Gå till innehåll

TT på 10/20 (Level I)


Recommended Posts

Med varken ingen note eller read, kan man spela handen annorlunda? Klart man kan, men bör jag inse att hans raise på river betyder nötterna? Är det uppenbart?

 

PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t20 (9 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Button (t1890)

SB (t1330)

Hero (t1470)

UTG (t1470)

UTG+1 (t1170)

MP1 (t1630)

MP2 (t1570)

MP3 (t1540)

CO (t1430)

 

Preflop: Hero is BB with T:heart:, T:diamond:.

UTG raises to t120, 7 folds, Hero calls t100.

 

Flop: (t250) 6:spade:, 6:diamond:, T:spade: (2 players)

Hero checks, UTG bets t100, Hero calls t100.

 

Turn: (t450) 2:club: (2 players)

Hero checks, UTG checks.

 

River: (t450) Q:diamond: (2 players)

Hero bets t200, UTG raises to t640, Hero raises to t1250, UTG calls t610 (All-In).

 

Final Pot: t2950

 

Results in white below:

Hero has Th Td (full house, tens full of sixes).

UTG has Qs Qc (full house, queens full of sixes).

Outcome: UTG wins t2950.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget vidare att raisa UTG (och så mycket) med TT på level 1, bättre att limpa för set. Med färgdraget ute på floppen slowspelar jag ALDRIG, beta halvpott istället. På turn betar jag minst halvpott igen, stor risk att FI checkar bakom dig när du check/synat turn och du vill ju ha betalt för ditt set. På rivern hade jag haft väääldigt svårt att folda faktiskt... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nog gränsfall att syna en sån överbet så tidigt men klart inte helt fel. Sen funkar det ju inte alltid att slowspela men hamnar ni inte all-in spelar nån (den som lägger sig) väldigt fel. Otur, starta nästa bara.

 

Varför är det helt ok att syna?

 

När man spelar sng så ska man inte tänka som i cg. TT är en bra hand i CG, men säg att du här utan read kommer som bäst få 50/50 typ.

 

Har Fi överkort så får du inte hans stack om han inte träffar (då loosar du ju), har fi överpar och det kommer en låg flopp så får han din stack (varför synar du annars om du enbart spelar för sett värde?)

 

Du han ingen position heller, det är HU, det är en svårspelad hand...

 

Kan förtsätta hela kvällen med att hitta nackdelar =)

 

 

Kom ihåg, i en 9 massa sng så får bara 3 priser, och man får ingen bonus om man har mest marker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP, om du väljer att syna med TT där så går det ju inte att spela annorlunda med den floppen, när jag läser handen igen så känns den som om du vill posta en bad beat bara.

 

Men som sagt, folda pre, jag tror till o me att jag hade raisat hellre än synat.

 

Min tankegång är att han får se korten oerhört billigt efter att jag floppat nästnöten. Bettat annorlunda hade möjligtvis lett till en AI alt. fold. Hade föredragit det senare. Därför jag nu frågar.

 

Posta en bad beat är ju bara obeskyr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min tankegång är att han får se korten oerhört billigt efter att jag floppat nästnöten. Bettat annorlunda hade möjligtvis lett till en AI alt. fold. Hade föredragit det senare. Därför jag nu frågar.

 

Posta en bad beat är ju bara obeskyr.

 

Varför hade du heller velat se Fi folda? Vill du ta hem potten så checkar du inte på turn, utan då bettar du där också! Fi checkar nog turn med färgdrag eftersom potten är ganska stor redan och han riskerar en återhöjning. Har Fi A6 så åker pengarna in.

 

Men du vill inte att Fi ska folda när du floppar kåk på en bräda med färgdrag. Du spelade handen bra med tanke på brädan. Du hade otur och Fi träffa en av sina 2 Q (de ända 2 korten i leken som kunde rädda honom) på river.

 

Tyvärr händer det också ibland, inte mycket att göra åt det och ganska onödigt att hänga upp sig på det, det försämrar ditt spel bara (när jag spelade sng som mest så blev det lätt minst 100 sng per dag, och då hände det 5-6 gånger på en dag ibland..

 

Hade ingen höjt och du floppat likadant med TT (hoppas du inte höjer med TT där om UTG bara limpat) så hade jag sagt GG WP.

 

Och jag stör mig på folk som säger fold pre så fort man postar en någorlunda intressant hand, men jag hoppas jag förklarade bra just varför du ska folda den, så den situationen kommer inte uppstå ofta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, information om vad han kan tänkas ha känns ju fantastiskt viktigt när vi har nästnöten. :oops:

 

 

Information är alltid viktigt även om vi har nästnöten. Detta för att maximera vinsten, samt minimera att bli utdragna om han sitter med ett högre par och få en träff på turn eller river.

 

Ett omslag kan resultera i tre senarier.

 

1: Han lägger sig. Då hade han nog ett lägre par eller 2 höga kort.

