Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag tror mig ha blivit skadad av alla gånger jag förlorat överpar mot set, eller typ QQ mot KK eller högsta paret med king / ace kicker. Varje gång jag får motstånd på floppen och jag inte har bättre än triss så foldar jag. För det känns som att jag aldrig vinner i sånna lägen. Sen läser man på forumet och ser på TV, där kan man vinna med högsta paret och en halvdan kicker.

Ska jag sattsa på att trycka tillbaka i dessa lägen jag beskrivit?

Ex: JJ höjer 4xblinden, flopp 8,5,2

Ex: KQ höjer 2xblinden, flopp Q,7,5

Lirar NL20 och fullring

• Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har en känsla av att detta är en "whina av mig jag har sån otur tråd".

Hursomhelst, vore bra om du kunde utveckla dina exempel lite för att få någorlunda bra svar men på NL20 kan man enligt min erfarenhet få rätt bra betalt i de lägena. Ett continuation bet är väl standard om du höjer upp i position sen om du får motstånd så får man ju agera annorlunda på turn och river beroende på fi och vilka kort som kommer såklart.

Postad

Jag går pluss så whine är det inte, bara det att jag lägger i princip alla dessa lägen om jag inte möter en kille med röd dot, vilket innebär "dum i huvvet".

Förr pushade jag istället och minns det som att jag vann i längden, dock var det NL10 och några gånger av förlöster på NL20 och jag fick "fold sjukdomen". Ska försöka trycka tillbaka i dessa lägen då, eftersom oddsen lär vara på min sida. Som du säger NL20, folk ställer säkert på missad AQ.

Jo jag lirar nog SH spel, går alltid långt i turneringar på SH. Bara med den lilla avvikelsen att jag foldar mer på FL preflopp också. Berätta några stora skillnader på SH och FL?

Det är fler sedda floppar? Ett par räcker längre? Kicker är inte lika viktigt? Bluffar är mer gynsamma? Är jag på rätt väg?

Postad

Jag tog för givet att det var SH vilket är det enda jag spelar, om du vill få bättre utdelning på sådana händer så bör du också lira SH, speciellt om du är rätt aggresiv i ditt spel, många på NL20 jävligt weaktighta men spelar du sådana händer starkt på FR så möter du 4 av 5 gånger på en starkare hand pre flop.

Iofs, varför klaga om du ändå plussar i ditt spel på den nivån :)

Me som sagt, lira lite SH ett tag å känn på det.

Lycka till!

Postad
Jag går pluss så whine är det inte, bara det att jag lägger i princip alla dessa lägen om jag inte möter en kille med röd dot, vilket innebär "dum i huvvet".

Här har du problemet! En rödmarkerad spelare är ju en nit, och om han så mycket som sneglar på sina marker bör du kasta dig på foldknappen.

Postad

Nja jag sätter röda dottar på de som kan ställa på mellanpocket.. mellanpar.. högsta paret utan kicker.. färgdrag o.s.v.

Dock ska jag testa på SH ett tag, har gjort det förr och det gick bra i början men dåligt i slutet, därav gick jag tillbaka till fullring. NL20 blir för mitt temperament för stora svängningar i SH, ska testa NL10 inatt efter turren :)

Postad

Ne fan SH va pissigt ingen respekt alls "Ofan jag har 3:an lets syna!".

Kanske att mitt spel fungerar där det finns hjärnor. Alltså på högre nivåer, men vettefan om jag vågar lira där, varje gång jag går upp och testar nytt åker jag alltid ett inköp back och sen är det bara nedför. Eller va fan nu ska jag testa! NL50 och SH

Postad

Det räcker med att posta denna för att konstatera att jag inte kan vinna när jag går upp en nivå...

> Dealing Hole Cards(Kd Ac )

> Vin-see folded

> brolija11 raised for $1

> Ove_Stygg folded

> ChuckNorri folded

> vdotknuckle called for $0.50

> Dealing the Flop(Kh 3c 5h )

> vdotknuckle bet for $0.50

> vdotknuckle raised for $1

> brolija11 raised for $2

> vdotknuckle raised for $5.07

> brolija11 went all-in for $13.41

> vdotknuckle called for $9.84

> Dealing the turn(4s )

> Dealing the river(10c )

> brolija11 shows One Pair, Kings, with kicker card Ace

(Kh Kd Ac 10c 5h )

> vdotknuckle shows Two Pair, Fives over Fours

(5h 5d 4s 4d Kh )

> vdotknuckle wins $33.32 with Two Pair, Fives over Fours

Postad
Det räcker med att posta denna för att konstatera att jag har mycket kvar att lära mig...

