Gå till innehåll

NL 100SH T8s floppar triss


Recommended Posts

Fi har suttit ner ca 10 min. Han köpte in för 100bb men har gjort ett par dåliga spel och sitter nu med 75bb, jag täcker.

 

Jag plockar upp :Td::8d: på knappen

 

UTG folds

MP folds

Fi raises to 2,47$

Hero calls 2,47$

sb folds

bb folds

 

Pot ca 6,5$

 

Flop :8s::8h::Ah:

 

Fi checks

Hero bets 5$

Fi calls 5$

 

Pot ca 16,5$

 

Turn :9s:

 

Fi checks

Hero bets 13$

Fi calls 13$

 

Pot ca 42,5$

 

River :5c:

 

Fi checks

 

Nu kommer frågan:Ska jag värdebeta river, och i så fall hur mycket? Det känns nästan som att jag inte får syn av några händer jag slår, men å andra sidan känns det rätt fegt att checka och det är ingen omöjlighet att han spelar Ax såhär och synar river.

 

Åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inget om raisaren eller vilka som sitter i blindsen samt blindsens stackar. Vet heller inte hur de uppfattar dig men jag hade trebetat eller foldat pre. Som spelat så pusha river (om det är NL $50) annars stor värdebet så du inte får ett svårt beslut om fi pushar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inget om raisaren eller vilka som sitter i blindsen samt blindsens stackar. Vet heller inte hur de uppfattar dig men jag hade trebetat eller foldat pre. Som spelat så pusha river (om det är NL $50) annars stor värdebet så du inte får ett svårt beslut om fi pushar.
Det är nl100 och det är självklar värdebet på river.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inget om raisaren eller vilka som sitter i blindsen samt blindsens stackar. Vet heller inte hur de uppfattar dig men jag hade trebetat eller foldat pre. Som spelat så pusha river (om det är NL $50) annars stor värdebet så du inte får ett svårt beslut om fi pushar.

 

T8s är ju verkligen ingen hand man ska 3beta med imo. Vilka händer synar du egentligen med pre mot en höjning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inget om raisaren eller vilka som sitter i blindsen samt blindsens stackar. Vet heller inte hur de uppfattar dig men jag hade trebetat eller foldat pre. Som spelat så pusha river (om det är NL $50) annars stor värdebet så du inte får ett svårt beslut om fi pushar.

 

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T8s är ju verkligen ingen hand man ska 3beta med imo. Vilka händer synar du egentligen med pre mot en höjning?

 

Handlar inte direkt om vilken hand vi har, (dock underlättar det om vi har en hand som denna, en hand som kan bli nåt på floppen om vi får mothugg). Det handlar om att raisen kom först in från CO och vi tar ofta potten pre eller med en CB på floppen. Höjer fi mycket så är hans range väldigt vid här och han får folda om han inte vill spela en trebetad pott ur pos för 75 bb. Allt handlar om vem fi är samt även vem vi är i fi's ögon, image är viktigt. Självklart underlättar det om fi uppfattar oss som en duktig spelare.

 

Som svar på din fråga så synar jag inte ofta från knappen om rasien kom först in från CO och personen ifråga gillar att raisa. Trebetar eller foldar det mesta mot en sådan fi. Har han lite "lugnare" stats och kanske bara raisar ~12% så synar jag med låga pockets och kanske JTs+ samt AJs+. Kan mixa upp spelet ibland och trebeta med nämnda händer också iofs.

 

Det jag i huvudsak försöker säga är att läget är ok för att "göra ett litet move". Ibland uppstår helt enkelt sådana lägen. Typ, alla kan ha limpat till dig o du sitter på bb eller sb med J9s eller "whatever", raisa upp rejält nån gång då och då vetja. Dock handlar det mycket om image, stackdjup etc.

 

Varför?

