edsf Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 inga reads Med så bra pot odds, kan man spela den här? ***** Hand History for Game 6089635068 ***** NL Texas Hold'em Trny:34115857 Level:8 Blinds-Antes(400/800 -25) - Saturday, June 23, 18:55:43 ET 2007 Table $15K Gtd Rebuy (1056798) Table #5 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 10 Seat 3: simpson555 ( 20,110 ) Seat 6: liquidice777 ( 22,800 ) Seat 2: vallin81 ( 8,515 ) Seat 4: theimann ( 17,060 ) Seat 8: Elliott1314 ( 59,350 ) Seat 10: Gitte26 ( 34,455 ) Seat 9: colhop001 ( 31,900 ) Seat 1: YFSTC ( 9,075 ) Seat 5: karabulut111 ( 29,650 ) Seat 7: ganjasx ( 30,426 ) Trny:34115857 Level:8 Blinds-Antes(400/800 -25) ante of 25 simpson555 posts BB ** Dealing down cards ** Dealt to simpson555 [ Td Ac ] theimann calls [800] karabulut111 calls [800] liquidice777 calls [800] ganjasx folds Elliott1314 calls [800] colhop001 calls [800] Gitte26 calls [800] YFSTC is all-In [9,050] vallin81 folds simpson555: Citera
Themas Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 finns inga unika situationer i poker, hehe skämt o sido. lutar dock mer åt en vik än en syn. värt och ta en syn för 50% utav dina marker med skithanden AT? Citera
ackeman Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Enkel fold. AT är ingen hand att syna en all in med. Dessutom är det ett helt fotbollslag med spelare som ska agera efter dig. Jag tänker inte i pottodds i dessa situationer, utan spelar mer på korten och situationen. Du har tillräckligt med chips för att hitta ett bättre läge. Citera
dekutree Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Tror han måste ställa ganska löst för att det ska vara värt en syn, men det kanske han gör?? Utan read är det nog fold. Att någon ska hitta syn bakom två spelare all-in känns väl inte speciellt troligt om inte UTG har limpat AA. Citera
gazzaflush Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Skulle vara lite intressant hur prispoolen såg ut och hur många som var kvar osv. Annars så är det en jätte enkel läggning om man inte ska överanalysera och tro att han ställer för att alla verkar jättesvaga och limpar och FI känner att han kan ta potten här och nu, dock så tror jag du ligger bakom här rätt ofta och det är 50 procent av din stack som ryker. Allt är upp till hur långt du vill nå i turneringen, hur många som är kvar osv. När man inte vet något om detta så är det fold alla gånger Citera
dddanne Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 va? de finns väl inget att diskutera, blixtfold Citera
edsf Postad 26 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2007 Skulle vara lite intressant hur prispoolen såg ut och hur många som var kvar osv.Annars så är det en jätte enkel läggning om man inte ska överanalysera och tro att han ställer för att alla verkar jättesvaga och limpar och FI känner att han kan ta potten här och nu, dock så tror jag du ligger bakom här rätt ofta och det är 50 procent av din stack som ryker. Allt är upp till hur långt du vill nå i turneringen, hur många som är kvar osv. När man inte vet något om detta så är det fold alla gånger Jo jag visste väl att ni skulle svara lägg, vilket ju nästan säkert är det rätta. Jag ville ha lite diskussion, tycker det är för lite MTT-snack. Det hade väl blivit lite mer intressant om det varit AJs eller 88. Sen har strukturen, hur många som är kvar, och hur långt jag "vill" nå i turneringen väldigt liten betydelse. Om det inte är på någon typ av bubbla, då kommer fi ställa väldigt mycket tajtare. Citera
HenkeHero Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Känns som jag minst skulle vilja ha AK, QQ för att syna här, AT blixtlägger jag. Citera
Bodinarn Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Kan inte hitta syn här. Med ngn form av read på Fi att han ställer väldigt brett i sådana lägen så skulle det väl vara en annan femma. Synar nog bara med 99+, AQ, AK här. Edit: Syn finns såklart inte, push över som gäller Citera
