Gå till innehåll

Kaffedopp softar Cypern!


Zumsar

Recommended Posts

  • Svars 779
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är ju skräppost så... ;-)

:lol:

Kör 6MAX! Jag vill spela HU om ett tag och då kan ju inte du sitta där och blockera värdet! :D

 

Jag gjorde som du sa och satte mig på 6-max men när ingen Salan syntes på HU så bytte jag till det istället.;-) Kanske lira ett par händer mest på skoj på typ NL100? :-)

 

 

Som sagt satte jag mig på 6-max men hittade inte det rätta flytet, lyckades dra ut i en pott på $100 men det kompenserar kanske inte AK mot AJ, KK mot AA osv.:-) Låg back kring 4 inköp, -$1.600 när jag bytte till HU där det gick bättre.

 

Har ändrat lite i mitt sätt att spela HU och än så länge fungerar det fint. Plussade kring +$2.200 på 200 händer.:-) Dagsplusset ligger just nu på +$600.

 

 

 

En hand jag är missnöjd med.

 

Seat 1: CantBeatU ($483.00)

Seat 2: Kaffedopp ($1,859.47)

Kaffedopp posts the small blind of $2.00

CantBeatU posts the big blind of $4.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kaffedopp8 of Spades 8 of Diamonds

Kaffedopp raises to $12.00

CantBeatU calls $8.00

*** FLOP *** 4 of Diamonds5 of ClubsJack of Clubs

CantBeatU checks

Kaffedopp bets $24.00

CantBeatU raises to $85.00

Kaffedopp calls $61.00

*** TURN *** 4 of Diamonds5 of ClubsJack of ClubsQueen of Clubs

CantBeatU bets $195.00

Kaffedopp folds

Uncalled bet of $195.00 returned to CantBeatU

*** SHOW DOWN ***

CantBeatU mucks

*** SUMMARY ***

Board: 4 of Diamonds5 of ClubsJack of ClubsQueen of Clubs ]

CantBeatU collects $193.00

 

 

 

 

En hand jag är nöjd med.

 

Seat 1: CantBeatU ($423.00)

Seat 2: Kaffedopp ($1,413.47)

Kaffedopp posts the small blind of $2.00

CantBeatU posts the big blind of $4.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to KaffedoppKing of Clubs King of Hearts

Kaffedopp raises to $12.00

CantBeatU calls $8.00

*** FLOP *** 4 of DiamondsAce of Spades10 of Hearts

CantBeatU checks

Kaffedopp checks

*** TURN *** 4 of DiamondsAce of Spades10 of Hearts6 of Hearts

CantBeatU bets $22.00

Kaffedopp calls $22.00

*** RIVER *** 4 of DiamondsAce of Spades10 of Hearts6 of HeartsAce of Clubs

CantBeatU bets $70.00

Kaffedopp calls $70.00

*** SHOW DOWN ***

CantBeatU shows 4 of Clubs4 of Spades

Kaffedopp mucks

*** SUMMARY ***

Board: 4 of DiamondsAce of Spades10 of Hearts6 of HeartsAce of Clubs

CantBeatU collects $207.00

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$200

6/9: +$700

7/9-

8/9: +$700

9/9: +$600

10/9: +$450

11/9: +$450

12/9: -$400

13/9: -$2.250

14/9: +$1.550

15/9: -

16/9: +$600

 

Tot: +$1.850

 

 

Nu är det mat och vila som gäller innan 100k och kanske fortsatt grind.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, det kändes bra att ta igen lite av backet.:-)

 

 

Nu är det så att jag inte får några bonusar av Everest, om man inte räknar med Payday så har jag inte fått en bonus på 5 månader.:roll: Drog iväg ett mail där jag bad om fler bonusar eller "det förbjudna" men de förklarade att inget av alternativen var möjliga att genomföra. En av anledningarna till att jag kommer lämna Everest inom kort.

 

Lagt ner dagboken? Såg att du var uppe och kände på NL400 tidigare.;-)

 

 

 

 

Påbörjade en session när jag kom hem igår men var inte vid mina sinnes fulla bruk så jag lade ner efter kanske 50 spelade händer där jag lyckades plussa +$100.

