Gå till innehåll

Varning för Unibet


joppeli

Recommended Posts

Unibet trodde jag var en seriös spelsite men ack vad jag bedrog mig.

Onsdag den 20/6 bestämde jag mig för att öppna ett konto eftersom dom hade en bra sign up bonus.

Satte in $750 och började spela. Det gick bra, +$280!!

Nästa dag var kontot spärrat!? Jag ringde kundtjänst och fick inget vettigt besked om varför, tjejen sa att man slumpvis väljer ut konton för extra kontroll. Några minuter senare ringde hon och sa att jag skulle skicka in kopior på mitt Mastercard, körkort samt faktura som visade att pengar dragits till Unibet.

Eftersom mitt Mastercard är ett betalkort med faktura dröjer det 4 bankdagar innan beloppet till Unibet syns på fakturaunderlaget. Detta innebär att jag inte kunde få fram alla dokument förrän tisdag den 26/6. Äntligen, nu kommer jag att kunna spela igen trodde jag, men icke. Unibet bekräftar att man fått alla dokument man behöver men kontot öppnas inte ändå. Jag försöker få besked om varför kontot inte öppnas samt en prognos om när kontot kommer att öppnas men får inget besked. I senaste mailet från Unibet var beskedet att ärendet ligger hos ansvariga!!

Tyvärr går det inte att komma i kontakt med ansvariga utan endast med kundtjänst vars enda uppgift verkar vara att ge allmänna besked typ ”vi jobbar på det”.

Nu har kontot varit spärrat i 11 dagar!!

Inga problem att öppna kontot och sätta in pengar. Direkt därefter spärras kontot utan att någon anledning ges och förblir spärrat utan att Unibet ger något som helst besked. I den vanliga världen är detta inget annat än stöld! Unibet gör precis som dom vill och som spelare är man helt chanslös. Säga vad man vill om Svenska Spel men något sådant här hade aldrig hänt där.

Passa er alltså för Unibet!! Mig har dom stulit $1030 från, vem vet hur mycket dom tar från dig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ej sj på Unibet så jag har ingen aning, men jag kan nog ganska lätt garantera att de inte har "stulit" dina pengar.

De vill väl bara göra en extra koll på slumpvist valda konton och se hur det ligger till.

Och bra är väl detta då det finns väldigt många som använder sig av andra kortuppgifter. Nu säger jag inte att du gjort det, men detta visar ju att dem tar sitt ansvar.

Skulle mycket väl kunna tänka mig att du kommer får spela snart och kanske till och med få nått för besväret.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle mycket väl kunna göra många av dessa kontroller innan kontot öppnas, tex skicka in kopia på id-kort, kontokort mm. Detta blir ju omvänd bevisföring, jag anses skyldig tills motsatsen är bevisad och trots att jag nu bevisat att allt är ok händer ingenting. Unibet borde kunna ge bättre besked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ej sj på Unibet så jag har ingen aning, men jag kan nog ganska lätt garantera att de inte har "stulit" dina pengar.

De vill väl bara göra en extra koll på slumpvist valda konton och se hur det ligger till.

Och bra är väl detta då det finns väldigt många som använder sig av andra kortuppgifter. Nu säger jag inte att du gjort det, men detta visar ju att dem tar sitt ansvar.

Skulle mycket väl kunna tänka mig att du kommer får spela snart och kanske till och med få nått för besväret.:-P

 

Självklart är det bra att dom har extra koll, men att spärra ett konto i elva dagar låter inte bra.

 

Vanligtvis ska sådana procedurer ta max några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle mycket väl kunna göra många av dessa kontroller innan kontot öppnas, tex skicka in kopia på id-kort, kontokort mm. Detta blir ju omvänd bevisföring, jag anses skyldig tills motsatsen är bevisad och trots att jag nu bevisat att allt är ok händer ingenting. Unibet borde kunna ge bättre besked.

 

Inte många som skulle orka göra det utan skulle regga sig på någon annan sida där detta inte krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är som Dr Roland säger, det är nätverket som kontrollerar dig, inte unibet...kanske du har annat nickname på annan sajt i nätverket? eller annars haft nåt strul med nätverket innan?

