Gå till innehåll

Äta ensam på restaurang? (Är Othello och jag konstiga?)

Var äter du (ensam)?  

245 medlemmar har röstat

1. 1. Var äter du (ensam)?

• Svälter på hotellet
      14
    • Fina kvarterskrogen
      107
    • MacDonken 500 meter bort
      124

Recommended Posts

• Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Skulle nog inte gå på stjärnkrog ensam, men det har väldigt lite med sociala tvångsföreställningar att göra. Vissa upplevelser delar jag helst med andra. Normala restauranger går jag gärna själv till. Om man oroar sig över att det kan finnas folk som har förutfattade meningar om ensamätare bör man nog skaffa sig ett liv och/eller börja bete sig rationellt.

Postad

Jag hade tagit donken och slökollat en film eller amerikanske skräp-TV på rummet. Tycker det är riktigt trist att äta ensam ute.

Om det gällde en hel vecka hade jag nog käkat på nått kvartershak ändå och läst en tidning eller nått.

Postad

Jag äter ofta och gärna ensam på krogen, till och med i min hemstad, så för mig är detta ett icke existernade "dilemma". Ganska ovanligt annars att man har massa folk runt om kring sig men ändå bara kan sitta helt i lugn och ro och äta och dricka... Jag gillar det, men det är kanske detta andra har svårt för? Att slappna av ensam bland folk? känna sig uttittad för att man är själv??

Postad
Äte ensam är väl inga problem, vänta på käket däremot är inte kul om man är ensam.

bingo! vad gör man på den fina restaurangen i 25minuter medans man väntar på maten?... själv... jo typ skickar 15 sms för att hålla sig sysselsatt, så då är man ju helt plötsligt inte ensam iofs.. eller ja.. du förstår.

Plan B om man sitter i en fd. betongbunker som nyligen gjorts om till en fancy-restaurant, där garanterat täckningen är lika dålig som om en blind målare försökt måla ett stort rum blir ju att hyper-zippa på sin läsk/öl/vatten elelr vad man nu har beställt, sen löser sig tiden av sig självt, gå o kissa, tillbaks o svepa, gå o kissa, tillbaks o svepa lite till....

...eller har jag bara svårt att underhålla mig själv utan en dator? :roll:

Postad

jag skulle gå på restaurang utan tvekan, McD börjar man må illa av och äta måste man ju :) väntetiden är inga problem, oftast finns det minst ett ögongodis som man kan smygkolla på 8-)

Postad
Äter ofta ensam på restaurang, men bara på bra restauranger som har wifi så man kan sitta och köra två bord samtidigt som man snaskar på en god grekisk sallad!!!!!!!

på "bra restauranger" råder mer eller mindre telefon och dataförbud =)

Postad
Äter ofta ensam på restaurang, men bara på bra restauranger som har wifi så man kan sitta och köra två bord samtidigt som man snaskar på en god grekisk sallad!!!!!!!

QFT!!!!!!

Postad

Ingen annan som kör taktiken om man äter själv på en finare restaurang och det känns lite pinsamt så river man den pinsamma känslan genom att vara ett psycho som bara stirrar på alla i ögonen?

Postad

Jag skulle gått till det finare stället helt klart. Spelar väll ingen roll om man är ensam på en finare restaurant. Ibland är det tillomed mycket skönare att äta själv, man kan sitta ner, njuta och filosifera lite grand. Självklart är det trevligt att äta med flickor/vänner också men det gör mig inget att äta ensam.

Som min farmor alltid säger, äta bör man annars dör man.

Postad

Nöten är att sitta och äta ensam på arlanda (eller annan icke kommunistisk och icke steril flygplats) Kombinationen av resfeber/hemkommen efter en 8timmar sittandes i ett skruvstäd ätandes en översaltad potatis och en bit kött surrogat. Inte är det konstigt att det smakar gott med en rejäl portion hyffsat käk och sköna sittplatser.

Inget slår när man sitter där och väntar på käket. Man sitter där och sippar på en kall mariestads och väntar på maten samtidigt som man insuper atmosfären och funderar på livets stora och små frågor, kanske läser man tidningen eller funderar på vart den där barnfamiljen i bordet bredvid nyss har varit

Sedan sitter man där i godan ro och njuter av maten.

Oftast så trivs jag bäst själv med mina egna tanker men blir det sedan tråkigt efter maten så går man bara till baren tar in en välkyld eller två och säkert som amen i kyrkan så får man byta några ord med en medresenär innan det är dags att stiga ombord igen.

Postad

Alla som någon gång sett en westernfilm vet att den coolaste killen ofta äter, och dricker, ensam. Är man inte bekvm med det är man inte cool nog.

PS: även serietidningar som Fantomen bekräftar teorin att dom hårdaste ofta är ensamma.

Postad

Sitta på Arlanda just hemkommen för att äta - nej tackk. När jag är ute och reser så är det samma sak siom att stoppa in en kork där bak - är jag borta en vecka så har jag inte gjort tvåan på en vecka... så när jag landar på Arlanda så gäller det att kasta sig in i taxin så man hinner hem innan proppen går ur. Psykologiskt och stressbetonat.

I dag åt jag en fyrrättersmiddag, ensam:

Spenat,vitlök och parmesanost som förrätt, jävligt gott

Nån biff till huvudrätt, tråkig

Osttallrik, god

Glass.

Sen rukllade jag hem och slocknade på sängen, vilket gjorde att jag missade dels Full Tiltsatten, dels GNUF-feedern (två startande tydligen, grattis till övervärdet)