Sansrom Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1112919,00.html Att han får skatta för sin wsop-vinst är väl inget konstigt, det borde han ju förstått. Jag reagerar på det sista stycket: Utöver restkatt på vinsten från poker-VM skall mannen även betala skatt på 3 030 kronor som han vunnit på pokerspel på internet. Uppgifter om de vinsterna kom från Föreningssparbanken. Har banken lämnat ut uppgifter om uttag från pokersajter? Äh, måste vara Aftonbladet som ytterligare en gång lyckats trampa i fel avföring... Citera
Colderose Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 http://aftonbladet.se/vss/poker/story/0,2789,1112919,00.html Att han får skatta för sin wsop-vinst är väl inget konstigt, det borde han ju förstått. Jag reagerar på det sista stycket: Har banken lämnat ut uppgifter om uttag från pokersajter? Äh, måste vara Aftonbladet som ytterligare en gång lyckats trampa i fel avföring... Skatteverket har med all säkerhet kollat upp hans bankkonton, så uppgiften i Aftonbladet stämmer nog. Citera
Sansrom Postad 5 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 5 Juli , 2007 Skatteverket har med all säkerhet kollat upp hans bankkonton, så uppgiften i Aftonbladet stämmer nog. Jo, men de måste väl koppla dem till en specifik vinst om det ska kunna ta skatt för den, eller? Bevisbördan ligger väl iofs hos pokersnubben kanske... Det som oroar mig lite är att detta hintar om att de kan taxera för uttag från pokersajter. Citera
Colderose Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Jo, men de måste väl koppla dem till en specifik vinst om det ska kunna ta skatt för den, eller? Bevisbördan ligger väl iofs hos pokersnubben kanske... Det som oroar mig lite är att detta hintar om att de kan taxera för uttag från pokersajter. Om Skatteverket ser att det kommit in pengar från en icke-EU-sajt så eftertaxerar de för den summan. Sen är det upp till "den drabbade" att bevisa annorlunda. Citera
Donner Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 E väl inte ett dugg skumt att de stenkollar honom efter att ha kommit på honom med att försöka mörka en vinst på 190k. Mer skumt om de inte gjort det. Citera
Zyr Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 E väl inte ett dugg skumt att de stenkollar honom efter att ha kommit på honom med att försöka mörka en vinst på 190k. Mer skumt om de inte gjort det. menar att det var skummt att han fick skatta på ett uttag.. vad jag vet är detta första gången någon i sverige blir tvungen att skatta på nätpoker Citera
Appel Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 har Skatteverket beslutat att ge honom restskatt, skriver Östgöta korrespondenten. Inte för att jag försvarar våran aftonpress direkt, men just den här gången så borde det ju vara ÖK som haft fel ang vinst på nätet... Citera
Ängeln17 Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Inte för att jag försvarar våran aftonpress direkt, men just den här gången så borde det ju vara ÖK som haft fel ang vinst på nätet... För det första va, så stavas dt Correspondenten och inget annat. För det andra så har de inte haft ett rätt sen Gustav Vasa dog, och det är länge sen det. Så varför skulle de ha det denna gång? Citera
Appel Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 För det första va, så stavas dt Correspondenten och inget annat. För det andra så har de inte haft ett rätt sen Gustav Vasa dog, och det är länge sen det. Så varför skulle de ha det denna gång? För det första så stavas det DET och inte DT =) För det andra så håller jag med dig. Fast frågan är om de verkligen hade rätt det där med tiden för Gustavs död.... Citera
Ängeln17 Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 För det första så stavas det DET och inte DT =).... :mrgreen: För det andra så håller jag med dig. Fast frågan är om de verkligen hade rätt det där med tiden för Gustavs död.... Tveksamt det med faktiskt. Citera
Zyr Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Inte för att jag försvarar våran aftonpress direkt, men just den här gången så borde det ju vara ÖK som haft fel ang vinst på nätet... har pratat med en som känner honom och det han fick skatta på var ett uttag från pokerstars, så ÖK/aftonbladet har inte fel Citera
Appel Postad 5 Juli , 2007 Rapport Postad 5 Juli , 2007 Kryper till korset den här gången. Men man satsar ju med oddsen Ska nog inte skriva så mkt vid den här tiden på kvällen.... Citera
Ängeln17 Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 har pratat med en som känner honom och det han fick skatta på var ett uttag från pokerstars, så ÖK/aftonbladet har inte fel ÖC!!!! Hmm, är väl AB som haft rätt. ÖC har nog som vanligt bara kopierat artikeln dagen efter den stog i AB. Citera
Cyntax Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag gillar dom här trådarna! Fyfan vad jag har slitit med era deklarationer i månader nu. Lite pengar måste man ju dra in till Moder Svea. Varför vill ni inte göra rätt för er? Bankerna är våra bästa vänner Citera
ebisumaru Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag gillar dom här trådarna! Fyfan vad jag har slitit med era deklarationer i månader nu. Lite pengar måste man ju dra in till Moder Svea. Varför vill ni inte göra rätt för er?Bankerna är våra bästa vänner Cyntax, du är djävulen själv. Citera
Cyntax Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Cyntax, du är djävulen själv.Jag har inte spelat poker på två månader - lite kul måste man ju få ha. Allvarligt, ska vi diskutera hur man smiter från skatten, jävlas med skatteverket eller spelar poker? Citera
ebisumaru Postad 6 Juli , 2007 Rapport Postad 6 Juli , 2007 Jag har inte spelat poker på två månader - lite kul måste man ju få ha. Allvarligt, ska vi diskutera hur man smiter från skatten, jävlas med skatteverket eller spelar poker? Jag röstar för det sistnämnda då jag inte har några problem med de två första. Men om vi kan få dem är det bara en fin bonus:-D . Citera
Recommended Posts