Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag spelar på b2b via http://www.4kings.com och när jag spelar limit så är det alltid några som höjer för att "köpa" (stjäla) blindarna när man sitter på sm eller bb. Det är ju tyvärr inte så mycket att göra om man ofta får dåliga kort men man vill ju samtidigt inte visa sig svag så att de förstår att de vinner på att fortsätta höja varenda gång. Går man i fight med t ex Q7 och det inte kommer någon dam så är det ju lättare sagt än gjort. Så jag undrar hur ni andra gör för att hantera dessa stöldförsök?

Postad

Beror på hur ofta FI stjäl. Alltid reraise eller fold i SB för att driva ut BB. Generellt måste du ha en bättre hand i SB eftersom BB fortfarande kanske vill va med. Om fi är en riktig stealer och du är hu mot honom så spelar jag Ax, Kx, alla par och alla suited connectors och kanske lite mer som typ QTo osv. Sen brukar jag typ alltid checkraisa om FI är aggressiv. Det är jobbigt med blinddefense i limit och jag tror det är här de bästa spelarna vinner sina pengar. Dessutom så bör man ha ett bra psyke och rejält med bankrulle för det är lätt och tilta här.

Postad
Beror på hur ofta FI stjäl. Alltid reraise eller fold i SB för att driva ut BB. Generellt måste du ha en bättre hand i SB eftersom BB fortfarande kanske vill va med. Om fi är en riktig stealer och du är hu mot honom så spelar jag Ax, Kx, alla par och alla suited connectors och kanske lite mer som typ QTo osv. Sen brukar jag typ alltid checkraisa om FI är aggressiv. Det är jobbigt med blinddefense i limit och jag tror det är här de bästa spelarna vinner sina pengar. Dessutom så bör man ha ett bra psyke och rejält med bankrulle för det är lätt och tilta här.

Tack för det vettiga svaret. Faktum är bara att när du väl har synat 4-5 bb med t ex A9 så brukar en del stealers betta typ 6-7 bb i floppen i förhoppning om att man inte har träffat något (vilket man sällan har). Det blir då i princip omöjligt för att inte säga väldigt riskabelt att syna. Men det kan ju bli väldigt värdefullt om man själv verkligen träffar bra och snubben bettar hårt för att skrämmas :). Då är det ju typ bara att slowspela och sätta hårt mot hårt på turn.

Postad
Betta 7BB? Var det inte fixed limit du spelade?

Ja förlåt :-D jag startade den här tråden när jag spelade limit men nu har jag gått tillbaka till NL och tänkte inte på att den avsåg fixed. Men jag tycker ändå att det är ungefär samma problematik även om du inte har tillgång till samma vapen i fixed som i NL.