 

 

Drar igång en session nu, får se om det blir HU eller 6-max.:-D

 

På spelningslistan:

Cutting Crew - (I Just) Died In Your Arms Tonight

http://www.youtube.com/watch?v=ZBwVlsa7_gs&mode=related&search=

 

DJ Fritzy- "I Just Died In Your Arms Tonight" (Remix)

http://www.youtube.com/watch?v=5Gbq2hP0F3s&mode=related&search=

 

Ne det är nån jävla råtta som snott mitt namn bara som lirar NL400 :)

Han heter I_Destroy_U, jag heter iDestroyU.

 

Mmmm, pallar inte skriva nå mer i den...har en tung period nu också med SJUKA utdragningar å fullt med badbeats. Igår fick jag nog när jag synar ett preflopraise med 88 å floppar 338 å killen har höjt på 33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:lol:

 

 

Jag gjorde som du sa och satte mig på 6-max men när ingen Salan syntes på HU så bytte jag till det istället.;-) Kanske lira ett par händer mest på skoj på typ NL100? :-)

 

 

 

Nej blev inte att jag kom igång med spelandet förrän nu, sorry :-P!

Jo, det kanske vi kan ta och göra!

Hör av dig om du ser mig på msn nångång så kan vi göra det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ne det är nån jävla råtta som snott mitt namn bara som lirar NL400 :)

Han heter I_Destroy_U, jag heter iDestroyU.

 

Mmmm, pallar inte skriva nå mer i den...har en tung period nu också med SJUKA utdragningar å fullt med badbeats. Igår fick jag nog när jag synar ett preflopraise med 88 å floppar 338 å killen har höjt på 33.

Mmm fy fan vad jag hatar när folk höjer med 33 preflop. Det är ju en hand man bara måste limpa. Usch alltså. Lider med dig. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm fy fan vad jag hatar när folk höjer med 33 preflop. Det är ju en hand man bara måste limpa. Usch alltså. Lider med dig. :(

 

Tror du missuppfattar honom. Jag tror inte han menar något speciellt när han säger att FI har höjt med 33, det kunde lika gärna ha varit "och killen har höjt pre med AA" men i detta fall var det 33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

g00dluck

Tack så mycket!:-D

Ne det är nån jävla råtta som snott mitt namn bara som lirar NL400 :)

Han heter I_Destroy_U, jag heter iDestroyU.

 

Mmmm, pallar inte skriva nå mer i den...har en tung period nu också med SJUKA utdragningar å fullt med badbeats. Igår fick jag nog när jag synar ett preflopraise med 88 å floppar 338 å killen har höjt på 33.

Haha, okey. Jag blev lite orolig att du satt och skottade bort rullen.;-)

 

Aj då, tråkigt att höra.:-( Kanske göra som jag och gå ner i stakes ett tag för att köra lite safe, det fungerade iaf utmärkt för mig.

 

Hoppas att det vänder och att dagbokssuget kommer tillbaka, jag är glad att du orkar skriva i min iaf!:-)

Nej blev inte att jag kom igång med spelandet förrän nu, sorry :-P!

Jo, det kanske vi kan ta och göra!

Hör av dig om du ser mig på msn nångång så kan vi göra det!

Javisst, detsamma gäller dig!:-)

 

Måste fråga en sak, men kanske bättre att jag gör det i din dagbok men kör den här också. När jag såg dig lira lite HU satt du med cirka halva inköpet mot en som hade mer, hur tänker du då?

Mmm fy fan vad jag hatar när folk höjer med 33 preflop. Det är ju en hand man bara måste limpa. Usch alltså. Lider med dig. :(

Du vet hur det är, alla har vi haft tunga perioder och ibland rinner bägaren över. Kan erkänna att det händer att jag whinar över msn ibland, men försöker bespara alla stackare så gott jag kan.:mrgreen:

Tror du missuppfattar honom. Jag tror inte han menar något speciellt när han säger att FI har höjt med 33, det kunde lika gärna ha varit "och killen har höjt pre med AA" men i detta fall var det 33.

