Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar ca 3-4h per dag när jag väl spelar och det är nästan alltid så att jag börjar med att gå minus nåt inköp för att sen jobba mej uppåt till plus-resultat. Nån som har samma problem el nån som har nåt förslag på hur man kan börja upp sessionerna utan att tappa massa????

Postad
Själv brukar jag alltid börja med att backa eller plussa sen brukar det vända åt motsatt håll men ibland (rätt ofta) gör det inte det.

Haha 10$ till den som listar ut vad han menar :-) .

Jag har tyvärr som standard att backa minst 2 inköp :-( Men det brukar vända ganska så snabbt som tur är :lol:

Postad

Har också haft det problemet och tror det beror på att jag ofta ger upp potter på turn när man inte har nåt read. Ett bra tips är spela väldigt tight preflop i början av sessionen...

Postad

har också det här problemet, polare till mig som grindar mycket likaså. I mitt fall har jag kommit fram till att jag vill bygga stack snabbt och därav drar lite för mkt bluffar och släpper lite för lite händer ibörjan. Att bluffa folk utan read är oftast inte så bra, bluffen i sig behöver inte alltid vara dålig men om personen du bluffar är en synstation och har träffat toppar brukar det inte sluta lyckat för din/min bluff.

Så spela tightare ibörjan helt enkelt.

Postad
Haha 10$ till den som listar ut vad han menar :-) .

Jag har tyvärr som standard att backa minst 2 inköp :-( Men det brukar vända ganska så snabbt som tur är :lol:

Antingen så börjar han med att plussa för att sedan gå back på sessionen, eller, så börjar han med att plussa för att backa totalt på sessionen.

Vart kan jag casha ut? :lol: