Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"På tal om sundhet så kan jag ju nämna att jag inte ätit godis, chips, glass, bakelser osv på tre år nu. :-P"

 

Med den här disciplinen kommeru o krossa. Låt mig bara flyktigt inflika att det är ngt märkligt över detta beteende:lol: , är du me i jehovas vittnen eller dyl?

 

Haha, jehovas vittnen? Njaa..:lol: På tal om sekter och religion kan jag påpeka att jag inte ens är döpt och därmed ej heller har konfirmerat mig. Jag är en äkta ateist som tror på det vetenskapliga, dock respekterar jag fortfarande religioner och religiöst folk.

 

På tal om märkliga beteenden, är det normalt att man i princip varannan natt, någonstans mellan 1-3, blir sugen på ett litet fyspass?:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the ususla suspects. rikgti najsrulle fraun 95 dock dåligt med supande iden så kanskedh iten värt att dde se den nu då elr jaja den e najs i vilket fall somm helst såkanju du se den om du inte är för full orka se filmenr när man e full somnar ju fan jönmtn. träna nja skullej väl vara runkpas elr?=?==?:shock::-D:lol: smilley i löv it over and putt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the ususla suspects. rikgti najsrulle fraun 95 dock dåligt med supande iden så kanskedh iten värt att dde se den nu då elr jaja den e najs i vilket fall somm helst såkanju du se den om du inte är för full orka se filmenr när man e full somnar ju fan jönmtn. träna nja skullej väl vara runkpas elr?=?==?:shock::-D:lol: smilley i löv it over and putt

 

Den har jag faktiskt sett, men det var ett tag sedan. Gillade den, speciellt de sista 20 min av filmen är guld!:-) Haha, vi tränar alla på olika sätt.:lol:

 

e ja såfulk verkligen..hmmmm..:-D:roll: ska oll igenom handen senare och ge anna analys!???:-D gl medliret

 

Uppskattade analysen och det är absolut inget fel med den, men att okänd fi pottar in i mig på det där turnkortet gör mig lite fundersam. Vilken hand vill han potta med där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste väl vara någon mer än jag på forumet som inte har sett rounders, hjälp mig någon!:roll:

 

 

Tog en liten session nu på eftermiddagen med 8 bord NL200. Jag spelade helt okej förutom två potter då jag i den ena inte lyckades släppa KK på låg flopp och den i den andra överspelade jag A-hög färg på parad turn. Resultatet blev ungefär $+500. Jag tycker att jag är lite för passiv, tight och vek vid borden nuförtiden men det verkar fungera så jag fortsätter med det även om pokerhjärtat säger ifrån.:-)

 

Tänkte nu laga till en ljuvlig måltid bestående av blodpudding för att sedan köra ett litet träningspass.:-) Förmodligen blir det mer grind ikväll, det kommer kanske också en veckouppdatering av månadens mål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte hans pottbet på turn inte luktade stål och bestämde mig för att ställa. Att syna skulle kunna vara ett alternativ för att få honom fortsätta bluffen fullt ut på river alternativt att han låter mig checka ner handen på river. Det som talade för att inte syna på turn är att ett överkort på river skulle kunne ge mig ett svårt beslut.

 

Det visade sig senare att Chris.WADDLE inte var någon stabil spelare och cirka 20 min senare lämnar han bordet med 0$ efter att han försökt bluffa bort hela bordet hela tiden.

 

Seat 1: Kaffedopp ($185.00)

Seat 2: ChrisNL1 ($198.15)

Seat 3: -uvnler- ($94.55)

Seat 4: Aasisdebaas ($407.60)

Seat 5: A.Kmicic ($199.00)

Seat 6: Chris.WADDLE ($932.50)

 

ChrisNL1 posts the small blind of $1.00

-uvnler- posts the big blind of $2.00

 

Dealt to KaffedoppJack of Hearts Jack of Clubs

 

Aasisdebaas calls $2.00

A.Kmicic folds

Chris.WADDLE calls $2.00

Kaffedopp raises to $11.00

ChrisNL1 folds

-uvnler- folds

Aasisdebaas folds

Chris.WADDLE calls $9.00

 

*** FLOP *** 3 of Spades6 of Clubs8 of Hearts

Chris.WADDLE checks

Kaffedopp bets $18.00

Chris.WADDLE calls $18.00

 

*** TURN *** 3 of Spades6 of Clubs8 of Hearts3 of Diamonds

Chris.WADDLE bets $63.00

Kaffedopp raises to $156.00 and is all-in

Chris.WADDLE folds

Uncalled bet of $93.00 returned to Kaffedopp

*** SHOW DOWN ***

Kaffedopp mucks

*** SUMMARY ***

Board: 3 of Spades6 of Clubs8 of Hearts3 of Diamonds ]

Kaffedopp collects $186.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev en kort minisession nu som slutade +/-$0. Jag hade tänkt grinda längre men blev utmanad på wii och då kan man ju inte tacka nej!:-)

 

Jag får se hur sent jag kommer hem, det är möjligt att jag trycker in lite mer grind inatt. Rounders får nog vänta till imorgon.:oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte heller sett rounders!...såg heller aldrig Pumping iron med Arnold när jag var aktiv bodybuilder....Man kan ha en hobby utan o vara altför nördig!;-)

 

Skönt att höra att jag inte är ensam!:-) Jag har aldrig hört talats om Pumping iron men den ska jag försöka se, är den sevärd?

