Pedroboy Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 Jag menar Oavstätt om man plussat eller gått back så kan det ju ha gått bra eller dåligt. Nått programm som kolla hur många utdragningar man gjort respektive tagit. Samt hur mycket pengar man fått in som favorit resp underdog. Citera
DaPine87 Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 finns nått program som heter pokerEV under utveckling. Citera
pisak84 Postad 1 Juli , 2007 Rapport Postad 1 Juli , 2007 om man får AA mot KK och 100bb åker in preflop har man haft tur då, eller räknas det som att man med sina pokertekniska skickligheter spelade ut sin motståndare... Citera
Pedroboy Postad 2 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 2 Juli , 2007 om man får AA mot KK och 100bb åker in preflop har man haft tur då, eller räknas det som att man med sina pokertekniska skickligheter spelade ut sin motståndare... skulle jag skapa ett program så skulle jag lägga en sån hand i kategorin tur.... och därför skulle också en förlust med AA mot KK hamnai oturs kategorin Det som är intressant är ju huruvida man är i en badstreak eller om man helt enkelt spelar kasst... Respektive om man är i en goodstreak och vinner alla coinflips eller gång på gång spelar ut sina motståndare med sin skicklighet. Själv tror jag att jag har en tendens att spela sämre när det går dåligt och således göra badstreaks djupar och längre än vad de borde behöva vara. Citera
pisak84 Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 men i sånt fall tycker jag det finns så många marginella fall liksom.. man kanske degar in med sämsta handen och förlorar massa men det kan ändå vara otur... dom floppar set mot ens överpar, man missar sina dra drag osv osv... tycker det finns många situationer som kan klassas tur och otur som folk oftast inte tänker på när man snackar om det Citera
León Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 Well, det som skulle funka praktiskt är ju att den mäter ut statistik med hjälp av hur stor chans i procent man hade att vinna i händer, där man blivit all-in innan river. Grovt exempel. Lirar man 1000 händer, och i 500 av händerna hamnar man all-in preflop som 40% underdog, och i de övriga 500 händerna hamnas man all-in preflop som 60%-ig favorit. Då är det "förväntade" värdet man ska vinna +-0 (exklusive rake). Då kan man i programet se ifall man haft otur och ligger back, eller har tur och ligger plus. Citera
Klyka Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 om man får AA mot KK och 100bb åker in preflop har man haft tur då, eller räknas det som att man med sina pokertekniska skickligheter spelade ut sin motståndare... Både och, men mest tur skulle jag säga. Och om man sen blir utdragen så har man otur, men turen av att få AA och att fi fick KK tar till viss del ut oturen av att ha blivit utdragen. Detta är vad folk inte gärna inser. Man har inte så sjuk otur när man blir utdragen med AA mot KK. Iaf inte om man tar alla faktorer i beaktande, vilket man bör. Citera
Hector Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 Det finns ju ett program som räknar ut det faktiskt. Glömde bort vad det heter men den räknar ut hur mycket man vunnit vid all in situationer, hur mycket man borde vunnit och något mer som jag inte kommer på nu. Man kan även ändra och kolla situationer där man är all in innan river och liknande grejer. Programet finns nånstans på 2+2 i derasa software avdelning. Citera
Hjort Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 Jag slängde ihop ett åt dig. -Pseudokod- If_in_put_!0 then: "Du är en gnällande, egocentrisk fjolla som borde fått mer stryk som barn." else: "Du är åtminstone karl nog att inte lipa över ett kortspel. Snart kanske du kan börja raka dig också." Citera
Klyka Postad 2 Juli , 2007 Rapport Postad 2 Juli , 2007 Jag låser denna, eftersom diskussionen här går parallellt med diskussionen i följande tråd: http://pokerforum.nu/forum/resultat/34561-posta-din-pokerev-statistik.html Den tråden torde också vara svar på frågan. Enjoy! Citera
Recommended Posts