Precis, fast jag tror att du också missuppfattade sorkens ironi.;-) Eller så är det jag som är bakom flötet som alltid, fick nyligen reda på att annette_15 INTE är blind utan bara körde med dolda hålkort.:lol::oops:

 

 

 

Åkte tidigt i 100k när jag börjar med att tappa mycket av stacken med KJ mot JJ på Jxx med två spader för att sedan åka med AK mot 88.

 

Drog igång lite grind på 6-max men spelet ville inte riktigt stämma och jag backade kring $1k ganska fort och bestämmer mig för att återvände till de trygga HU-borden som fixade till sessionen till +$400 istället vilket ger dagsresultatet +$1.000

 

Ska se om jag kan leta upp någon intressant hand som kanske kan diskuteras, annars lovar jag att en bra pokeratikel kommer innan kvällen är över.

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$200

6/9: +$700

7/9-

8/9: +$700

9/9: +$600

10/9: +$450

11/9: +$450

12/9: -$400

13/9: -$2.250

14/9: +$1.550

15/9: -

16/9: +$1.000

 

Tot: +$2.250

 

Nu ska jag försöka runda av kvällen då det är skoldag imorgon. Kommer nog inte bli så mycket mer grind den här månaden då jag drar till Cypern i slutet av veckan.:-)

 

Ha det bra och lycka till allihopa!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand som jag tycker är intressant, hur spelar vi turn?

 

Seat 1: Kaffedopp ($1,073.00)

Seat 2: CantBeatU ($433.00)

Kaffedopp posts the small blind of $2.00

CantBeatU posts the big blind of $4.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kaffedopp8 of Spades 7 of Spades

Kaffedopp raises to $12.00

CantBeatU calls $8.00

*** FLOP *** Queen of Spades8 of Clubs6 of Hearts

CantBeatU bets $18.00

Kaffedopp calls $18.00

*** TURN *** Queen of Spades8 of Clubs6 of Hearts9 of Spades

CantBeatU bets $44.00

Kaffedopp ?

 

 

 

Bjuder också på en artikel som öppnade lite nya dörrar i mitt tänkande, även om jag inte slaviskt följer allting som förespråkas.

 

http://www.pokerpages.com/articles/archives/hilger37.htm

 

 

Nu är det sömn som gäller!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En hand som jag tycker är intressant, hur spelar vi turn?

 

Seat 1: Kaffedopp ($1,073.00)

Seat 2: CantBeatU ($433.00)

Kaffedopp posts the small blind of $2.00

CantBeatU posts the big blind of $4.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Kaffedopp8 of Spades 7 of Spades

Kaffedopp raises to $12.00

CantBeatU calls $8.00

*** FLOP *** Queen of Spades8 of Clubs6 of Hearts

CantBeatU bets $18.00

Kaffedopp calls $18.00

*** TURN *** Queen of Spades8 of Clubs6 of Hearts9 of Spades

CantBeatU bets $44.00

Kaffedopp ?

 

 

 

Bjuder också på en artikel som öppnade lite nya dörrar i mitt tänkande, även om jag inte slaviskt följer allting som förespråkas.

 

http://www.pokerpages.com/articles/archives/hilger37.htm

 

 

Nu är det sömn som gäller!:-D

 

Förmodligen fin foldeq på ett raise och galet med outs om han callar. Ett ställ blir ju halvjobbigt o andra sidan, men jag tror inte det kommer hända särskilt ofta. Du blockerar ju ett setvänligt kort dessutom. Det enda som talar mot är ju hans två bets in i dig trots att du e pf raisaren, men så länge han kan göra detta med annat än stål skulle jag inte vara särskilt orolig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag när du såg mig sitta med halv inköpt mot en som hade mer så berodde det på att jag inte ängnade pokern någon större koncentration.. Hade ett samtal samtidigt som var lite viktigare.. sen gick det ju därefter också :(!

 

Hur ligger du till mot CantBeatU totalt? Om jag inte minns fel så är han ju en ganska duktig spelare? Iaf en regular .. borde väl finnas mycket mer fisk där (om det nu stämmer att han är bra?)?

