Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Känner mig givetvis inte säker på att c/c är rätt bara för att det gick bra den här gången, men lite inspirerande känns det ju att vi mötte ett äkta donktard.

Fråga till alla som förordar c/f (alltså inget fel med det): Hur spelar ni på Kxx?

Postad

OP - Himla otur för honom att du inte är som jag då. Har vi kommit in på avd. hjältesyner nu eller har du spelat mycket mot honom och sett mycket skumt från hans nick? Vad fick dig att chansa(?) på att han var ess-lös?

eurythmech - nog tjafsat. Du hade rätt, igen. Men jag står fast vid att det är lite väl aggressivt att höja så mycket preflop så tidigt in i en full ring sng på vilda västern-nivån. Man blir så lätt committad till potten och med JJ/DD är det ganska ofta man har en 50/50 framför sig. Är det verkligen värt hela insatsen för att bli utdragen under första blindsnivån? Det torde komma säkrare tillfällen längre fram.

Mina "råd" (som jag försöker följa själv för det mesta) ska användas om man har försiktighet i åtanke. Det kan bli dyrt att mäta könsorgan med maniacs men allt för försiktig är också skadligt ibland och garanterat ganska tråkigt i längden.

... Jocke

Postad
Känner mig givetvis inte säker på att c/c är rätt bara för att det gick bra den här gången, men lite inspirerande känns det ju att vi mötte ett äkta donktard.

Fråga till alla som förordar c/f (alltså inget fel med det): Hur spelar ni på Kxx?

Oftast likadant, av ungefär samma anledning. Lite större chans att jag synar, speciellt om jag sett fi göra liknande drag med AQ, AJ, AT, ... (A3).

Mot en tight och stabil motståndare - aldrig syn.

Postad

Tja, du ger horribla råd, vad mer kan jag säga?

Kommer det bättre lägen längre fram tar vi dessa också. Jag kan verkligen inte hjälpa dig om du inte ser att en trebet med QQ är bra spel här.

Och vad menar du med att vi "ofta har en 50/50 framför oss", när då, hur då?

Postad
Oftast likadant, av ungefär samma anledning. Lite större chans att jag synar, speciellt om jag sett fi göra liknande drag med AQ, AJ, AT, ... (A3).

Mot en tight och stabil motståndare - aldrig syn.

Sätter du honom explicit på AK då eller?

Postad

Helt ok preraise före flop inget att orda om.

Början / liten stack.

QQ hade jag preraised som du, Om A eller K lagt sig hade jag förmodligen Checkat kanske synat en small bet...

Stor stack

QQ Samma sak praised, vid flop hade jag här bet relativt hårt för känna på han, hade han svarat med allin eller raised mkt hade jag foldat..kommer fler tillfällen.

kan variera då det finns folk som spelar på allt och försöker bluffa 70% av sina händer så kanske jag eventuellt synat en All in..beroende lite då på min egen stack..

Postad
Tja, du ger horribla råd, vad mer kan jag säga?

Kommer det bättre lägen längre fram tar vi dessa också. Jag kan verkligen inte hjälpa dig om du inte ser att en trebet med QQ är bra spel här.

Och vad menar du med att vi "ofta har en 50/50 framför oss", när då, hur då?

AK är fortfarande vad jag hade i huvudet men jag kanske tillskriver fi både för bra kort och för hög tankeverksamhet.

AK mot QQ preflop = närapå en slantsingling.

Postad
Han menar naturligtvis att dom ska syna med T9 preflop och stacka av med TP när du har överpar!, inte att dom ska syna med A3 och klonka esset varje gång!, fast å andra sidan stiger ju AK och AQ i värde då, så det drar väl jämnt skägg.

Problemet är väl att veta ifall dom satt på T9 denna gången och värdebettar sitt mellanpar, alternativt semibluffar färgdrag eller att dom faktiskt har esset. Med tanke på att det finns sjukt mycket löspassiva spelare på den här nivån får man förmoda att han har esset..

Vet inte riktigt var jag vill komma med detta.. tror jag vill ha sagt: check/fold.

Med reservation för check/syn ibland med nån slags read.

Visst, någon gång då och då blir du bortbluffad med QQ mot någon som "vardesatsat" med sitt mittenpar, men på vilket sätt är det ett problem? Normalt tar du igen det många gånger om när du sitter med AK/AQ mot deras A3 och liknande.

Postad
Visst, någon gång då och då blir du bortbluffad med QQ mot någon som "vardesatsat" med sitt mittenpar, men på vilket sätt är det ett problem? Normalt tar du igen det många gånger om när du sitter med AK/AQ mot deras A3 och liknande.

Jaha och det var inte det jag skrev eller?