Gå till innehåll

TT på 10/20 (Level I)


Recommended Posts

Checksyn tycker jag nog är det självklara spelet på floppen. Fi var den aggressive preflop, och du har inget som helst behov av någon "information" rörande hans hand i denna pott. Tvärtom vill du att han ska ha/få en bra hand och/eller tro att han leder redan nu. Det sista du vill är att jaga bort honom om han t.ex. drar på flushen eller har ett överpar. Att han råkar klonka en högre kåk på river har ingenting med floppbeslutet att göra.

 

Jag hade nog reraisat till ca 250 på flopp. Om han hade gjort omslag så hade jag ställt in. Han lägger kappast ett överpar och skulle han göra det så må det va hänt.

 

Just som denna handen utspelade sig så lär vi inte få mer än de hundra som han betar på floppen om vi bara synar hela vägen och han missar, ja det ska va om han slänger in en desperat bet på rivern då kan vi få lite till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många fiskar i en och samma tråd...

 

Fold pre efter raisen, du måste träffa set för att få värde och det gör du inte tillräckligt ofta du du inte är garanterad att få betalt även vid träff.

 

Vid flopp med handen kan du omöjligt göra annat än att slowa, du får helt enkelt inte syn på ett bet här om han inte har JJ-AA och det finns många andra händer han kan ha.

 

I övrigt vill du under hela denna hand på snabbast möjliga vis få honom och dig allin, hur du spelar efter flopp är valfritt, men pengarna vill du få in.

 

Även på river är det jättegiven push, han hade gjort samma move med AQ,AA,KK,6x och beroende på nivå även kanske KQ,A10,Q10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker du övertyga folk på schackforum att 1.a3 är ett utmärkt öppningsdrag också? Eller gå in på ett PC-forum och hävda att man kan laga internminnen med

motorolja? Nä, tänkte väl det.

 

Nej jag försöker inte övertyga nån, däremot försöker jag ge spelalternativ samt hålla en dialog på mogen nivå, dvs utan person angrepp. Detta till skillnad från vissa andra. Om du nu tro att du är så duktig så kan du väl berätta hur du skulle gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag försöker inte övertyga nån, däremot försöker jag ge spelalternativ samt hålla en dialog på mogen nivå, dvs utan person angrepp. Detta till skillnad från vissa andra. Om du nu tro att du är så duktig så kan du väl berätta hur du skulle gjort.

 

Saken är ju den att ett antal personer här, varav flera med god rutin, anser att slowplay är det enda tänkbara på floppen, och endast en enda, dessutom en forumnybörjare*, nämligen du, anser att man ska smälla på hårt. Det borde väl vara en liten signal om att det kanske skulle kunna vara så att ditt alternativ inte är ett så bra alternativ. Eller?

 

* i sig inget negativt, bara ett faktum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den att ett antal personer här, varav flera med god rutin, anser att slowplay är det enda tänkbara på floppen, och endast en enda, dessutom en forumnybörjare*, nämligen du, anser att man ska smälla på hårt. Det borde väl vara en liten signal om att det kanske skulle kunna vara så att ditt alternativ inte är ett så bra alternativ. Eller?

 

* i sig inget negativt, bara ett faktum.

 

 

Som jag ser det är jag inte ensam om att man kan trycka lite extra på floppen, det finns fler här på forumet som tycker det. Vad det gäller slowspelandet, ja det är helt okej om man vet hur motspelaren lirar. Det finns även de som tycker att man kan lägga handen på pre vilket inte heller är fel.

 

Så i detta forum finns en massa olika åsikter om hur man skall lira handen så vilket är rätt?

 

Vad det gäller "forumsnybörjare" så har väl det inget med mitt pokerlir att göra. Eller? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget vidare att raisa UTG (och så mycket) med TT på level 1, bättre att limpa för set. Med färgdraget ute på floppen slowspelar jag ALDRIG, beta halvpott istället. På turn betar jag minst halvpott igen, stor risk att FI checkar bakom dig när du check/synat turn och du vill ju ha betalt för ditt set. På rivern hade jag haft väääldigt svårt att folda faktiskt... :roll:

 

nu har du ingen koll igen,,, jag borde inte svara utan bara gå o lägga mig men vafan.

 

1. Hero höjer inte han synar.

 

2. I texas holdem slår färg inte kåk.

 

3. Bra. River är OMÖJLIG att folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för rättningen... ;-)

 

1. Vet att jag såg fel och att Hero synar, inte raisar. Tycker detta är ännu sämre faktiskt med tanke på vilken level det är.

2. Så du menar att färg inte slår kåk? Åhh fan. Ja, man kan väl säga att jag borde läsa mer och tycka mindre... :lol:

3. Ja, det är omöjligt att folda. Bra att vi är överrens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre. TT OOP mot UTG raise utan odds för set är dåligt.

 

Ogillar flop, c/c funkar som linje ibland, fast lite småtråkigt är det ju när han betar så lite. Jag kanske checkar här, men slår nog om mot en så liten bet.

Leda funkar också.

Men, har vi c/c flop kan vi inte checka turn imho. Vi vill väl ha in degen?

 

Tycker definitivt du ska beta större på river, och så klart jättepush mot omslaget.

 

Viktigt att tänka på till nästa gång:

 

1) Skriv inköp, det påverkar mycket

2) Avslöja inte resultatet i förväg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...