Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hittade ingen handkonverterare men hoppas detta ska bli tydligt ändå.

Turneringsfråga alltså. Har kvalat in till denna svindyra turnering genom sateliter under veckan och öppnar bra, går upp till 4ggr startstack.

Efter 50 minuters spel då blindsen ligger på 75/150 inträffar följande...

övrig info. Stack 6500. FI täcker knappt

Dealt card to HERO: KcKh

fold till mig och jag raisar upp till 600 tot.

FI synar på position på BB.

FLOPP: 4c 2h 2d

FI bets 6750.

hero?

vad gör man här egentligen. Varför gör FI såhär och vad är det rimliga.

Självklart så finns det inte odds i världen att syna. Har ingen read heller.

Känns ändå inte som att jag kan vika här då jag nästan vet att jag har honom slagen. Hela hans spel är bara idiotiskt oavsett vad han har.

1. Har fi en 2a här så är spelet väldigt konstigt.

2. Bluffar han så känns det jävligt kallt att sätta hela sin turneringsframtid på spel.

Vad sätter vi honom på och vad gör vi?

Jag vet att många kommer säga fold på grund av att man kan hitta bättre tillfällen men fokus är på vad muppen på BB har.

Postad
Hittade ingen handkonverterare men hoppas detta ska bli tydligt ändå.

Turneringsfråga alltså. Har kvalat in till denna svindyra turnering genom sateliter under veckan och öppnar bra, går upp till 4ggr startstack.

Efter 50 minuters spel då blindsen ligger på 75/150 inträffar följande...

övrig info. Stack 6500. FI täcker knappt

Dealt card to HERO: KcKh

fold till mig och jag raisar upp till 600 tot.

FI synar på position på BB.

FLOPP: 4c 2h 2d

FI bets 6750.

hero?

vad gör man här egentligen. Varför gör FI såhär och vad är det rimliga.

Självklart så finns det inte odds i världen att syna. Har ingen read heller.

Känns ändå inte som att jag kan vika här då jag nästan vet att jag har honom slagen. Hela hans spel är bara idiotiskt oavsett vad han har.

1. Har fi en 2a här så är spelet väldigt konstigt.

2. Bluffar han så känns det jävligt kallt att sätta hela sin turneringsframtid på spel.

Vad sätter vi honom på och vad gör vi?

Jag vet att många kommer säga fold på grund av att man kan hitta bättre tillfällen men fokus är på vad muppen på BB har.

Hur "dyr" denna turre än är så hittar jag nog aldrig folden på den brädan är nog bara AA slowspelad att vara rädd för, ligger före ganska mkt i hans HD SYN!

Postad

Antagligen sitter han på mellanpar och vill vinna handen snabbt innan överkort kommer.Har svårt att tänka mig att han går all in om han har träffat triss eller full house innan du bettar.

Postad

Han har antagligen ett överpar på handen, från 55-AA men antagligen nånstans i mitten o vill beta bort dig även om det är oerhört dumt spelat att överbeta så. Visst kan han ha AA nån enstaka gång men väldigt ofta tror jag att vi har han slagen.

Postad

Jag tänker inte säga hur resultatet blev efter folk har fått analysera den och gett mer kommentarer om handen först.

Till det ni säger, visst är väl mellanpar det man önskar sig när vi sitter med våra kungar just nu?

Men det vi måste rikta in oss på är frågan: Varför sätter han sin plats i turneringen på spel med det här spelet?

Han får bara syn av en bättre hand?

Och vi låg båda top 20 med våra stackar i nuläget också...

Postad
Jag tänker inte säga hur resultatet blev efter folk har fått analysera den och gett mer kommentarer om handen först.

Till det ni säger, visst är väl mellanpar det man önskar sig när vi sitter med våra kungar just nu?

Men det vi måste rikta in oss på är frågan: Varför sätter han sin plats i turneringen på spel med det här spelet?

Han får bara syn av en bättre hand?

Och vi låg båda top 20 med våra stackar i nuläget också...

Herregud, som sagt så är hans spel inte vettigt vilka två kort han än sitter med vilket innebär att vi kan dra slutsatsen att han är dum i huvudet. Alltså synar vi självfallet.

Postad

haha okej!? jag ville bara få igång en liten debatt om spelet i sig. Jag instämmer i allt ni säger, tänkte precis samma som thorn skrev. Om han sätter sin turneringsplats på spel så kan han fan inte ha något som slår mig.

Jag synade efter ett tag.

Fisk**** stackar av med 3x5x. Rivrar 6 och jag är ute, förbannat jävla tiltad.:evil:

Postad

Reagerar på en till grej nu. Blindsen är 75/150 efter 50 min och du har 6,5k. Har du en bra stack i det läget så lär det vara snabb struktur i turneringen. Det kommer då inte dröja länge förrän avg. stackarna är på 20-30bb. Typ 30-40 min. Stämmer det så finns det ingen anledning alls att fundera på att lägga KK där. Dvs enkel syn.

Postad
Reagerar på en till grej nu. Blindsen är 75/150 efter 50 min och du har 6,5k. Har du en bra stack i det läget så lär det vara snabb struktur i turneringen. Det kommer då inte dröja länge förrän avg. stackarna är på 20-30bb. Typ 30-40 min. Stämmer det så finns det ingen anledning alls att fundera på att lägga KK där.

När du säger det så är jag inte helt säker. kan ha vart 50/100.

Hur som helst så hade jag iaf inte bråttom på grund av blindsen!

Postad

Fi tog inte ett enda beslut i handen som ens kan beskrivas som dåligt, det var horribelt spelat hela vägen. Visst finns det FE hos Hero om han sitter med en oparad hand men det kan aldrig vara ett vinnande spel i längden och här hade han tur o vi otur men så är det ibland.

Postad
Fi tog inte ett enda beslut i handen som ens kan beskrivas som dåligt, det var horribelt spelat hela vägen. Visst finns det FE hos Hero om han sitter med en oparad hand men det kan aldrig vara ett vinnande spel i längden och här hade han tur o vi otur men så är det ibland.

Nej snubben var helt fantastiskt dålig, det värsta är att han spelar finalbord just nu med riktigt vass pool.

Känns förjävligt.

Aja, har gjort en note på han och ska leta efter han på HU-cashgamen inatt.

tack för kommentarerna. ciao