 

För att han verkligen verkar vilja ha en showdown (svårt att släppa sin hand) och då är det väl lika bra att utnyttja det fullt ut? Dock lite svårt det här utan att veta nåt om fi, typ om han är överaggro och plötsligt spelar såhär passivt så kan man ju ana ugglor i mossen och checka bakom. Nu vet vi inte mycket om fi och vi sitter på en stark hand. Han kan sätta oss på en svag hand (bustat drag eller annan marginell hand som vi gör om till luft) och ser vår riverbet som ett sista försök att få honom att folda. Dock måste vi, innan vi betar, bestämma oss vad vi gör om fi ställer efter vår bet. Betar vi stort så är vi comittade (dock fattar inte alla fi detta utan tror fortf. att de har FE) och betar vi lite så kan vi folda mot push men det sistnämnda känns i.m.h.o. kallt och jag ser hellre check bakom isådana fall. Min röst ligger på stor bet och syna omslag. Fi kan ha lite allt möjligt här eftersom han öppnade handen från CO och han kan synat turn med exta outs typ AsXs. Har han slowat monster biter jag i det sura äpplet för 75bb.

 

Just my 2 cents...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma size som du hade gjort vid en bluff eller AK.

 

2/3 - 3/4 är väl lagom.

 

Mvh, KF

 

För det första skulle det vara jävligt märkligt om vi hamnade i samma läge om vi haft AK istället i denna hand. Förstår kallsyn i pos med T8s i position här men med AK? Nej.

 

För det andra är vi starkare med T8 här än med AK. Mot slowat monster (AA, A8 och 98 är väl de enda rimliga) ligger vi efter, men vi slipper iaf delning mot en passivt spelad AK.

 

Med det sagt tycker jag det är en given värdebet följt av gråtsyn om fi pushar. Kan se många ess spela såhär även om risken att fi är ännu en i den enorma mängden av "jag-slowspelar-mig-själv-till-döds-fiskar" definitivt finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlar inte direkt om vilken hand vi har, (dock underlättar det om vi har en hand som denna, en hand som kan bli nåt på floppen om vi får mothugg). Det handlar om att raisen kom först in från CO och vi tar ofta potten pre eller med en CB på floppen. Höjer fi mycket så är hans range väldigt vid här och han får folda om han inte vill spela en trebetad pott ur pos för 75 bb. Allt handlar om vem fi är samt även vem vi är i fi's ögon, image är viktigt. Självklart underlättar det om fi uppfattar oss som en duktig spelare.

 

Som svar på din fråga så synar jag inte ofta från knappen om rasien kom först in från CO och personen ifråga gillar att raisa. Trebetar eller foldar det mesta mot en sådan fi. Har han lite "lugnare" stats och kanske bara raisar ~12% så synar jag med låga pockets och kanske JTs+ samt AJs+. Kan mixa upp spelet ibland och trebeta med nämnda händer också iofs.

 

Det jag i huvudsak försöker säga är att läget är ok för att "göra ett litet move". Ibland uppstår helt enkelt sådana lägen. Typ, alla kan ha limpat till dig o du sitter på bb eller sb med J9s eller "whatever", raisa upp rejält nån gång då och då vetja. Dock handlar det mycket om image, stackdjup etc.

 

Ok, jag förstår vad du menar. Dock tycker jag att du övervärderar kompetensen på spelare på denna nivå. Jag kan hålla med om att man måste 3beta en hel del för image etc på högre nivåer samt ifall Fi är lös och sitter på CO.

 

Men på NL50 är det helt onödigt imo, bättre att syna här och ta betalt om du träffar hårt. Man kan väl säga att ABC poker ger bra betalt på dessa nivåer.

 

Btw, gjorde du lumpen i Karlskrona och Berga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag förstår vad du menar. Dock tycker jag att du övervärderar kompetensen på spelare på denna nivå. Jag kan hålla med om att man måste 3beta en hel del för image etc på högre nivåer samt ifall Fi är lös och sitter på CO.

 

Men på NL50 är det helt onödigt imo, bättre att syna här och ta betalt om du träffar hårt. Man kan väl säga att ABC poker ger bra betalt på dessa nivåer.

 

Btw, gjorde du lumpen i Karlskrona och Berga?

 

Hehe, kan bli så ibland, att man tänker lite längre än motståndarna och att det hela backfires :P Dock är detta NL $100 men ingen större skillnad jämfört med NL $50. Solid, procentuell ABC-poker är givetvis ett vinnande spel på nämnda nivåer. En del siter kan man t.o.m. spela ett limpa-träffa-tryck-och-få-betalt-spel med fin vinst. "Moves" funkar nog bättre på lite högre nivåer, där spelarna respekterar och förstår odds och outs och inte synar sig all in med gutshot...*lol*

 

Nej, jag gjorde lumpen på Kvarn (ligger mellan Linköping och Motala).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om FI synar massa händer när vi 3bettar, så 3bettar vi ju för värde? Vad är det för fel med det? Det jobbiga är väl att vi är OOP och eventuellt måste syna en push efter vi cbettat om vi inte träffat pga hans lilla stack. Jag tycker nog ändå att 3bet pre är bättre än att bara syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om FI synar massa händer när vi 3bettar, så 3bettar vi ju för värde? Vad är det för fel med det? Det jobbiga är väl att vi är OOP och eventuellt måste syna en push efter vi cbettat om vi inte träffat pga hans lilla stack. Jag tycker nog ändå att 3bet pre är bättre än att bara syna.

 

Vi sitter iofs på knappen men jag håller med, hellre trebet än syn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om nån bettar 2xbb eller liknande och jag har en hyffsad draghand typ lågt par eller suited connectors brukar jag bara syna. jag får bra odds och jag tror ofta att det är nån som sitter på AKs, AA, KK, QQ eller nått som han tycker är jävligt bra och vågar inte betta för mycket för han vill ha många i handen (tomtelogik) alternativt fejka svaghet för att få reraisa.

 

exempel: (där det gick jävligt bra ;-))

 

FullTiltPoker Game #2821513991: Table Esmont (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 13:05:44 ET - 2007/07/01

Seat 1: Dumbo3000 ($99)

Seat 2: jbl82atVT ($101.50)

Seat 3: Pietro9 ($98.50)

Seat 4: JasonIronstick ($252.95)

Seat 5: golfpro2204 ($134.40)

Seat 6: grizzly500 ($107.60)

Dumbo3000 posts the small blind of $0.50

jbl82atVT posts the big blind of $1

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grizzly500 7 of Spades7 of Diamonds

Pietro9 folds

JasonIronstick folds

Pietro9 stands up

golfpro2204 raises to $2

grizzly500 calls $2

Dumbo3000 folds

jbl82atVT calls $1

*** FLOP *** 7 of Hearts6 of ClubsKing of Diamonds

jbl82atVT checks

golfpro2204 checks

grizzly500 bets $5

jbl82atVT calls $5

golfpro2204 calls $5

*** TURN *** 7 of Hearts6 of ClubsKing of Diamonds8 of Hearts

jbl82atVT checks

golfpro2204 checks

Dumbo3000 adds $1.50

johnthemaster sits down

grizzly500 has 15 seconds left to act

johnthemaster adds $40

grizzly500 bets $28

jbl82atVT folds

golfpro2204 calls $28

*** RIVER *** 7 of Hearts6 of ClubsKing of Diamonds8 of HeartsAce of Hearts

golfpro2204 has 15 seconds left to act

golfpro2204 bets $77.50

grizzly500 has 15 seconds left to act

grizzly500 calls $72.60, and is all in

Uncalled bet of $4.90 returned to golfpro2204

*** SHOW DOWN ***

golfpro2204 shows Queen of HeartsQueen of Diamonds a pair of Queens

grizzly500 shows 7 of Spades7 of Diamonds three of a kind, Sevens

grizzly500 wins the pot ($219.70) with three of a kind, Sevens

*** SUMMARY ***

Total pot $222.70 | Rake $3

Board: 7 of Hearts6 of ClubsKing of Diamonds8 of HeartsAce of Hearts

Seat 1: Dumbo3000 (small blind) folded before the Flop

Seat 2: jbl82atVT (big blind) folded on the Turn

Seat 3: Pietro9 didn't bet (folded)

Seat 4: JasonIronstick didn't bet (folded)

Seat 5: golfpro2204 showed Queen of HeartsQueen of Diamonds and lost with a pair of Queens

Seat 6: grizzly500 (button) showed 7 of Spades7 of Diamonds and won ($219.70) with three of a kind, Sevens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...