Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

Har fått uppfattning om att han är rätt loose och bettar ut på floppar i näsatn alla potter elr har jag fel kaffe? Det som är så äckligt är att sopihe lär sitta på färgdraget här. Så syn känns ju uteslutet och hur ska vi då agera om om ingne ruter kommer på turn och crillo pottbettar igen usch usch. Om vi raisar låt oss säga till 120totalt har vi råd att lägga då om crillo ställer?. Man kan ju å andra sidan tänka så här vi har stoppat in 14dollar bara varför loosa mer. han har mig redan begrdav med set, stege, kombodrag och tror inte crillo bettar ut tom och sophie lär som sagt ha färgdraget. Så är det nån gång man kan kasta AA känns det som detta läge....men ja kan ju ha fel hehe. (fylleanalysen igår var iten riktigt rätt kände jag)

 

Man kan säga att det här är ungefär en sammanfattning av vad jag tänkte när jag lirade handen.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vill tacka alla som har tagit sig tid att kommentera och diskutera handen!:-)

 

Här är hela handen:

 

Seat 1: crillo ($481.10)

Seat 2: Soepie ($240.10)

Seat 3: kamicaze74 ($110.90)

Seat 4: Mux100 ($406.00)

Seat 5: doyle_777 ($663.60)

Seat 6: Kaffedopp ($400.00)

 

crillo posts the small blind of $2.00

Soepie posts the big blind of $4.00

 

Dealt to KaffedoppAce of Clubs Ace of Spades

kamicaze74 folds

Mux100 folds

doyle_777 folds

Kaffedopp raises to $14.00

crillo calls $12.00

Soepie calls $10.00

 

*** FLOP *** 7 of Spades10 of Diamonds6 of Diamonds

crillo bets $42.00

Soepie calls $42.00

Kaffedopp folds

 

*** TURN *** 7 of Spades10 of Diamonds6 of Diamonds10 of Hearts

crillo bets $126.00

Soepie raises to $184.10 and is all-in

crillo calls $58.10

 

*** SHOW DOWN ***

crillo shows Queen of ClubsQueen of Diamonds

Soepie shows 10 of ClubsJack of Clubs

*** RIVER *** 7 of Spades10 of Diamonds6 of Diamonds10 of Hearts3 of Diamonds

 

*** SUMMARY ***

Board: 7 of Spades10 of Diamonds6 of Diamonds10 of Hearts3 of Diamonds

Soepie collects $491.20

 

Har grindat någon timme nu och ligger ungefär +/-0. En paus i cirka en timme nu för att vila upp mig innan 100k guaranteed på Everest i kombination med standardgrind. Någon annan som har tänkt lira 100k?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt konstig hand som crillo visar upp. Varför trebetar han inte preflop?! Du kanske måste ändra uppfattning när det gäller hans spel. Visserligen la du bästa handen och troligtvis missade du potten eftersom Soepie borde vika sin 10a efter en raise. Tycker ändå inte att din laydown är så fiskig som den ser ut, även fast jag kanske inte skulle ha valt samma linje. Genom att vika så håller man nere variansen och slipper problem i en tveksam och jobbig situation, där en normalt sett kompetent spelare i crillos situation tvingar dig att förlora hela stacken mot ett set/två-par etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt konstig hand som crillo visar upp. Varför trebetar han inte preflop?! Du kanske måste ändra uppfattning när det gäller hans spel. Visserligen la du bästa handen och troligtvis missade du potten eftersom Soepie borde vika sin 10a efter en raise. Tycker ändå inte att din laydown är så fiskig som den ser ut, även fast jag kanske inte skulle ha valt samma linje. Genom att vika så håller man nere variansen och slipper problem i en tveksam och jobbig situation, där en normalt sett kompetent spelare i crillos situation tvingar dig att förlora hela stacken mot ett set/två-par etc.

 

Jo, efter den här handen fick Crillo en liten note. Även nu i efterhand tycker jag att mitt veka spel är ganska okej, som du säger är man ofta slagen och med tanke på att jag bara har investerat $14 i potten så kan man hålla nere variansen billigt.