gazzaflush Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Jo jag visste väl att ni skulle svara lägg, vilket ju nästan säkert är det rätta. Jag ville ha lite diskussion, tycker det är för lite MTT-snack. Det hade väl blivit lite mer intressant om det varit AJs eller 88. Sen har strukturen, hur många som är kvar, och hur långt jag "vill" nå i turneringen väldigt liten betydelse. Om det inte är på någon typ av bubbla, då kommer fi ställa väldigt mycket tajtare. Ja men nu motsäger du dig själv. Är det bubbla då? I turnering så handlar allt om hur många som är kvar och turneringsfaktan borde spela roll i det här beslutet? Är du ITM? Den faktan är betydande för analysen. Sen kan jag hålla med om att i just den här handanalysen kanske den har mindre betydande då den här handen ska foldas väldigt många ggr i den här situationen. Foldar den här utan read varje gång. Citera
RuchYa Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Ehh va? Vad är unikt och varför skulle du inte folda? Citera
Big Less Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Med så bra pot odds, kan man spela den här? ? Syna 9050 för att vinna 15050. Det är inte så bra. Finns mååånga situationer i turneringar där man får bättre odds än så. AT är blixtblixtblixtvik här. Det blir inte svårare med 88 eller AJs heller om du inte har reads på att fi är jävligt aggro, vilket du ju inte har. Citera
edsf Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 Känns som jag minst skulle vilja ha AK, QQ för att syna här, AT blixtlägger jag. Det är ju jättefel. Du borde lösa upp dig lite, du förlorar jättemycket värde. Ja men nu motsäger du dig själv. Är det bubbla då? I turnering så handlar allt om hur många som är kvar och turneringsfaktan borde spela roll i det här beslutet?Är du ITM? Den faktan är betydande för analysen. Sen kan jag hålla med om att i just den här handanalysen kanske den har mindre betydande då den här handen ska foldas väldigt många ggr i den här situationen. Foldar den här utan read varje gång. Hur är det betydande om vi är ITM? Hur handlar allt i en turnering om hur många som är kvar? Ehh va? Vad är unikt och varför skulle du inte folda? Det är en situation med skräphand där man får väldigt bra pot odds och om motståndaren ställer bara några skräphänder då och då kan det bli en syn Citera
edsf Postad 27 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 27 Juni , 2007 ? Syna 9050 för att vinna 15050. Det är inte så bra. Finns mååånga situationer i turneringar där man får bättre odds än så. AT är blixtblixtblixtvik här. Det blir inte svårare med 88 eller AJs heller om du inte har reads på att fi är jävligt aggro, vilket du ju inte har. han ställer för 9050 totalt, tror jag. Om han ställer för 9850 totalt kan han troligen ställa något vidare på grund av något bättre pot odds. 88 är mycket klurigare. Jag kan se duktiga spelare ställa rättså vida HDs. Med kanske 77+ eller till och med något sämre par, AQ säkerligen, möjligtvis AJ, troligtvis KQ då AQ/AK, QQ+ troligtvis inte är ute. Jag skulle inte lagt 88. Jag förstår att AT är lägg, jag tycker det var lite närmare än vad ni tycker bara. Citera
MORR_o.O Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 1. Det är ingen unik situation, har varit med om den själv. 2. Blixtfolds, vänta på en bättre situation. Det är en situation med skräphand där man får väldigt bra pot odds och om motståndaren ställer bara några skräphänder då och då kan det bli en syn Varför skulle han pusha med en skräphand? Han är inte jätteshortstackad och det är ju en stund kvar för honom till blindsen. Och inga reads sa du ju att du hade. Tycker det är mycket sannolikt att han sitter med en starkare hand än din och du har således inte pot odds för syn. Citera
