Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Någon som blivit kontaktad av RSV pga nolltaxering och ökat bankkontosaldo?

Känns som att risken ökar för varje år då man nolltaxerar och saldot på kontot växer. Och även om pengarna är intjänade på EU- sajt så undrar man ju fortfarande om det blir något trubbel om/när skatteverket får upp ögonen för en.

Postad

Jag känner en som blev tillsagd att skicka in dokument varpå han köpte A4 papper till förbannelse och skrev ut varenda hand han spelat under ett år... rsv va nöjda så *ler*

Han har dock spelat lika mycket på US som på EU siter men kanske inte fanns resurser att granska "telefonböckerna", så dom tykte det dög ?!?!

Postad
Jag känner en som blev tillsagd att skicka in dokument varpå han köpte A4 papper till förbannelse och skrev ut varenda hand han spelat under ett år... rsv va nöjda så *ler*

Han har dock spelat lika mycket på US som på EU siter men kanske inte fanns resurser att granska "telefonböckerna", så dom tykte det dög ?!?!

Lol, for real? 1 år som pro blir ju lite händer. Säg en halv miljon händer, hur många A4 blir det?=)

Postad

Du får köra alla händer genom en konverterare som kompirimerar formatet på dem. Dessutom är kanske inte stackstorlekar så viktigt för RSV så något sånt borde duga

UTG+2 opens for $16, MP1 calls, hero calls in MP3 with QJhh, BTN calls, BB calls.

Flop: 10s 7h 7s Pot: $80

checked around

Turn: 10s 7h 7s Kc Pot: $80

UTG+2 bets $28, hero calls, BB calls

River: 10s 7h 7s Kc Js Pot: $164

BB checks, UTG+2 checks, hero bets $150

Krymper du ner det till 8 punkter och minskar marginalerna och betänker att många potter avgörs preflop eller på floppen, så tror jag att (efter lite experiment) att man får in närmare 15 händer på en sida. Eftersom du har en balla skrivare så kan du skriva på båda sidorna utan en massa hassle och det behövs inte mer än ungefär 17 000 blad.

Om du köper t ex sådant här papper, 2 500 ark för 158 kr så kommer det att kosta dig runt 1 100 kr plus frakt och moms. Dessutom några tusenlappar för skrivartoner, så kanske runt 5 000 kr.

En balla skrivare kan säkert klara av 60 sidor eller 30 blad per minut och då tar det inte mer än 10 timmar. Pappret i fråga väger 80 gr per kvm så bunten skulle väga runt 85 kg. För att tillverka så mycket papper går det, enligt http://www.skogssverige.se, åt 2/3 av en stor gran eller tall.

Något mer du vill veta fisk?

Källa: http://www.skogssverige.se/fragaom/detail.cfm?Id=8356

Postad
Du får köra alla händer genom en konverterare som kompirimerar formatet på dem. Dessutom är kanske inte stackstorlekar så viktigt för RSV så något sånt borde duga

UTG+2 opens for $16, MP1 calls, hero calls in MP3 with QJhh, BTN calls, BB calls.

checked around

Krymper du ner det till 8 punkter och minskar marginalerna och betänker att många potter avgörs preflop eller på floppen, så tror jag att (efter lite experiment) att man får in närmare 15 händer på en sida. Eftersom du har en balla skrivare så kan du skriva på båda sidorna utan en massa hassle och det behövs inte mer än ungefär 17 000 blad.

Om du köper t ex sådant här papper, 2 500 ark för 158 kr så kommer det att kosta dig runt 1 100 kr plus frakt och moms. Dessutom några tusenlappar för skrivartoner, så kanske runt 5 000 kr.

En balla skrivare kan säkert klara av 60 sidor eller 30 blad per minut och då tar det inte mer än 10 timmar. Pappret i fråga väger 80 gr per kvm så bunten skulle väga runt 85 kg. För att tillverka så mycket papper går det, enligt http://www.skogssverige.se, åt 2/3 av en stor gran eller tall.

hehe hur mår du mannen =)

Postad

checked around

Hehe, det är inte möjligen så att du medverkade i det gamla klassiska programmet "Fråga Lund" ? Mkt rutinerat svar i alla fall !

Postad

hahaha jävla galning, har du inge pengar kvar att spela poker för eller? skit i att göra världens längsta uträkningar och sedan kalla killen för fisk och sätt dej o spela poker istället ;/

Postad
haha, det va ju en sjukt kul grej må jag säga. dyrt porto också? bör ju slitigt ut nån skrivare också, jag är glad så länge de skiter i mig iaf.

Nej, han köpte 3 st flyttkartonger typ IKEA och lämnade av dom på skattekontoret i JKPG.

Han skulle skicka in papper på avslutade händer ?!?!

...han frågade om dom skojjade men antagligen inte....

Det han spelat utanfr eu skrev han givetvis inte ut.

Postad
Njaaaaeee, då kanske de får för sig att skriva ett skript som plockar ut alla vinster. Jag håller nog på 2/3 gran iaf. ;)

OM de får för sig ngt sådant kan de begära datafilerna.

Å andra sidan, eftersom vinsterna är skattefria borde de inte omfattas av lagstiftning om att materialet ska finnast arkiverat och tillgängligt för granskning :D

Det är skatteverkets sak att bevisa vilka intäkter man haft och bevisa att dessa intäkter är skattepliktiga. Sedan är det upp till den granskade att bevisa kostnader som han yrkat avdrag för (sannolikt inga, i pokerspelarens fall).