 

2: Han reraisar. Då har han förmodligen antingen högt par, par i sexor, eller kanske AK, AT A6 K6 ev KT.

 

3: Han synar. Då försöker han nog dra till en högre kåk alternativt slowspelar han 66. Kanske har han träffat med A6 eller med AT (den sista känns långsynt).

 

Slutsats: alt 2: Du får nog syn om du ställer in efter hans höjning. Alt 3: Du får troligen syn om du ställer in på turn vid ett ofarligt kort, och du kan lägga dig om det kommer ett överkort om du vill. (oftas inte)

 

Denna info får du ju inte om du bara synar. Vet vi att det är en lös spelare vi är upp mot ja då funkar nog synen. Men här vet vi inte det och måste ta reda på det genom att agera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information är alltid viktigt även om vi har nästnöten. Detta för att maximera vinsten, samt minimera att bli utdragna om han sitter med ett högre par och få en träff på turn eller river.

 

Ett omslag kan resultera i tre senarier.

 

1: Han lägger sig. Då hade han nog ett lägre par eller 2 höga kort.

 

2: Han reraisar. Då har han förmodligen antingen högt par, par i sexor, eller kanske AK, AT A6 K6 ev KT.

 

3: Han synar. Då försöker han nog dra till en högre kåk alternativt slowspelar han 66. Kanske har han träffat med A6 eller med AT (den sista känns långsynt).

 

Slutsats: alt 2: Du får nog syn om du ställer in efter hans höjning. Alt 3: Du får troligen syn om du ställer in på turn vid ett ofarligt kort, och du kan lägga dig om det kommer ett överkort om du vill. (oftas inte)

 

Denna info får du ju inte om du bara synar. Vet vi att det är en lös spelare vi är upp mot ja då funkar nog synen. Men här vet vi inte det och måste ta reda på det genom att agera.

 

Men den informationen är onödig med tanke på vår hand.

 

 

Alt. 1 suger ju, du vill ju att han sitter på ett AA-QQ och raisar du så kan du ju representera 6x och vara rädd för färgen. Du kan ha en färgdrag och gå all oavsett nästa kort om han synar. Dessa tankar får jag i alla fall om jag sitter på samma bräda och någon raisar.

 

Alt. 2 är skitbra, men tyvärr har du en bra hand och du har råd att låta Fi jaga. Det är den bästa alternativen, men tyvärr så lägger sig Fi här alldeles för ofta för att det ska vara lönt att försöka få in stacken så här tidigt..

 

Alt 3 Blir svårspelat. Vad gör du på nästa gata då, all in eller? Går ju att checka också och hoppas på att Fi bluffar rakt in i dig, men det känns som ganska dålig spel.

 

Hoppas att du skrev att man kan lägga sig om man vill på skämt ;)

 

Som sagt, onödigt info med en så bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Information är alltid viktigt även om vi har nästnöten. Detta för att maximera vinsten, samt minimera att bli utdragna om han sitter med ett högre par och få en träff på turn eller river.

 

Ett omslag kan resultera i tre senarier.

 

1: Han lägger sig. Då hade han nog ett lägre par eller 2 höga kort.

 

2: Han reraisar. Då har han förmodligen antingen högt par, par i sexor, eller kanske AK, AT A6 K6 ev KT.

 

3: Han synar. Då försöker han nog dra till en högre kåk alternativt slowspelar han 66. Kanske har han träffat med A6 eller med AT (den sista känns långsynt).

 

Slutsats: alt 2: Du får nog syn om du ställer in efter hans höjning. Alt 3: Du får troligen syn om du ställer in på turn vid ett ofarligt kort, och du kan lägga dig om det kommer ett överkort om du vill. (oftas inte)

 

Denna info får du ju inte om du bara synar. Vet vi att det är en lös spelare vi är upp mot ja då funkar nog synen. Men här vet vi inte det och måste ta reda på det genom att agera.

 

Checksyn tycker jag nog är det självklara spelet på floppen. Fi var den aggressive preflop, och du har inget som helst behov av någon "information" rörande hans hand i denna pott. Tvärtom vill du att han ska ha/få en bra hand och/eller tro att han leder redan nu. Det sista du vill är att jaga bort honom om han t.ex. drar på flushen eller har ett överpar. Att han råkar klonka en högre kåk på river har ingenting med floppbeslutet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, onödigt info med en så bra hand.

 

Informationen kan tyckas oviktig men det tycker inte jag. Alt 1: Lägger han, ja då vet vi att han kan spela aggressivt med låga par samt höga kort. Alt 2: Reraisa han så är det bara att ställa in för han sätter dig knappast på nästnöten. Alt 3: Bilr som du säger svårspelad därför hade jag ställt in vid ett ofarligt kort på turn för att slippa ett svårt beslut på river :-D.

 

Vi kan ju nyttja det vi får reda på här senare i turneringen.

 

P s : Folden finns bara om du vet hur han spela men det ska mycket till om man skall lägga den. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...