gazzaflush Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Hur är det betydande om vi är ITM? Hur handlar allt i en turnering om hur många som är kvar? Är du på riktig? Nu kommer vi ifrån frågan. du ska folda den här efter den faktan vi fått. Men till vad du säger. Självklart handlar det om turneringsfakta. Inte hur många som är kvar. Utan hur långt ifrån the money du är, om du är ITM?, hur långt det är fram till finalbordet där det finns mer pengar och om du vill ta synen nu eller vänta in bättre lägen? Dom där frågeställningarna var bara några som kan finnas, det finns självklart mer beroende på hur långt du är i turneringen... Citera
Big Less Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 han ställer för 9050 totalt, tror jag. Om han ställer för 9850 totalt kan han troligen ställa något vidare på grund av något bättre pot odds. 88 är mycket klurigare. Jag kan se duktiga spelare ställa rättså vida HDs. Med kanske 77+ eller till och med något sämre par, AQ säkerligen, möjligtvis AJ, troligtvis KQ då AQ/AK, QQ+ troligtvis inte är ute. Jag skulle inte lagt 88. En kille som absolut inte är desperat ställer efter sex (1) jävla limpare (vilket rimligen betyder fiskhav). Varför skulle en duktig spelare NÅGONSIN göra det med en halvsunkig hand? Visst, det är möjligt att det är en bluff ibland, även om inget talar för det, men du får inte inte ens 2:1 i odds och du lirar för halva stacken. Finns många bra exempel på forumet där man måste syna i turneringar med en risig hand för att man får bra odds. Detta är långt, långt, långt ifrån ett sådant. Citera
kurtkatt Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 har vi sett honom resteala light en enda gång eller pushat/attackerat limper nån enda gång tycker jag vi kan börja diskutera ranges här. snubben sitter på 11bb med en miljard muppon i potten (och deras pengar), vet inte vad ni kallar desperat men för honom e värdet att pusha ATC här enormt. så så fort vi inte kan kalla honom en passiv spelare är det här en väldigt intressant situation. ja skulle inte tveka och säga att a2s+, a8+, kqo, kjs+, qjs, 22+ e rätt rimligt. och jag tror att många har MKT vidare och att det är +ev för pushern att ha vidare just för att folk e för tighta i många lägen. så med rätt reads och känsla för bordet sklle ja kunna köra här. men om bordet e så dåligt kankse vi har det bättre som blindtjuvar en gamblare? Citera
kurtkatt Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 och tack edsf för att du försöker ta lite ansvar för den här delen av forumet. tycker du gör ett bra jobb. Citera
edsf Postad 28 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juni , 2007 1. Det är ingen unik situation, har varit med om den själv.2. Blixtfolds, vänta på en bättre situation. Varför skulle han pusha med en skräphand? Ja, jag har också varit med om situationen. Men den händer inte särskilt ofta med grunda stackar utanför micronivåer. skräphand vad? Att han trycker halvskräp räcker. Hur är det betydande om vi är ITM? Hur handlar allt i en turnering om hur många som är kvar? Är du på riktig? Nu kommer vi ifrån frågan. du ska folda den här efter den faktan vi fått. Men till vad du säger. Självklart handlar det om turneringsfakta. Inte hur många som är kvar. Utan hur långt ifrån the money du är, om du är ITM?, hur långt det är fram till finalbordet där det finns mer pengar och om du vill ta synen nu eller vänta in bättre lägen? Dom där frågeställningarna var bara några som kan finnas, det finns självklart mer beroende på hur långt du är i turneringen... Är jag på riktigt? Hur spelar det mycket roll om vi är 250 kvar och 200 får pengar mot att om vi är 750 kvar och 200 får pengar? Det spelar heller inte särskilt stor roll om vi är halvnära finalbord, ITM, eller tidigt i turneringen. Helt enkelt för att dom flesta in bryr sig mycket om det, och