 

Jag vill ännu en gång tacka alla som orkar diskutera och kommentera händer, ser att många dagböcker kan ha lite svårt att få tankar kring händer och jag är oerhört tacksam över att det finns så många kompetenta spelare som hjälper mig med att både bli en bättre spelare och att få en mer intressant dagbok. TACK!:-D

 

Jag åkte nyss i 100k på plats 127/832, 80 itm. Jag åkte på en coinflip så det är inte så mycket att fundra över. Jag låg kring snittstack nästan hela tiden men lyckades inte riktigt hela vägen.

Jag grindar lite nu men funderar på att lägga ner för kvällen. Jag ligger cirka +/-0 fortfarande. På senare tid har jag inte haft någon längre plusperiod på NL400. Jag vet inte om jag har ändrat mitt spel så att jag har fått större luckor eller om det bara är lite varians. Det är givetvis skönt att inte backa rätt ut men det är inte heller roligt att grinda timme efter timme utan resultat. Det är ingen fara med rullen på något sätt men kanske ska testa spela något annat än NL400 cg 6-max ett tag. Kanske ett sitebyte gör susen.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kaffe!

Man ser dig sitta och nöta HU på evp:). Såg dig köra lite NL1000. Hur gick det?

 

Vad tycker du om Rubyrunner, Trovi99 och BISMARCK? De nöter ju heeeela dagarna.

 

Tja!:-)

 

Jag har suttit lite på NL1000 hu om jag möter spelare jag tror mig ha en edge emot. Har haft mina bra och dåliga dagar där, kommer förmodligen vänta tills jag åtminstone dubblat rullen innan jag försöker spela där mer kontinuerligt. Jag kan inte uttala mig om hur Rubyrunner eller Trovi99 spelar, jag har flera gånger försökt spela mot dem men de vägrar. De gör sig "sit out" och säger "I wont play you, please leave the table" Undrar varför:roll: BISMARCK har jag inget minne av att jag har mött.

 

Vore kul att möta dig för att se hur du lirar, men vi skulle ju kunna lira på lite lägre stakes bara på skoj med "äran" som insats istället.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar hu utmaningen, vill ha lite upprättelse efter vårat nl10 slask.

 

Härligt! Ser att du är online på msn, så förhoppningsvis kan vi lira på en gång.:-)

 

Alla railers kan genast öppna everest's klient och leta upp $50 hu SnG, hoppas att everest inte kraschar pga alla svenskar som plötsligt invaderar siten för rail.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillfället ligger jag -$4k sedan dagboksstarten och jag ligger totalt -$15k från min toppnotering på rullen. Därför har jag beslutat mig för att jag inte får lira NL400 eller högre innan jag har vunnit 15$k på lägre stakes. Om jag bara lirar NL200 måste jag således vinna 75 inköp innan jag får röra NL400. Jag kommer under den här perioden givetnis lira turrar och SnG's men dessa räknas inte in i de 15$k jag måste vinna innan jag går upp i stakes. Orsaken till det här beslutet är att jag känner att jag inte behöver ha någon direkt brådska att gå upp i stakes, samt att jag känner att jag måste straffa mig själv lite då jag tycker att jag har börjat sämre och inte grindar lika bra som tidigare.

 

Jag har inga problem med disciplin och kommer att hålla det här löftet, men bara för att göra det mer intressant så kommer den första som skriver "potatismos" i dagboken få $500 av mig på kontot om jag mot all förmodan skulle besluta mig för att försöka lirar högre. Den förste som ertappar mig att lira högre får också en bonus på $100. Detta gäller alltså cg på NL400 och uppåt (jag kan bara föra över pengar om du har konto på Everest).

 

Jag funderar på att grinda lite NL200 nu.:-) (mina månadsmål för juli gäller fortfarande)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!:-)

 

Jag har suttit lite på NL1000 hu om jag möter spelare jag tror mig ha en edge emot. Har haft mina bra och dåliga dagar där, kommer förmodligen vänta tills jag åtminstone dubblat rullen innan jag försöker spela där mer kontinuerligt. Jag kan inte uttala mig om hur Rubyrunner eller Trovi99 spelar, jag har flera gånger försökt spela mot dem men de vägrar. De gör sig "sit out" och säger "I wont play you, please leave the table" Undrar varför:roll: BISMARCK har jag inget minne av att jag har mött.

 

Vore kul att möta dig för att se hur du lirar, men vi skulle ju kunna lira på lite lägre stakes bara på skoj med "äran" som insats istället.;-)

 

Okej, mig möter de minsann gladeligen :)! Mao anser de dig vara EV- och mig EV+.. Måste jag vända på ;)!