Meddelandet som du har skrivit in är för kort. Var vänlig och skriv ditt meddelande så att det är minst 1 tecken.

Postad

Testade exakt vad jag skrev i början, det här med att inte lägga. Och tydligen ska man lägga, eller?

Fattar bara inte hur en kille hittar syn på 5:or? Gör ni det? Eller de e klart, ni har roligt åt att jag skriver "whinigt" och ser mig som fisken.. Aja ska hitta ut på egen hand.

Edit:....

Dealing Hole Cards(Ac As )

> Varevargen folded

> keddy called for 20

> julli665 folded

> jorgo folded

> BigDurr3 folded

> pink_fluff raised for 80

> darianna raised for 420

> brolija11 went all-in for 970

> popfrog67 folded

> keddy folded

> pink_fluff folded

> darianna went all-in for 380

> Extra chips returned to brolija11, 180

> Dealing the Flop(5c 7d 10d )

> Dealing the turn(6h )

> Dealing the river(8s )

> darianna wins 1,720 with a Straight, Ten high

^

Undra fna om man inte ska omvärdera händer i poker.. liksom ställa på 2,7 off och så vidare. Man lär ju gå vinnande?

Postad

> Vin-see folded

> Ove_Stygg folded

> ChuckNorri folded

> Dealing the turn(4s )

(Kh Kd Ac 10c 5h )

(5h 5d 4s 4d Kh )

Kanske att mitt spel fungerar där det finns hjärnor. Alltså på högre nivåer

Japp, tveklöst är det så. Kanske är du t.o.m. ett sånt där pokerunderbarn som man har hört talas om.

Postad

Ser redan ditt problem..

Gå ner 1 level minst och lär dej PRERAISE, inte undra på att du förlorar höjer uhm 1$ preraise med AK....då får du skylla dej själv...och reraise 0.50 innan turn...

Jisses ser inte exact vilket bord du spelar på men skärp dej, Förstår du inte att 1$ är inget alls och varenda fisk kommer "limp" in på den raise...

AK,AQ,KK,QQ,JJ,1010 kanske alla pockets på låg level HÖJ ordentligt inte en lusen 1$...Saken är visst du kanske inte träffar MEN lägger sig tex. A eller K på bordet är du ganska säker vinnare..Har du pocket 9's preraise iaf 4$ minst beroende lite på vilket bord du sitter vid....synar någon då kan du utgå från att dom har bra hand dom synar med kommer A,Q,K,J på flop och han bet hårt så FOLD...

Tycker inte synd alls om dej du förtjänar ju 0$ som du spelar...:evil:

läs någon pokerbok eller något, du måste försvara dina kort inte inbjuda till dans för varenda fisk..

Spelar jag på 10/20 bord AK = iaf 260$ preflop raise

Spelar jag på 5/10 bord AK = iaf 60-80$

Såhär får jag bort 95% av fiskarna,dom som kommer in med shortstacks osv..man måste vara breredd att FÖRLORA vilket jag är, Får jag en syna på dessa raise vet jag att dom som jag har kanske AJ,AQ sitter dom med det kommer jag ta in par 100$...Visst ibland missar jag A eller K på flop MEN då vinner jag oftast på antingen skrämmer bort dom med bet eller check o high card....

Tex. på 10/20 bord sitter alla i regel med 2000$ + Om jag får AK och preraise motsvarande din raise blir typ 20/alt 40$ hur många tror du inte kommer köpa in sig då och min AK kommer vara värt lika mycket som en cyckelpump skulle vara om jag har punktering på bilen.

Dock bestämmer ju inte jag hur du ska spela, men kom ihåg försvara dina kort inte bjuda in på PRO-Möte

Postad

En annan ide som kan vara värd att tänka på är att du vill definera dig själv bättre. Det kan du göra genom att slowspela AA/KK de första rundorna. Ganska ofta kan du få stor actioin på river. Potten går från typ 3 BB till 400.

Postad
Ser redan ditt problem..