Oavsett listor, vad skatteverket gör vid en kontroll är ju att granska var pengarna på kontot kommer från. Om de kommer från pokersiter utnaför EU kan de ju presumera att vinsten är skattepliktig.

Neteller kan vara ett litet problem här eftersom det är registrerat på Isle of Man. Isle of Man är ett skatteparadis och hanteras därför på sådant sätt att alla penningöverföringar från Isle of Man presumeras vara skattepliktiga tills dess att motsatsen är bevisad.

Postad
Nej, han köpte 3 st flyttkartonger typ IKEA och lämnade av dom på skattekontoret i JKPG.

Han skulle skicka in papper på avslutade händer ?!?!

...han frågade om dom skojjade men antagligen inte....

Det han spelat utanfr eu skrev han givetvis inte ut.

Vad skatteverket begär och vad skatteverket har RÄTT att begära är helt skilda saker.

Postad
hehe hur mår du mannen =)

Bara bra tack, själv?

Ja, besöka Patpong dagligen i några månader sätter sina spår. Tråkigt att han fastna på tjacket bara...

FYI så var det faktiskt Sukhumwit soi sii. Det var billigt tjack iaf.

Hehe, det är inte möjligen så att du medverkade i det gamla klassiska programmet "Fråga Lund" ? Mkt rutinerat svar i alla fall !

Det var ett intressant program, jag önskar att jag hade varit äldre när det gick så att jag hade kunnat få ut mer av det.

hahaha jävla galning, har du inge pengar kvar att spela poker för eller? skit i att göra världens längsta uträkningar och sedan kalla killen för fisk och sätt dej o spela poker istället ;/

Jag vet inte vad jag ska svara på det här. Jag har redan spelat två timmar idag och orkade inte spela mer vid det tillfället, det blir så jobbigt för jag vet inte var jag ska göra av alla kulor jag drar in. Hade det trycks nya 20-lappar av alla pengar jag har så hade det gått ungefär x granar. Dom hade vägt y kg och tagit upp en volym jämförbar z med VW-bussar.

Den intresserade läsaren uppmanas att genomföra räkningarna själv.

Postad

checked around

OMG vilken forskare! Det här var fan det bästa inlägget jag läst på länge :shock:

Postad
Lol, for real? 1 år som pro blir ju lite händer. Säg en halv miljon händer, hur många A4 blir det?=)

Jimbo, din takt om två bord gånger 15 min per dag blir väl inte så himla många händer? Du ska nog fortsätta att oroa dig för skattmasen...

Postad
Jimbo, din takt om två bord gånger 15 min per dag blir väl inte så himla många händer? Du ska nog fortsätta att oroa dig för skattmasen...

Vem har väckt dig? Nu är det inte händer det är frågan om utan pengar. Känns faktist bra att spela en tiondel så många händer som dig och fortfarande dra in 2-3 ggr så mkt.

Postad
inte var jag ska göra av alla kulor jag drar in. Hade det trycks nya 20-lappar av alla pengar jag har så hade det gått ungefär x granar. Dom hade vägt y kg och tagit upp en volym jämförbar z med VW-bussar.

Den intresserade läsaren uppmanas att genomföra räkningarna själv.

Sedlar trycks på bomullspapper.

Postad
Det är skatteverkets sak att bevisa vilka intäkter man haft och bevisa att dessa intäkter är skattepliktiga. Sedan är det upp till den granskade att bevisa kostnader som han yrkat avdrag för (sannolikt inga, i pokerspelarens fall).

Nepp, det är inte skatteverkets sak att besvisa, det kan sköntaxera dig och då är det din sak att bevisa motsatsen. I skatteärenden gäller omvänd bevisbörda.

Postad
Nepp, det är inte skatteverkets sak att besvisa, det kan sköntaxera dig och då är det din sak att bevisa motsatsen. I skatteärenden gäller omvänd bevisbörda.

Helt riktigt att skatteverket kan skönstaxera. Och det gör de titt som tätt utan grund (hade de haft grund hade de inte behövt skönstaxera).

Men bevisbördan ligger i huvudsak på skatteverket. I och med att pengar flutit in på ett konto samtidigt som man inte haft inkomst måste man i domstol kunna förklara var pengarna kommer från. Det är omöjligt för en skatteskyldig att bevisa att han INTE haft inkomster som skatteverket kan påstå.

Men som sagt framgår det som regel också i insättningarna varifrån pengarna kommer.

Och i fallet Neteller är det som du skriver, då gäller omvänd bevisbörda på grund av att Isle of Man har status av skumt land i skattelagstiftningen.

Postad
Vem har väckt dig? Nu är det inte händer det är frågan om utan pengar. Känns faktist bra att spela en tiondel så många händer som dig och fortfarande dra in 2-3 ggr så mkt.

Har alltid tyckt att du varit mycket mycket ball............. :lol:

:roll:

Postad
Nej.

Det beror på vad det gäller. Det är ungefär 50/50.

Postad
Nej.

Det beror på vad det gäller. Det är ungefär 50/50.

Haha, detta land. Dags och plocka ut all cash på hemmaplan och stoppa madrassen, och skriva över allt man äger på vänner/släktingar.