gör också rätt i det. Edit: Jo kortstacken gör rätt i att trycka något färre händer om han är väldigt nära eller halvnära ITM eller möjligen finalbord. Tror inte det är så stor skillnad dock. Och ITM med säg 15+ kvar jämfört med inte nära ITM borde inte göra skillnad heller. Invänta bättre läge är ett dåligt argument för någonting. Det blir sämre och sämre ju mer grunda stackar vi har. Handen ifråga vet jag inte hur många det var kvar till ITM. En kille som absolut inte är desperat ställer efter sex (1) jävla limpare (vilket rimligen betyder fiskhav). Varför skulle en duktig spelare NÅGONSIN göra det med en halvsunkig hand? Visst, det är möjligt att det är en bluff ibland, även om inget talar för det, men du får inte inte ens 2:1 i odds och du lirar för halva stacken. Finns många bra exempel på forumet där man måste syna i turneringar med en risig hand för att man får bra odds. Detta är långt, långt, långt ifrån ett sådant. En duktig spelare skulle absolut göra det med många par, antagligen KQ, några ess... vad skulle du ha för HD där? Hur stor del av stacken vi lirar för har inte särskilt stor betydelse. Tror inte heller det är en bluffhand, då han i princip har 0% FE. och tack edsf för att du försöker ta lite ansvar för den här delen av forumet. tycker du gör ett bra jobb. Tackar hjärtligt, det värmer. Jag försöker mitt bästa Citera
Vrakman Postad 3 Juli , 2007 Rapport Postad 3 Juli , 2007 Ja, jag har också varit med om situationen. Men den händer inte särskilt ofta med grunda stackar utanför micronivåer. skräphand vad? Att han trycker halvskräp räcker. Är jag på riktigt? Hur spelar det mycket roll om vi är 250 kvar och 200 får pengar mot att om vi är 750 kvar och 200 får pengar? Det spelar heller inte särskilt stor roll om vi är halvnära finalbord, ITM, eller tidigt i turneringen. Helt enkelt för att dom flesta in bryr sig mycket om det, och gör också rätt i det. Edit: Jo kortstacken gör rätt i att trycka något färre händer om han är väldigt nära eller halvnära ITM eller möjligen finalbord. Tror inte det är så stor skillnad dock. Och ITM med säg 15+ kvar jämfört med inte nära ITM borde inte göra skillnad heller. Invänta bättre läge är ett dåligt argument för någonting. Det blir sämre och sämre ju mer grunda stackar vi har. Handen ifråga vet jag inte hur många det var kvar till ITM. En duktig spelare skulle absolut göra det med många par, antagligen KQ, några ess... vad skulle du ha för HD där? Hur stor del av stacken vi lirar för har inte särskilt stor betydelse. Tror inte heller det är en bluffhand, då han i princip har 0% FE. Tackar hjärtligt, det värmer. Jag försöker mitt bästa Jag måste också ifrågasätta trådskaparen här. Hur är detta särskilt unikt eller intressant? Som flera redan påpekat har det ju viss betydelse var i turneringen man är, men i det här fallet spelar det typ noll roll. Det enkla faktum att du dels sätter hela din stack på spel med AT fullring, dels att det är 6!!! spelare kvar att agera efter dig gör det ju till ett enkelt vik! Jämt! Oavsett hans range! Detsamma gäller ju dina andra förslag på händer. Du är ju som bäst antagligen 60-40 och varför ta ett sånt beslut i det läget? Sen har du ju grymt fel när du säger att det inte spelar någon roll hur stor del av stacken vi spelar för. Det är ju givetvis det mest intressanta! Har du jättelite marker kvar, blir det en ganska lätt syn, har du jättemycket marker är det också kanske en lätt syn. Har du normal average stack är det enkelt vik här, således betyder stackstorlek allt här! Din Hd för syn skulle nog vara AA-QQ, möjligtvis AK. Vad är det egentligen du säger om FE på slutet? Nästan helt omöjligt att förstå? Framförallt i ljuset av dina tidigare argument... Citera
