SE!!

se street kings den e bra tipps från perra :-)

Postad
Tanka inte nu bara, Divx kvallan suger!!

tack, då skiter jag i det änsålänge!

MAJ:

1-8maj -500 på 6,500 händer varför jag skriver ihop dessa datum vet ja inte riktigt

9maj +0,9k på 2,300 händer

10maj -200 på 1,500 händer

11maj -600

12maj +1k

13maj

14maj

15maj -2,8k på 500händer

16maj

17maj +3,2k på 1,100 händer

18maj +0,9k på 1,000 händer

19maj +3,5k på 1,200 händer

20maj +3,2k på 2,700 händer

hur skulle du spelat denna? inga reads då, nu vet jag att han spelat 27/23/hög

***** Hand History for Game 700026669 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 20, 16:59:29 ET 2008

Table Diana 40 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Magnus-74 ( $74.81 )

Seat 2: diskodanne ( $143 )

Seat 3: bizIsAg33k ( $927.5 )

Seat 4: CS_PROFFS ( $1065.32 )

Seat 5: Rubb ( $1413.83 )

bizIsAg33k posts small blind [$2.5].

CS_PROFFS posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to bizIsAg33k [ :Jd::Jh: ]

Rubb raises [$20].

Magnus-74 calls [$20].

diskodanne folds.

bizIsAg33k raises [$96.5].

CS_PROFFS folds.

Rubb calls [$79].

Magnus-74 is all-In.

** Dealing Flop ** [ :7h:, :6h:, :9s: ]

bizIsAg33k checks.

Rubb bets [$150].

bizIsAg33k raises [$333].

Rubb is all-In.

bizIsAg33k lär ju måsta folda här va?

jag får hjärnsläpp lr nått^^ men e runguud

E inte ofta sånt här händer

***** Hand History for Game 700128966 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 20, 18:23:25 ET 2008

Table Diana Turbo 19 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: bizIsAg33k ( $562.47 )

Seat 2: lulla28 ( $2100.46 )

Seat 3: J0KERN ( $1057.05 )

Seat 4: tzom ( $1097.9 )

Seat 5: Lazio ( $479.49 )

J0KERN posts small blind [$2.5].

tzom posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to bizIsAg33k [ :Qd::Td: ]

Lazio folds.

bizIsAg33k raises [$20].

lulla28 folds.

J0KERN calls [$17.5].

tzom folds.

** Dealing Flop ** [ :5d:, :9c:, :7c: ]

J0KERN bets [$30].

bizIsAg33k calls [$30].

** Dealing Turn ** [ :Qs: ]

J0KERN bets [$75].

bizIsAg33k raises [$190].

J0KERN is all-In.

bizIsAg33k is all-In.

** Dealing River ** [ :Qh: ]

bizIsAg33k shows [ Qd, Td ] three of a kind, queens.

J0KERN shows [ Kh, Kd ] two pairs, kings and queens.

J0KERN wins $494.58 from side pot#1 with two pairs, kings and queens.

bizIsAg33k wins $1114.94 from the main pot with three of a kind, queens.

Postad

Måste fold på JJ.

Andra handen är ju.. ehmm.. bra spelad!;-), du vann ju handen, alltså har du spelat den bra!

Börjar snygga till sig lite med siffrorna med, härligt! Avsluta på samma sätt nu..

Hur e Malta nu när språkstudenterna börjar ramla in och vädret är bra?

Postad

Thanks fudge, Appreciate it!

Malta e gött tycker jag :=) vädret e rätt sick nu också och man kan nog fan bada snart asså^^

ikväll va det extra mkt liv då folk e fotbollstokiga här! massor me bilar som åker och tutar och folk som sjunger manchester sånger osv! bra stämning :D

dagen slutade +1,7k på 3k händer :) rätt segt men skönt att plussa iaf

Postad
Thanks fudge, Appreciate it!

Malta e gött tycker jag :=) vädret e rätt sick nu också och man kan nog fan bada snart asså^^

ikväll va det extra mkt liv då folk e fotbollstokiga här! massor me bilar som åker och tutar och folk som sjunger manchester sånger osv! bra stämning :D

dagen slutade +1,7k på 3k händer :) rätt segt men skönt att plussa iaf

lol ja trodde man redan kunde bada där :roll: man kan snart bada i sverige också vettu :-P

Postad

man kan bada här, gjorde ja för typ 2månader sedan också men då va det inte skönt direkt.. nu börjar de dock va de tror jag :)

nyss vart ute på en löptur i strålande solsken, hot hot hot :)

tänkte ta o äta lite nu och sedan grinda ett tag och ska nog se indianajones "4?" ikväll, tror inte den e så jäkla bra dock :) får bli streetkings ngn annan dag

Postad
man kan bada här, gjorde ja för typ 2månader sedan också men då va det inte skönt direkt.. nu börjar de dock va de tror jag :)

nyss vart ute på en löptur i strålande solsken, hot hot hot :)

tänkte ta o äta lite nu och sedan grinda ett tag och ska nog se indianajones "4?" ikväll, tror inte den e så jäkla bra dock :) får bli streetkings ngn annan dag

Vilket skönt liv du verkar ha! :-)

Själv sitter man i tentaträsket nu och då är allt lite jobbigt.

Nyfiken på hur grinden går!

Postad

thx, kul att du e intresserad :)

Kämpa på me tentorna, inte många dagar kvar för er iaf!

spelade lite wc3 och enfo's me några polare istället så blev visst ingen grind och ska nog dra ngn till bana där så blir nog litelite poker idag :)

Postad

blev några händer poker iaf.

missade att någon bräda var parad och så vilket e rätt klantigt!

slutade iaf på +700 vilket absolut e superskönt :)

comments på denna? ja måste nog folda rivern asså men synade ändå fastän ja visste jag var slagen typ.

Party Poker No-Limit Hold'em, $5 BB (5 handed) Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Hero ($1096.18)

Button ($549.49)

SB ($548.8)

BB ($1397)

UTG ($908.1)

Preflop: Hero is MP with ks.gif, kc.gif.

UTG raises to $25, Hero raises to $90, 3 folds, UTG calls $65.

Flop: ($187.50) 7d.gif, jc.gif, 6d.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $125, UTG calls $125.

Turn: ($437.50) 3d.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets $300, UTG calls $300.

River: ($1037.50) js.gif(2 players)

UTG bets $300, Hero calls $300.

Final Pot: $1637.50