 

Det finns iaf kanske 2-3 spelare som jag inte spelar mot på HU:n!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen fin foldeq på ett raise och galet med outs om han callar. Ett ställ blir ju halvjobbigt o andra sidan, men jag tror inte det kommer hända särskilt ofta. Du blockerar ju ett setvänligt kort dessutom. Det enda som talar mot är ju hans två bets in i dig trots att du e pf raisaren, men så länge han kan göra detta med annat än stål skulle jag inte vara särskilt orolig.

Tack för tankarna, du vet att jag uppskattar det enormt mycket!

 

Vi har spelat omkring 250 händer mot varandra och detta är första gången han betar in i mig som pf-raisare så vet inte riktigt vad jag ska sätta honom på. Gillar ditt tänk men väntar med att avslöja resultatet då handen diskuteras på annat håll.:-)

Idag när du såg mig sitta med halv inköpt mot en som hade mer så berodde det på att jag inte ängnade pokern någon större koncentration.. Hade ett samtal samtidigt som var lite viktigare.. sen gick det ju därefter också :(!

 

Hur ligger du till mot CantBeatU totalt? Om jag inte minns fel så är han ju en ganska duktig spelare? Iaf en regular .. borde väl finnas mycket mer fisk där (om det nu stämmer att han är bra?)?

 

Det finns iaf kanske 2-3 spelare som jag inte spelar mot på HU:n!

Att spela HU och snacka i telefon skulle jag nog heller aldrig klara med fullt fokus på båda, nice try.;-)

 

Jag har bara spelat 270 händer mot CantBeatU men hans namn ger mig en så stor egoboost att jag inte kan sluta möta honom.:-P Nej, men allvarligt talat så tror jag att han har fått för sig att jag är en megafisk med råröta och sitter och svär över mitt flyt och väntar på nästa chans att gula mig. På de där 270 händerna så ligger jag +$1.877 mot honom, min nya spelstil fungerar utmärkt mot honom.:-)

 

Är jag en av de 2-3 spelarna?:rolleyes:

 

Tyvärr har jag svårt att få games mot "regulars" på nivån, är väl egentligen bara CantBeatU som vill spela mot mig. Några av de som vägrar är lolalola, Rubyrunner, Hallaisen, BldZwtTrn, asthmakid och trovi99.:-(

Sry för OT kaffet!

Ingen fara med OT, kul att det kommer nya postare!:-D

Jag är bara avundsjuk. =(

På baksidan av dagens mjölkpaket:

 

"Är det OK att bli avundsjuk?

 

Tänk dig att du deltager i en tävling. Det kanske är dans, idrott, frågesport eller något annat. En av dem du tävlar mot är din bästa kompis. Självklart vill du jättegärna vinna och gör ditt allra bästa. Men du hamnar på andra plats, och det är din bästa kompis som vinner.

 

Kanske blir du avundsjuk på att kompisen vann, och inte du. Att bli besviken över att man inte lyckas är naturligt. Det kanske till och med gör att man anstränger sig lite extra nästa gång. Men det behöver inte hindra en från att vara uppriktigt glad för att någon annan lyckas. Att lyckönska någon annan till vinsten kan kanske göra att det känns lättare att förlora. Och att prata om sin avundsjuka kan också vara bra.

 

När blir du avundsjuk?"

 

Vad jag ville få fram är att mjölkpaketsfilosofi är nöten!:mrgreen:

 

 

 

 

Har kommit precis kommit hem från skolan och funderar på att dra igång lite grind, återkommer senare!:-D

 

 

Ni som gillar franska kan läsa om en hand som utspelats mot mig. OBS Postaren gör en luring och switchar våra händer, vilket framkommer på sida 3.:-)

http://www.clubpoker.net/forum/viewtopic.php?t=39235&postdays=0&postorder=asc&start=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TILT!

 

Nu vägrar CantBeatU också!:evil:

 

EDIT: Lägg till _bandidaum_ också, vi började spela lite men när jag lyckades plocka kring $500 stack han men fortsätter lira på andra bord.:-(

Jag får väl sätta mig på 6-max medan jag väntar på någon HU-motståndare antar jag.:-)

 

 

Lite Metallica kommer finnas på min playlist, någon som vet vilka filmer de olika klippen i den här videon kommer ifrån?