 

Kom precis hem från kompisen efter att ha spelat wii konstant i nästan fem timmar. Vi var tre stycken killar inträngda i en källare och jag hade den roligaste kvällen på länge fylld med psykningar, vinnarskallar, skratt och svett. För er som inte lirat wii någon gång kan jag verkligen rekommendera det, med rätt sällskap kan man ha hur roligt som helst!:-D Många timmar kommer förmodligen spenaderas i den där källaren den här sommaren.

 

Tänkte laga till något litet att äta nu för att sedan städa lite. Kanske blir poker efter det om klockan inte blir för mycket och om fokuset känns bra. Imorgon lägger jag upp en veckouppdatering av målen för juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har hampulito och jag avslutat duellen. Det var alltså $50+$2,5 SnG hu som spelades, vill du vet mer om utmaningen finns den på sida 1.

 

Resultatet: 3-2 till mig.:-)

 

Händelseförlopp:

 

SnG1: 0-1

 

I denna SnG spelades inte många händer. Jag blir bortspelad med KK på xxx då hamulito har floppat stegen.

 

SnG2: 0-2

 

Vi hinner inte bråka speciellt länge innan jag gör en tveksam syn med MPGK på river då hampulito sitter med nöthanden, A-hög stege.

 

SnG3: 1-2

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om den här, KLONK? Jag blir ännu en gång utspelad av hampulito och synar mig all in på river med topptvå på A23-4-9. Han satt med stegen. Sa jag att jag synade all in? Jag menade att hampulito var generös nog att låta mig behålla 30 med blinds på 10-20.:roll: Här börjar min klättring med all in efter all in (med ett fåtal folds mellan) och det slutar med att jag tar hem denna. Dock hade jag otroligt flyt och vann bland annat med AT vs AK all in pre.

 

SnG4: 2-2

 

Som i alla av matcherna dominerade hampulito och jag var nere på 400-600 flertalet gånger. När vi har lika mycket i stackarna synar jag ställ från hampulito på 2xx-Q med TT, han visar A2.

 

SnG5: 3-2

 

Precis som i tidigare tappar jag till 400-600 flertalet gånger i matchen men med stigande blinds lyckas jag ta hem två potter på slutet som avgjorde det hela. Den ena var Kx på KTx mot hampulitos färgdrag och den andra var AK mot A2 all in pre där AK lyckades hålla upp.

 

 

Sammanfattning: Jag var dominerad av hampulito i samtliga SnG's och jag tror jag vann cirka 10/10 all in (där jag visserligen var favorit i de flesta men hampulito hade stort markövertag). Nu är min klonk för det här året förbrukad iaf.

 

Jag vill tacka hampulito för en god match!:-D Förhoppningsvis skriver även han något kort om utmaningen/mitt spel här i dagboken.

 

Jag har två utmaningar till planerade men är du sugen på att anta så hör gärna av dig här i dagboken eller via pm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst vem vill raial två tomtar lira hu match ahah !!! asså ni snakcar ju hur mkt som helst på ms va fan e detta nu får lla lugna sig luuuugn för fan

 

Haha, matcherna var riktigt spännande! Om du inte har lust att se två tomtar lira hu kan du väl själv lira mot mig så behöver det bara sitta en tomte vid bordet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt ett Wii men spelar aldrig längre pga mindre roliga spel.

 

Vilket kör ni som ger sån otrolig spelglädje?

 

Egentligen tror jag inte att allt ligger i själva spelen utan mer sällskapet man spelar med. Vi tog fram barnsinnet inom oss och tog samtidigt alla matcher på fullt allvar, efteråt var vi fortfarande vänner.

 

Kvällen inleddes med något spel med kaniner som kunde göra allt från att dansa till att slänga iväg en ko likt en slägga. Därefter kom de mer prestigefulla spelen såsom boxing, tennis och bowling. Här var allting på fullaste allvar med hånande segergester då motståndaren låg knockad i boxningen och psykande kommentarer då motståndaren var tvungen att få till en strike för ta hem matchen i bowlingen.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen tror jag inte att allt ligger i själva spelen utan mer sällskapet man spelar med. Vi tog fram barnsinnet inom oss och tog samtidigt alla matcher på fullt allvar, efteråt var vi fortfarande vänner.

 

Kvällen inleddes med något spel med kaniner som kunde göra allt från att dansa till att slänga iväg en ko likt en slägga. Därefter kom de mer prestigefulla spelen såsom boxing, tennis och bowling. Här var allting på fullaste allvar med hånande segergester då motståndaren låg knockad i boxningen och psykande kommentarer då motståndaren var tvungen att få till en strike för ta hem matchen i bowlingen.:-)

 

Precis så hade vi det i början med men tröttnat ordentligt nu på wii sports. Hade hoppats på att du hade några speltips. Har egentligen ingen lust att sälja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avslutade en session nu som slutade omkring +$500 på 8 bord NL200. Jag tyckte att spelet flöt på fint med någon liten utdragning här och där. Jag är missnöjd med en hand då jag hade TPTK på en riktigt dragig flopp, jag satte honom på en draghand och "lyckades" få in pengarna på floppen, han hade set.

 

Nu kommer det förmodligen bi en duell i "utmaningen" mot Metaddict, må bäste spelare vinna!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...