Gå till innehåll

FLT SH 10/20 SvS - Blindförsvar med missad QJ


meeh

Recommended Posts

Ursäkta svengelskan...

 

10.00/20.00 Texas Hold'em (FL) SvS

 

Pre-flop: (4 spelare) Hero är SB med :Jg::Qb:

UTG fold, Knapp synar, Hero höjer, BB fold, Knapp synar.

 

Flop: :2h::6h::6g: (5SB)

Hero satsar, Knapp synar

 

Turn: :2h::6h::6g::8g: (3,5BB)

Hero satsar, Knapp höjer, Hero ?

 

Inga reads på Knapp, han har precis satt sig vid bordet.

 

Känns som en ganska lätt fold, men samtidigt blir det väl alltid rätt för Knapp att höja i det här läget om vi viker två överkort? Finns det några alternativ till att lägga här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som en ganska lätt fold, men samtidigt blir det väl alltid rätt för Knapp att höja i det här läget om vi viker två överkort? Finns det några alternativ till att lägga här?

 

Bara för att du lägger QJ här så innebär det ju inte med automatik att du lägger alla överkortshänder ur din handdistribution på den brädan. Din hand är ju en av de svagare du kan ha vad avser showdownvärde givet den sekvensen, hade du haft en överkortshand med A-hög så blir det ju en helt annan femma och då bör man nog syna ned mot en aggresiv eller okänd fi. Men som det är här så slår du ofta inte ens en bluff.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

check fold flop utan en super read... hade det däremot varit 2 klöver istället för 2 hjärter så kan du ju check syna flop.. förstår inte donken, men det är väl personlig smak antar jag.

 

I din motståndares ögon så ser donken sååååååå weak ut. I hans position så hade jag raisat dig på flop med 100% av mina steal händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check fold flop utan en super read... hade det däremot varit 2 klöver istället för 2 hjärter så kan du ju check syna flop.. förstår inte donken, men det är väl personlig smak antar jag.

 

I din motståndares ögon så ser donken sååååååå weak ut. I hans position så hade jag raisat dig på flop med 100% av mina steal händer.

 

Hur e det en donk när han raisat preflop och blivit synad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...