lappmail Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Varje gång (nästa iaf) jag får AA så blir det att de två sista korten fullbordar så att det blir rainbow på handen... Något snabbtänkt mattegeni kan kanske ge vad oddsen är att: AAxx är rainbow AAxx är doublesuited Citera
jackbalsam Postad 30 Juni , 2007 Rapport Postad 30 Juni , 2007 Varje gång (nästa iaf) jag får AA så blir det att de två sista korten fullbordar så att det blir rainbow på handen... Något snabbtänkt mattegeni kan kanske ge vad oddsen är att: AAxx är rainbow AAxx är doublesuited Selektivt minne kallas det. Sannolikheten att få rainbow är cirka 1/2 * 1/4 = 1/8. Samma för doublesuited. Citera
Durin Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Lånar den här tråden lite. Jag satt och fyllespelade Omaha häromkvällen, då jag blev tilldelad AAAA. Hur pass ovanligt är det? Spelar knappt Omaha, så det är iaf första gången för mig. Funderade lite på att syna med den pre, men funkade inte riktigt i en höjd 4-vägspott. Liksom svårt att förbättra handen. Citera
jinxad Postad 8 Oktober , 2007 Rapport Postad 8 Oktober , 2007 Lånar den här tråden lite. Jag satt och fyllespelade Omaha häromkvällen, då jag blev tilldelad AAAA. Hur pass ovanligt är det? Spelar knappt Omaha, så det är iaf första gången för mig. Funderade lite på att syna med den pre, men funkade inte riktigt i en höjd 4-vägspott. Liksom svårt att förbättra handen. Potta om och hoppas du är uppemot 1 fi och att essen står. Citera
Recommended Posts