Gå till innehåll

Rickroll gav varning, regelrätt lr fel?

Var det rätt av moderatorerna att ta bort o varna?  

29 medlemmar har röstat

1. 1. Var det rätt av moderatorerna att ta bort o varna?

• Rätt att ta bort men inte varna
      5
    • Rätt att ta bort och varna
      22
    • Fel att ta bort och varna
      2

Recommended Posts

För er som inte är bekanta med fenomenet Rickroll som växer lavinartat på nätet nu är det ett humoristiskt inslag där man vilseleder t ex forumsmedlemmar via en länk till youtube till Rick Astleys video "Never Gonna Give You Up".

Jag skapade en tråd i OFFTOPIC-delen av detta forum, där rubriken var: WSOP armbadsvinnare erkänner fusk. Sedan angav jag en länk till Rick Astley. De som drabbas av detta skämt blir s k Rickrolld.

Den här trådens innehåll anser jag var mycket mindre anstötligt och störande än en hel del andra trådar jag sett i offtopicdelen. Dessutom angav jag inte någon särskild spelare i rubriken för att inte förtala någon.

Dessutom är det humor. Vem ska då bedöma vilken typ av humor som är rätt eller fel.

Vidare så förstörde jag inte någon annans tråd utan skapade en helt ny tråd enbart för Rickroll.

Moderatorerna har tagit bort hela tråden, och dessutom varnat mig för nonsensinlägg.

Jag tycker att det är fel. Många kanske inte tycker om den typen av humor, men då den låg i offtopicdelen, och inte väckte anstöt så anser jag att moderatorerna enligt reglerna i forumet inte har rätt att ta bort tråden, än mindre lämna varning.

Om deras handling är rätt borde egentligen de flesta trådarna i offtopicdelen ge varning o borttas för de faller under nonsensinläggskategorin.

Vad anser ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ban!

För er som inte är bekanta med fenomenet Rickroll som växer lavinartat på nätet nu är det ett humoristiskt inslag där man vilseleder t ex forumsmedlemmar via en länk till youtube till Rick Astleys video "Never Gonna Give You Up".

Jag skapade en tråd i OFFTOPIC-delen av detta forum, där rubriken var: WSOP armbadsvinnare erkänner fusk. Sedan angav jag en länk till Rick Astley. De som drabbas av detta skämt blir s k Rickrolld.

Den här trådens innehåll anser jag var mycket mindre anstötligt och störande än en hel del andra trådar jag sett i offtopicdelen. Dessutom angav jag inte någon särskild spelare i rubriken för att inte förtala någon.

Dessutom är det humor. Vem ska då bedöma vilken typ av humor som är rätt eller fel.

Vidare så förstörde jag inte någon annans tråd utan skapade en helt ny tråd enbart för Rickroll.

Moderatorerna har tagit bort hela tråden, och dessutom varnat mig för nonsensinlägg.

Jag tycker att det är fel. Många kanske inte tycker om den typen av humor, men då den låg i offtopicdelen, och inte väckte anstöt så anser jag att moderatorerna enligt reglerna i forumet inte har rätt att ta bort tråden, än mindre lämna varning.

Om deras handling är rätt borde egentligen de flesta trådarna i offtopicdelen ge varning o borttas för de faller under nonsensinläggskategorin.

Vad anser ni?

Länk till kommentar

finns det ingen regel om att topic ska återspegla innehållet i posten för att det ska bli enklare att hitta i forumet?

just konceptet av rickroll tycker jag verkar rätt kul men det spårar oundvikligen ur som alla "plötsligt skrik" filmer och tillslut blir man bara så less att man inte klickar på nånting där sånna grejer är tillåtna. jag tycker det var rätt att ta bort tråden. en varning kanske är lite på den högre ändan av straffskalan men inte alls omotiverat tycker jag. dock så var ju postaren oinformerad om att det var otillåtet men om det står nånstans att man inte får göra det han gjorde (om än även svårt att hitta just den regeln) så är det rätt tycker jag

Länk till kommentar

Är inte Rickrolls såååå förra månaden?

Varning kanske är lite tight, men det den lättaste varningen som försvinner om 10 dagar så ta det inte så allvarligt. Det är inte hela världen.

Personligen tyckte jag rickrolls var roligt i exakt 10 sekunder, sedan blev det ett utmärkt sätt att förstöra ett forum på, men det kanske bara är jag.

Och så flyttar jag den här tråden till om poker.se/pokerforum.nu.

Länk till kommentar