omalley Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Stämmer, med Dio kallar de sig numera Heaven & Hell. Jag är inte bokstavstroende, bra musik är bra musik. Har du kollat dvd:n med Heaven & Hell? helt suverän!Men Ozzy har sen 82 haft stor plats i mitt hjärta (men det sista han gjorde med kvalitet var Ozzmosis '95). Jag har Holy Diver på vinyl så lite koll har jag . Men med Ronnie James som sångare så är det mer Dio än Sabbath imö(i mina öron ). Tycker om det likväl .
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Jag har Holy Diver på vinyl så lite koll har jag . Men med Ronnie James som sångare så är det mer Dio än Sabbath imö(i mina öron ). Tycker om det likväl . Många som säger så, men jag håller inte med. Dio blev berömd i Rainbow, sen fortsatte i Sabbath, därefter egna bandet Dio. Men det spelar liksom ingen roll; en av världens bästa metalsångare ihop med världens absolut bästa metalgitarrist kan inte bli fel.
omalley Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Många som säger så, men jag håller inte med. Dio blev berömd i Rainbow, sen fortsatte i Sabbath, därefter egna bandet Dio. Men det spelar liksom ingen roll; en av världens bästa metalsångare ihop med världens absolut bästa metalgitarrist kan inte bli fel. Som sagt, lite koll har jag men som du säger det spelar ingen roll . Bra musik är bra musik! QFT
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Som sagt, lite koll har jag men som du säger det spelar ingen roll .Bra musik är bra musik! QFT Japp
omalley Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Jag har ett jobb där jag i snitt (höftning) jobbar 3 av 5 dagar i veckan ensam. Har min Iphone som sällskap men har ofta svårt att hitta ny musik som underhåller mig på dagarna. Nästa vecka blir det en del med Heaven & Hell. Tackar för det !
MJ Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Sry, men Sabbath är inte Sabbath utan Ozzy Kuriosa: Den mannen har inspirerat många. Håkan Hellströms första skiva var en av Ozzys soloplattor. Bark at the moon? (kanske) Är lite full nu och har inte läst igenom DBn. Mötley Crue fans här? Har 70 sidor kvar av "the Dirt" och är sugen att se de live nästa år när de kommer till Stockholm. Skulle isåfall bli 25 år sedan jag såg dem senast (-84 Hovet förband till Maiden).
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Kuriosa: Den mannen har inspirerat många. Håkan Hellströms första skiva var en av Ozzys soloplattor. Bark at the moon? (kanske) Den meningen greppar inte jag. Kanske beror på att jag skyr göteborsk gladpop. Är lite full nu och har inte läst igenom DBn. Mötley Crue fans här? Har 70 sidor kvar av "the Dirt" och är sugen att se de live nästa år när de kommer till Stockholm. Skulle isåfall bli 25 år sedan jag såg dem senast (-84 Hovet förband till Maiden). Nja, jag är inget fan. Läste dock Dirt nyligen. Mycket dekadens och självförakt-i-syfte-att-vara-äkta-rock, typ. Nikki Sixx' bio är värre, men inte lika läsvärd (jag menar, så kul är det inte att läsa om en knarkare som knarkar hela dagarna...inte särskilt empatieggande heller eftersom hela Crüe-gänget är så förbannat osympatiska). Tips: Lemmy's White Line Fever är bättre, roligare och innehåller mer självdistans. Såg Crüe på Monsters, Råsunda, '84 som palting. Smugglade in hembränt i flygflaskor i fillingarna. Eller kanske det var '86... Minns inte...
omalley Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Kuriosa: Den mannen har inspirerat många. Håkan Hellströms första skiva var en av Ozzys soloplattor. Bark at the moon? (kanske) Är lite full nu och har inte läst igenom DBn. Mötley Crue fans här? Har 70 sidor kvar av "the Dirt" och är sugen att se de live nästa år när de kommer till Stockholm. Skulle isåfall bli 25 år sedan jag såg dem senast (-84 Hovet förband till Maiden). Ahhh Mötley Crue, vinyl även där . Har både läst The Dirt och för två veckor sen även "lyssnat" på den på jobbet. Född 71 och tonåren fylldes av Mötley, Kiss, mm.mm
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Kuriosa: Den mannen har inspirerat många. Håkan Hellströms första skiva var en av Ozzys soloplattor. Bark at the moon? (kanske) GHädanefter ska jag läsa texter jag inte begriper en gång till... HH:s första införskaffade platta var Bark at the moon? Vette fan vad jag trodde dy menade först.
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Född 71 och tonåren fylldes av Mötley, Kiss, mm.mm Yngling, född 70! Jag hade t o m både en Noice och en Adam & the Ants-period!
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Blev så exalterad över A & t A så jag snurrade runt med musen för mycket. Nu har internet explorer-listen dolts, dvs fönstret maximeras och listen kommer bara fram när jag rör musen (moahahahaha) i överkabnt. Kollat runt men fattar inte....hur gör jag....? vill ha deafult.
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 btw, 15k plus ikväll. FLT HU. Men blir inget mer, måste tänka på ofrivilkliga värdakspet i morgondagens födelsepartaj. Men de har med sig skumpa!
omalley Postad 21 November , 2008 Rapport Postad 21 November , 2008 Såg Noice 1995 på Snäck i Visby. Satt förövrigt i mitt pojkrum och memorerade "En kväll i tunnelbanan" så den kan jag utantill .
Saint_Bjorn Postad 21 November , 2008 Författare Rapport Postad 21 November , 2008 Aldrig sett dem live. Men jag och polare mimade till dem mellan runkvarven (vi var 11-12). Jag var Peo. Vi var bestämda på att bli lika kända och coola. Gick ju skit,,,
omalley Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Sry för användning av din dagbok till en tripp vid nostalgistreet.
Saint_Bjorn Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Sry för användning av din dagbok till en tripp vid nostalgistreet. Absolut ursäktad och fortsätt så mycklet du vill! Blev rätt chockad när jag läste han dött.
Saint_Bjorn Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Tjat....men bästa bandet.
Saint_Bjorn Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Hasse Carlsson Rip! Bortsett från Hasses (och Freddies) tragiska bortgång är ju den videon stor komik. Clabbe..... jösses, man förstår ju att SR la ner Rakt över disk...
omalley Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Bortsett från Hasses (och Freddies) tragiska bortgång är ju den videon stor komik.Clabbe..... jösses, man förstår ju att SR la ner Rakt över disk... Hehe, gotta love the outfit
Saint_Bjorn Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Hehe, gotta love the outfit Ja, men tänker framför allt på snacket. Makalöst uselt i dagens mått mätt. Och publikresponsen... Tror iaf inte man kan beskylla svenskar för att ha blivit MER tillknäppta de senaste decennierna.
omalley Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Unplugged MTV! Något för heliga Björn?
Saint_Bjorn Postad 22 November , 2008 Författare Rapport Postad 22 November , 2008 Aerosmith kan vara pisstråkiga, men här är de bra!
omalley Postad 22 November , 2008 Rapport Postad 22 November , 2008 Aerosmith kan vara pisstråkiga, men här är de bra! Pisstråkiga njaaa Ett annat tips:
Recommended Posts