Gå till innehåll

HH: BJ 99 tufft splitbeslut


Recommended Posts

Hej,

 

Jag behöver lite analys på mitt spel här. Spelet är BJ 4 kortlekar med blandare. Minimiinsatsen 10 dollares har jag satsat. Jag har satt mig med 100 dollares vid bordet och spelar ganske tajt för jag vill inte busta.

 

Bordsstämning: Jag och en polare är de enda som lirar. Bordet är nytt och stämningen är ganska god, vi är båda grinders så det är inget pangpang bord direkt. Dealern verkar vara lite fiskig och inte speciellt bra. Min polare spelade endast med första 9 händerna, han vann 8 st i rad (hans inköp var patetiskt, riktig shortstack med 2 BB (20 dollares), sen satt han ut direkt och gav ingen action. Jag ville ge dealern lite mer action och vinna lite mer kanske, dealern var riktigt dålig.

 

Här kommer handen: HU mot dealern, jag får en 9, dealern en 7 och jag en 9. Pocket nior alltså för mig mot dealerns 7:a. Vad skall jag göra? Split eller check?

 

Vad skulle ni gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för read på dealern? Är han/hon tiltad? +EV här är ju stand, men om du känner att du rushar kan du splitta, om inte annat för ditt metagames skull. Problemet är ju att om du rushar för hårt så kommer pitbossen att byta dealer och ersätta den med "THE CLOSER", något jag hört att alla blackjackgrinders fruktar.

 

Matematiken säger stand, jag tror det här är ett bra läge att köra split.

 

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...