 

Metallica - One

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som gillar franska kan läsa om en hand som utspelats mot mig. OBS Postaren gör en luring och switchar våra händer, vilket framkommer på sida 3.:-)

http://www.clubpoker.net/forum/viewtopic.php?t=39235&postdays=0&postorder=asc&start=0

Haha, fransmän är så sjukt sköna när de ska spekulera pokerhänder. Måste börja hänga på franska forum mer. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket nät är det du lirar på?

 

Evp

Tackar hampulito!:-D Dock kommer jag förmodligen lämna Everest inom kort.

 

Saknar din dagbok Rooney, har följt den redan på den tiden du inte nickar det du gör nu.:-(

Haha, fransmän är så sjukt sköna när de ska spekulera pokerhänder. Måste börja hänga på franska forum mer. :mrgreen:

Eller hur? Men det verkar finnas åtminstone ett par kompetenta postare.;-)

 

 

 

Har lirat lite HU och lyckades hitta +$1.150, dock tappade jag kring $500 på slutet när min 43s inte fick träffa på Js5s28 mot JJ när jag var den som skötte betandet. Verkligen nöjd över mitt HU-spel just nu och hoppas att mitt flyt fortsätter.:-)

 

 

 

1/9: -$1.000

2/9: +$200

3/9: +$350

4/9: -

5/9: +$200

6/9: +$700

7/9-

8/9: +$700

9/9: +$600

10/9: +$450

11/9: +$450

12/9: -$400

13/9: -$2.250

14/9: +$1.550

15/9: -

16/9: +$1.000

17/9: +$1.150

 

Tot: +$3.700

 

 

Ska äta och plugga lite nu men är sugen på lite 6-max innan kvällen är över, får se hur det blir med den saken.:-)

 

 

Jag hittade vilken film som det fanns klipp av i Metallica's One (

). Det var Johnny Got His Gun (http://imdb.com/title/tt0067277/). Någon som har sett den, den är iaf en film jag måste ta mig tid att titta på de närmaste dagarna.:-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara spelat 270 händer mot CantBeatU men hans namn ger mig en så stor egoboost att jag inte kan sluta möta honom.:-P Nej, men allvarligt talat så tror jag att han har fått för sig att jag är en megafisk med råröta och sitter och svär över mitt flyt och väntar på nästa chans att gula mig. På de där 270 händerna så ligger jag +$1.877 mot honom, min nya spelstil fungerar utmärkt mot honom.:-)

 

Okej för den killen fick mig att lägga AK på K86 rainbow flopp. Riktigt vältajmat av honom (han hade öppen, sa han - jag trodde tvåpar/set). Det är allt jag kommer ihåg från vår match och vi har nog inte spelat sen dess!

 

Är jag en av de 2-3 spelarna?:rolleyes:

 

Tyvärr har jag svårt att få games mot "regulars" på nivån, är väl egentligen bara CantBeatU som vill spela mot mig. Några av de som vägrar är lolalola, Rubyrunner, Hallaisen, BldZwtTrn, asthmakid och trovi99.:-(

 

Japp, dig är det ju ganska onödigt att möta ;) men vi skulle ju lira lite NL100 eller vad sa vi?

 

lolaola tror jag inte att jag har mött, vet bara att han är EVPs största NL400HU grinder. Han är ALLTID där! Han sätter sig aldrig vid mina bord så jag tror vi vet att det är onödigt att möta varandra. Men ska väl prova nån gång!

Rubyrunner spelar så aggro (pottar ju varje gata) och har klonkat så sjukt de 2-3 ggr jag har mött honom (och har två kompsiar som också har åkt på sjuka saker mot honom) så han spelar jag inte mot just nu. Fast han borde ju vara jättefnit väre..asthmakid och Hallaisen har jag aldrig sett :-?! BldZwtTrn är ju en hollänsk spelare som lever på poker så det är ju rätt onödigt att spela mot honom. trovi99 spelar jag gärna mot om jag inte minns fel! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...