Men klart vi ska ta och mötas! Jag har ju försökt undvika dig HU eftersom jag vet att du är vinnande och när jag samtidigt har haft en seg period så är det ju iinget man prioriterar ;)! Men snart så kan vi mötas! NL400 då eller?

För tillfället ligger jag -$4k sedan dagboksstarten och jag ligger totalt -15$k från min toppnotering på rullen. Därför har jag beslutat mig för att jag inte får lira NL400 eller högre innan jag har vunnit 15$k på lägre stakes. Om jag bara lirar NL200 måste jag således vinna 75 inköp innan jag får röra NL400. Jag kommer under den här perioden givetnis lira turrar och SnG's men dessa räknas inte in i de 15$k jag måste vinna innan jag går upp i stakes. Orsaken till det här beslutet är att jag känner att jag inte behöver ha någon direkt brådska att gå upp i stakes, samt att jag känner att jag måste straffa mig själv lite då jag tycker att jag har börjat sämre och inte grindar lika bra som tidigare.

 

Jag har inga problem med disciplin och kommer att hålla det här löftet, men bara för att göra det mer intressant så kommer den första som skriver "potatismos" i dagboken få $500 av mig på kontot om jag mot all förmodan skulle besluta mig för att försöka lirar högre. Den förste som ertappar mig att lira högre får också en bonus på $100. Detta gäller alltså cg på NL400 och uppåt (jag kan bara föra över pengar om du har konto på Everest).

 

Jag funderar på att grinda lite NL200 nu.:-) (mina månadsmål för juli gäller fortfarande)

potatismos

 

Förövrigt låter det ju som om du har haft en riktigt, riktigt tung period!

Har dessa 15K tappats på CG NL400 och NL1000?

Tycker iaf att du gör rätt som hoppar ner ett snäpp. Precis vad jag gjorde när samma sak hände mig. Hämta nya tag drä och kom tillbaka, du fixar det lätt ;)

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, mig möter de minsann gladeligen :)! Mao anser de dig vara EV- och mig EV+.. Måste jag vända på ;)!

Men klart vi ska ta och mötas! Jag har ju försökt undvika dig HU eftersom jag vet att du är vinnande och när jag samtidigt har haft en seg period så är det ju iinget man prioriterar ;)! Men snart så kan vi mötas! NL400 då eller?

 

Det är bra, visa dem vart skåpet ska stå! Samtidigt kan du whina lite i chatten om hur dålig Kaffedopp är.:-P

 

Försöker du lura till dig de där utlovade $500 nu genom att utmana mig på NL400 när jag precis bestämt mig för att inte lira där?:lol: Nej men jag kan tänka mig att möta dig på lägre stakes alternativt SnG, bara att säga till när du känner dig redo.

 

potatismos

 

Förövrigt låter det ju som om du har haft en riktigt, riktigt tung period!

Har dessa 15K tappats på CG NL400 och NL1000?

Tycker iaf att du gör rätt som hoppar ner ett snäpp. Precis vad jag gjorde när samma sak hände mig. Hämta nya tag drä och kom tillbaka, du fixar det lätt ;)

GL!

Tack för uppmuntran!:-)

Ungefär 6k förlorades när jag försökte ta steget upp till NL1000 förut, samt cirka 2k efter det när jag gick ner till NL400. Sedan tog jag ett break på två månader och efter det så det inte riktigt stämt och jag har tappat cirka 3k på NL400, 2k på NL1000 hu och 2k på diverse annat (turrar och SnG).

 

 

Nu ska jag dra igång grinden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Försöker du lura till dig de där utlovade $500 nu genom att utmana mig på NL400 när jag precis bestämt mig för att inte lira där?:lol: Nej men jag kan tänka mig att möta dig på lägre stakes alternativt SnG, bara att säga till när du känner dig redo.

 

 

Haha så långt tänkte jag faktiskt inte! Fast det har ju inte varit helt fel ;)!

Nej men vi kan väl köra NL200? Vi lär ju ses under någon dag!

SNG skippar jag helst. Vet inte hur många SNG i rad som jag har gått lottlös ur. Tror jag ligger 1,5-2K back på det sen i maj då jag började att slaskköra $50 & $100 SNG. Har helt glömt hur de ska spelas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha så långt tänkte jag faktiskt inte! Fast det har ju inte varit helt fel ;)!

Nej men vi kan väl köra NL200? Vi lär ju ses under någon dag!

SNG skippar jag helst. Vet inte hur många SNG i rad som jag har gått lottlös ur. Tror jag ligger 1,5-2K back på det sen i maj då jag började att slaskköra $50 & $100 SNG. Har helt glömt hur de ska spelas...

 

Jo, NL200 låter kanon! Då skippar vi SnG.;-)

 

 

Jag avslutade precis lite grind på NL200. Backade nästan 4 inköp, -$750 men det är riktigt stor skillnad på kvaliteten mellan NL400 och NL200 så det kommer förhoppningsvis inte ta alltför lång tid att plussa 75 inköp. Orsaken till backet var inte så mycket att göra åt, jag missade bland annat floppen med 6 stycken AK irad, nytt rekord!:-) Sedan lite utdragningar och överset mot underset så har ni förklaringen till resultatet.

 

Jag får se om det blir 20k och mer grind ikväll. Nu ska jag bada lite och efter det kanske jag ska till en polare och testa Wii för första gången i mitt liv.:-D Någon som har lirat får gära ge mig några bra tips, vore kul att komma dit och klonka hem en seger i första tennismatchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, NL200 låter kanon! Då skippar vi SnG.;-)

Jag får se om det blir 20k och mer grind ikväll. Nu ska jag bada lite och efter det kanske jag ska till en polare och testa Wii för första gången i mitt liv.:-D Någon som har lirat får gära ge mig några bra tips, vore kul att komma dit och klonka hem en seger i första tennismatchen.

 

Har lirat en del Wii faktiskt! Tycker att golf och boxning är mycket roligare än tennis (tennis är ganska mycket lotto IMO) :D!

Men är du OK på sporterna och har lite känsla så kommer din kompis inte att ha stor edge över dig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lirat en del Wii faktiskt! Tycker att golf och boxning är mycket roligare än tennis (tennis är ganska mycket lotto IMO) :D!

Men är du OK på sporterna och har lite känsla så kommer din kompis inte att ha stor edge över dig :D

 

Det här låter ju riktigt lovande!:-D Kände mig lite småseg på kvällskvisten så Wii får vänta till imorgon, jag drar dit då istället.

 

Åkte ganska tidigt ur 20k med JJ mot A9 och 66 AI pre. Sitter nu med 8 stycken NL200 uppe och tänkte grinda ett tag. Spelet flyter på helt okej men kommer på mig själv att vara lite slaskig/respektlös från och till men det har inte lett till några större problem ännu. Ett annat problem är att variationen på spelarkvaliteten, jag vet inte vilka som är stabila regulars, vilka som är synstationer osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis sessionen med ett back på -$330. Är jag inte vinnande på NL200 heller?:rolleyes: Spelade helt okej, ett par händer överspelade jag kanske lite men i stort sett är jag nöjd. Jag funderar på att göra som så många andra har gjort, spela in en film. Jag får se om jag orkar/kan lyckas göra en film någon gång, om det blir en så kommer den förmodligen läggas upp här.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade precis sessionen med ett back på -$330. Är jag inte vinnande på NL200 heller?:rolleyes: Spelade helt okej, ett par händer överspelade jag kanske lite men i stort sett är jag nöjd. Jag funderar på att göra som så många andra har gjort, spela in en film. Jag får se om jag orkar/kan lyckas göra en film någon gång, om det blir en så kommer den förmodligen läggas upp här.:-)

 

gört göörrt de e så najjs alltis aka man in och fylleriva nått ja hopaps iaf att det vände rler snarare ja vet att de vänder :roll::mrgreen::shock::-D:lol: bra me rmkt smiley ser mer seriöst då ut aifght nu ska ja börja min fyllelsak må kukenskort vara med mig nu så hörss wiiiii ( så snyggt wii du spalde wii va):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en film, det är alltid bra!

 

gört göörrt de e så najjs alltis aka man in och fylleriva nått ja hopaps iaf att det vände rler snarare ja vet att de vänder :roll::mrgreen::shock::-D:lol: bra me rmkt smiley ser mer seriöst då ut aifght nu ska ja börja min fyllelsak må kukenskort vara med mig nu så hörss wiiiii ( så snyggt wii du spalde wii va):D

 

Biffeno, du är ju alltid full! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...