Har du pocket 9's preraise iaf 4$ minst beroende lite på vilket bord du sitter vid....synar någon då kan du utgå från att dom har bra hand dom synar med kommer A,Q,K,J på flop och han bet hårt så FOLD...

Håller med om att man ska höja mer än "standard" 4bb på låga nivåer. Men 20bb va kanske lite väl? Det var väl ändå NL20 han spelade? :-P

Men kanske 5bb+1 per limpare?

Sen är det ju så att även AK AA KK förlorar ibland, det händer oss alla, fast vi håller tyst om det för vi vet att vi vinner i längden... gör du?

Postad

Kanske att mitt spel fungerar där det finns hjärnor.

Ja det är ju många som blir spektaklade när de yttrycker att de går kanske bättre på högre nivåer.

Jag kan lugnt säga att det går bättre för mig på NL50 än på NL 20 och NL25. Det känns som om det finns mer djärva tokstollar där som gladeligen levererar. Jag blev iof sig mer uppmärksam när jag klev upp till NL50. Jag har försökt lite NL100 med minimiinköp också. En 3xBB höjning från den lilla fisken där får vissa gånger hela bordet att förskräckt slänga sina kort. En helt annan respekt för mina betar där.

Postad
Det räcker med att posta denna för att konstatera att jag inte kan vinna när jag går upp en nivå...

> Vin-see folded

> Ove_Stygg folded

> ChuckNorri folded

> Dealing the turn(4s )

(Kh Kd Ac 10c 5h )

(5h 5d 4s 4d Kh )

Kan ju tro det är limit hold'em du spelar.:-P

Är nog bättre att du håller dig till ditt vinnande spel på NL20 FR istället.

Postad
Håller med om att man ska höja mer än "standard" 4bb på låga nivåer. Men 20bb va kanske lite väl? Det var väl ändå NL20 han spelade? :-P

Men kanske 5bb+1 per limpare?

Sen är det ju så att även AK AA KK förlorar ibland, det händer oss alla, fast vi håller tyst om det för vi vet att vi vinner i längden... gör du?

´

Tror inte det var NL20$ han var på utan 0.50/1$ bord...jag spelar 5$/10$ och 10$/20$, Självklart förlorar jag med KK,QQ,AA händer precis som för alla andra Fick KK hade 18xx$ och act sist 2nd person går all in med 8xx jag synar han har QQ och floppen kommer QQX XX....Så visst förlorar man.

Direkt på mitt 10$/20$ bord sitter jag med 3xxx får pocket 8's synar 260$ 3 i spel kommer 7A8 på flop....Jag bet 360 båda synar...Sen går jag in båda synar person 1 sitter med 77 den andra med AK.....nästan 9000$ till mej...tack och adjö:mrgreen:

Sån är poker, men aldrig jag inbjuder till PRO möten för det, Spelar tight aggressive ska du spela samma deal som jag kommer det kosta antingen dej eller mej..Om jag förlorar så gör jag iaf spelade jag inte en dålig hand och försökte fiska upp nått 2par i 35 off

Postad
´

Tror inte det var NL20$ han var på utan 0.50/1$ bord...jag spelar 5$/10$ och 10$/20$, Självklart förlorar jag med KK,QQ,AA händer precis som för alla andra Fick KK hade 18xx$ och act sist 2nd person går all in med 8xx jag synar han har QQ och floppen kommer QQX XX....Så visst förlorar man.

Direkt på mitt 10$/20$ bord sitter jag med 3xxx får pocket 8's synar 260$ 3 i spel kommer 7A8 på flop....Jag bet 360 båda synar...Sen går jag in båda synar person 1 sitter med 77 den andra med AK.....nästan 9000$ till mej...tack och adjö:mrgreen:

Sån är poker, men aldrig jag inbjuder till PRO möten för det, Spelar tight aggressive ska du spela samma deal som jag kommer det kosta antingen dej eller mej..Om jag förlorar så gör jag iaf spelade jag inte en dålig hand och försökte fiska upp nått 2par i 35 off

????????+++

Postad

Funderar också på om man pajar sitt spel rätt fint genom att köra mycket på låga bord. Rätt så andra strategier som är optimalt för dom borden. Helt andra händer man ska dega in med. Förmågan att hitta bra blufflägen är mycket möjligt att man förstör helt genom att köra 10NL.