edsf Postad 3 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 3 Juli , 2007 Jag måste också ifrågasätta trådskaparen här. Hur är detta särskilt unikt eller intressant? Som flera redan påpekat har det ju viss betydelse var i turneringen man är, men i det här fallet spelar det typ noll roll. Det enkla faktum att du dels sätter hela din stack på spel med AT fullring, dels att det är 6!!! spelare kvar att agera efter dig gör det ju till ett enkelt vik! Jämt! Oavsett hans range! Detsamma gäller ju dina andra förslag på händer. Du är ju som bäst antagligen 60-40 och varför ta ett sånt beslut i det läget? Sen har du ju grymt fel när du säger att det inte spelar någon roll hur stor del av stacken vi spelar för. Det är ju givetvis det mest intressanta! Har du jättelite marker kvar, blir det en ganska lätt syn, har du jättemycket marker är det också kanske en lätt syn. Har du normal average stack är det enkelt vik här, således betyder stackstorlek allt här! Din Hd för syn skulle nog vara AA-QQ, möjligtvis AK. Vad är det egentligen du säger om FE på slutet? Nästan helt omöjligt att förstå? Framförallt i ljuset av dina tidigare argument... Jag sa till personen jag citerade att jag inte heller killen som gick all-in hade en "bluffhand", då han måste förstå att han inte har FE. Det är unikt för att situationen uppkommer sällan. "ett enkelt vik! Jämt! Oavsett hans range! " nej, inte oavsett hans hd "Du är ju som bäst antagligen 60-40 och varför ta ett sånt beslut i det läget? " För att det är massivt EV+ givetvis? Jag borde anta att du pratar om att vi skulle vara 60-40 mot hans HD eftersom det är det enda relevanta, men förstår att du pratar om att vi skulle kunna vara 60-40 mot KQ-KJ, QJ händer. Det spelar givetvis ingen roll att vi är som bäst 60-40 (vilket vi heller inte är, hans HD kan vara 23o+). Om vi har liten chipEV+ på att spela handen i det läget ska vi ta beslutet att syna väldigt ofta. "Sen har du ju grymt fel när du säger att det inte spelar någon roll hur stor del av stacken vi spelar för. Det är ju givetvis det mest intressanta! Har du jättelite marker kvar, blir det en ganska lätt syn, har du jättemycket marker är det också kanske en lätt syn. Har du normal average stack är det enkelt vik här, således betyder stackstorlek allt här!" Det spelar inte alls särskilt stor roll hur stor del av stacken vi spelar för här, om vi bara har några procents chipEV+ i att spela i den här situationen gör vi det mestadels. Hur stor vår stack är har liten betydelse. "Din Hd för syn skulle nog vara AA-QQ, möjligtvis AK. " Jätte-jättefel, du förlorar jättemycket värde. Citera
kurtkatt Postad 4 Juli , 2007 Rapport Postad 4 Juli , 2007 om hur stor stack vi har kvar och så tycker du har fel här. vår stack spelar roll främst för att den i förhållande till blindsen bestämmer vilka situationer vi kan spela. så det spelar ingen roll om vi gamblar om halva stacken. vad som spelar roll är vilka möjligheter du losar om du förlorar ditt race. Många situationer e ju så massivt +cev så du inte kan passa dom etc. men när vi hamnar i situationer som är mer marginella kan vi visst titta på vår stack och bordssituationen och låta det hjälpa vårt beslut. ex här har du straxt under 30bb. vi har en stack där vi kan höja pf och c-betta utan att hamna på en kritisk nivå om vi losar. (kritisk, tänker ja när vi hamnar utan FE pf, alltså till pushbot storlek). om vi chippar upp smidigt med ett sånt spel ser ja det som ett skäl till att inte ta en marginell gamble som tar bort den möjligheten för oss. däremot om blindsen ska höjas straxt kankse det kan vara värt att ta den för att ha en sån stack på nästa nivå. då skulle vi hamna på en rätt kass resteal nivå med 20bbs och losa vår möjlighet att raisa pf, c-betta ändå så det kan va värt att gambla för att antingen behålla dom möjligheterna eller gå ner på pushbot (och ganska snabbt resteal förhoppningsvis) lite trött nu, men hoppas ja får fram ungefär min poäng iaf... Citera
Recommended Posts