gdaily Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Jag tyckte mig känna anti-amerikanske vindpustar mot min kind... förlåt Micke Appelgren. Ps. Du var bättre än Jörgen Persson Ds. Hur kan ett ord "grisbukten" ge anti USA-stämning? Citera
Macroman Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Känns grymt lame att vara anti USA... så grymt 2004.. uppdatera er ffs. Är det någon som är det nuförtiden? Sverige är ju annars beredda att "Slåss till sista amerikan" i de flesta krig... Iaf om syftet är vällovligt... Citera
Björn85 Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/USA_wars Citera
Franco_Baresi Postad 26 Juni , 2007 Rapport Postad 26 Juni , 2007 Hur kan ett ord "grisbukten" ge anti USA-stämning? Det är givetvis inte ditt inlägg jag hänvisar till när jag talar om Antiamerikanism och därför har jag även använt enter-tangenten efter min kommentar om Grisbukten. Modsen är on fire... Citera
MacDaddy Postad 27 Juni , 2007 Rapport Postad 27 Juni , 2007 Indirekt har de varit med i desto fler. Inget land som störtat fler demokratiskt valda ledare än USA. Citera
SonnyB Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Indirekt har de varit med i desto fler. Inget land som störtat fler demokratiskt valda ledare än USA. Ett krig har aldrig existerat som är mellan två demokratier. Citera
Cleburne Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Ett krig har aldrig existerat som är mellan två demokratier. Om man räknar USA som en demokrati (en definitionsfråga - det är en republik) så var inbördeskriget ett krig mellan två demokratier. Citera
Hjort Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 Ett krig har aldrig existerat som är mellan två demokratier.Det är fel för alla vettiga definitioner av "demokrati". http://users.erols.com/mwhite28/demowar.htm Definierar man "demokrati" så snävt så att ingen av konflikterna i länken räknas som "krig mellan demokratier" så räknar man också bort större delen av västvärlden som demokratier. Exempelvis USA skulle knappast vara en demokrati enligt en sådan definition. Men då har man snarast definierat sig så snävt att man sagt "Det har aldrig existerat ett krig mellan två utopier". Vilket mer beror på att det inte finns några utopier än något annat. Citera
Cleburne Postad 28 Juni , 2007 Rapport Postad 28 Juni , 2007 The argument fizzles out except for two guys continuing to argue over whether the American Civil War was about slavery. Citera
Recommended Posts