 

Det brukar gå hyffsat fort när man ska ha svar från sajten, men kan dröjja om det är från nätverket man väntar svar från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle tro att dom kanske kollar ditt konto då du kanske blivit anmäld för collusion,fusk mm.

Därav den långa utredningen men då kan dom ju berätta det tycker man.

Har du rent mjöl i påsen behöver du inte oroa dig.Dom kommer inte att ta dina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla kommentarer! Jag är en typisk småspelare, spelar numera endast lite på Svenska Spel. I början av min "karriär" spelade jag lite på Pacific, Paradise mm. Jag har ingen koll på det här med nätverk etc. Det jag vet är att jag inte spelat på Unibet innan. Måste jag som spelare ha koll på vilka övriga siter som ingår i samma nätverk? För mig känns det som överkurs! Med mina mått mätt var min insättning på $750 MYCKET stor. Anledningen var att jag inte gillar att lämna ut mitt kontonummer på nätet och ville inte riskera att behöva fylla på kontot igen. Därför känns det extra surt att nu ha dessa pengar låsta plus att tiden rinner iväg så möjligheten till bonus minskar ju avsevärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just på Prima så får man bara ha ett nick(har för mig klienten frågar när du reggar, om du har andra nicknames på nätverket).

 

Själv åkte jag på en väntetid(inte via Unibet, utan annan prima sajt) för jag hade haft Expekt(när dom va på prima) nån gång i tiden ... så jag frågade(hade slutat spela på Expekt sedan SM strulet, kom inte ihåg varken nick eller nåt.)

 

Men som sagt, jag frågade vad jag skulle göra innan jag började spela(hade dessutom flyttat sedan jag var reggad på expekt, så adressen osv stämde ju inte mera), o det tog ju sin tid innan svaren från nätverket till sajten kom.

 

edit: ska ju tilläggas att jag fick bra info från sajten vad som pågick trots att det tog tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unibet är himla slöa med sina kontroller, helt klart. När jag tig ut min rulle på motsvarande 40 000SEK därifrån tog det nästan tre och en halv vecka innan pengarna kom. Jag skickade snabbt in de kopior de krävde och mejlade dem säkert fem-sex gånger under denna tid utan större framgång.

 

Jag tror de kommer låsa upp ditt konto när de bara får tummen ur. Är mindre imponerad av hur unibet sköter sina kontroller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft problem med unibet också. spelade deras bonus o skulle casha ut 1800 dollar. De ville ha kopior på fram o baksida av kreditkortet och fick detta 2-3 ggr men sa att det var otydligt. De var allmänt dryga på att svara i supporten och tillslut fick jag skicka kopior ner till malta med brev. efter det tog det yterligare 2-3 veckor innan pengarna kom in på kontot:roll:.

 

UNIBET är inte en sajt jag rekomenderar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt tycker jag att principen att spärra konton är helt fel. Kontot bör vara öppet tills dess att eventuella brott etc mot sitens regler är bevisade. I Sverige har vi ju principen att man är oskyldig tills dess att motsatsen är bevisad. Här spärras konton utan att man ens får veta anledningen och förblir spärrade utan något som helst besked om när det kommer att öppnas igen. Unibet hänvisar till sina regler som bla säger att man har rätt att spärra konton etc utan anledning !!!! Tveksamt om en sådan regel håller juridiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är för spelarnas trygghet som konton spärras. Det kan ha varit så att de misstänker collusion etc. De har givetvis automatiska program som kontrollerar det under spelets gång så att du inte kan chipdumpa över alla pengar till en polare och rensa kortet.

 

Var nu lugn, har du inte gjort något fel så kommer du få kontot öppnat så att du kan spela och få tillbaka pengarna.

 

Gällande diskussionen om bonus tror jag att du kan komma överens med sidan om något, det ska nog inte vara problem att få mer tid på dig förutsatt att du inte gjort något fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi på Unibet är säkra på att Du förstår att vi sätter högsta prioritet på, och strävar efter, att ha ett så säkert pokerrum som möjligt. Pokerkonton undersöks kontinuerligt och kan innebära att spelare kan få sitt konto blockerat tills dess att utredningen färdigställts.

 

Av säkerhetsskäl ber vi i vissa fall spelare att verifiera sitt pokerkonto så att spelarens identitet kan säkerställas. En sådan kontroll kan vara till följd av, bland annat, misstänkt överträdelse av våra regler, avvikelser i spelmönstret i hur en spelare vinner pengar eller på uppmaning av andra spelare då ”collusion” misstänks.

 

Inom Unibet pågår det ett ständigt arbete med att tillföra nya säkerhetsåtgärder som kan vara av värde för våra kunder. Dessa kontroller är en del av spelarens egen säkerhet och så fort vi är tillfreds med resultatet av en kontroll så öppnas kontot upp för spel igen.

 

Självklart försöker vi i största möjliga grad minimera tiden för dessa kontroller som dessvärre kan fördröjas i avsaknad av dokument som efterfrågats eller inblandning av fler parter (t ex Microgaming).

 

Joppeli, vänligen kontakta Unibets kundservice när Ditt ärende är avslutat så kan vi se över Din bonussituation.

 

Vi hoppas med dig på en snabb lösning. :-)

 

Med vänlig hälsning

Unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentaren Unibet! Självklart tycker även jag att det är mycket bra att ni eftersträvar högsta säkerhet och bekämpar fusk!

Vad jag vänder mig mot är bland annat:

1) Om man får sitt konto spärrat bör man få veta anledningen. Det har inte jag fått.

2) Ni, som ett seriöst företag, borde ha någon form av SLA mot era kunder, dvs spelarna. Tex: max handläggningstid är 5 dagar.

3) Ni borde löpande ge besked om vad som händer med ärendet.

4) Att hänvisa till era regler typ "Vi kan göra som vi vill utan anledning" känns oseriöst.

 

Nej, nu får jag logga in på SS och köra en 20:- sit'n'go :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

18 dagar efter kontot spärrades meddelade Unibet att allt var ok och att kontot öppnats. Något gick dock fel så pokerkontot var fortfarande låst. Unibet beklagar och det är bara att vänta. Ytterligare 8 dagar senare är pokerkontot öppet. Dock var alla pengar borta, ca $1020. Blev jag förvånad? Inte speciellt. Unibet jobbar vidare...........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste ju kunna anmäla dom för bedrägeri för detta!!! du kan ju bevisa att du har satt in pengar samt att du ska ju kunna se historik på hur du har spelat på ditt unibet konto insättningar, vinster osv? vet inte själv (spelar på parbet) och där går det då iaf....kontakta en jurist och se vad han/hon säger om detta , eftesom du kan bevisa allt så kan du ju vara lugn ! för sådär ska dom inte få bete sig!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock:

du måste ju kunna anmäla dom för bedrägeri för detta!!! du kan ju bevisa att du har satt in pengar samt att du ska ju kunna se historik på hur du har spelat på ditt unibet konto insättningar, vinster osv? vet inte själv (spelar på parbet) och där går det då iaf....kontakta en jurist och se vad han/hon säger om detta , eftesom du kan bevisa allt så kan du ju vara lugn ! för sådär ska dom inte få bete sig!!!!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag, den 19 juli, nästan exakt en månad sedan kontot spärrades (den 21 juni), fick jag mail från Unibet att pengarna, $1034, är tillbaka på mitt Unibet konto. Någon form av kompensation hade man ju uppskattat men jag får väl vara glad som fått tillbaka mina pengar. Frågan är om man vågar spela där......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag, den 19 juli, nästan exakt en månad sedan kontot spärrades (den 21 juni), fick jag mail från Unibet att pengarna, $1034, är tillbaka på mitt Unibet konto. Någon form av kompensation hade man ju uppskattat men jag får väl vara glad som fått tillbaka mina pengar. Frågan är om man vågar spela där......

 

Ta pengarna och stick. Ett råd från en som har erfarenhet av att ha blivit av med pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...