gregcadillac Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 En ganska intressant hand tycker jag, men jag vet inte riktigt om det bara är jag som spelar konstigt eller om det är han eller om det är båda. Dealing Hole Cards(6h 6s ) > GnarlyHead folded > Aceofzpadez folded > dmpzor raised for $4 > mypint folded > HERO raised for $12 Plockar upp 66 i bb, vilket måste anses som en ok hand, men personligen tycker jag det är svårt att spela låga pockets ur position och att bara syna för att träffa en triss brukar inte vara så lönande eftersom han i det här läget på knappen kan höja med väldigt mycket och det är sällan man får så bra betalt att det lönar sig att syna bara för att träffa ett set. Så den här gången väljer jag istället att höja eftersom jag ofta kommer få potten utan att se en flop och väldigt många gånger kommer han lägga sig om jag fortsätter att beta. Om jag skulle ha turen att träffa samtidigt som han får något som han gillar vinner man ofta hela stacken. Är detta ett bra eller ett dåligt tänk? > dmpzor called for $9 > Dealing the Flop(9c 4d 7d ) > HERO bet for $20 > dmpzor called for $20 Han väljer att syna preflop, så hans HD smalnar ju av en del, men är ändå ganska vid. Jag slänger iväg en fortsättningsbet och han synar, nu får jag ta och ge upp. > Dealing the turn(Kh ) > HERO checked > dmpzor checked > Dealing the river(3s ) > HERO went all-in for $83.65 För att syna pre flop och på floppen måste han ha en hand som han anser ha ett högt värde, vilka händer kan han ha spelat så här fram till nu? Synen preflop ger oss en hel del händer, men när han sedan synar på floppen måste han ju ändå ha nått. De här tror jag är mest troliga: 1010, JJ, QQ, KK, AA, AKd. Vilka händer skulle jag spela så här pre flop och på floppen? De här verkar mest troliga: AA, KK, QQ, JJ, 1010, AK, AQ- (på NL100 är spelet inte alltför aggresivt) Sen när han synar och kungen kommer på turn hade jag med stor säkerhet lagt ner 1010, JJ, QQ och AQ och bara försökt få handen nercheckad till river. Det är också troligt att jag skulle checka AA, AK och KK för att maskera värdet och trigga fram en bluff. Så vilka händer som han bör tro att jag har slår han med vilka händer? I mitt sätt att se på det borde han lägga 1010, JJ, QQ och syna med AA, KK och AKd. dmpzor> kings? dmpzor> or nothing? Är min HD i fi:s sätt att se på handen verkligen bara KK är tom? Borde jag inte kunnat ha en hel fler händer här eller är det jag som är resonerar helt fel här? dmpzor has invoked extra time via their time bank and now has 127 seconds to act. dmpzor> maybe a donk call > dmpzor went all-in for $63.50 > Extra chips returned to HERO, $20.15 > HERO shows One Pair, Sixes (6h 6s Kh 9c 7d ) > dmpzor shows One Pair, Sevens (7d 7h Kh 10h 9c ) > dmpzor wins $191.50 with One Pair, Sevens Ja, vad tycker ni om handen? Är det ett stort tomtespel av oss båda eller bara av en av oss. Hur ser ni på mitt resonemang handen igenom? Citera
Cleburne Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Jag gillar inte alls ditt spel och fi har faktiskt rätt. Det skriker ultrastål eller helt tom. Om du ska bluffa rivern är en bet på typ $40 faktiskt svårare för de flesta att syna än en desperat all-in. Citera
Tottyville Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Tänkte precis skriva det som ovanstående precis skrev, nämligen betta nånstans runt 40, det ser starkare ut, ser ut som ett värdebet och blir svårare att syna. Nu ser det verkligen ut som du bluffar då jag tvivlar att du gör så här med en stark hand när ingen av er har visat styrka innan. Du har ingen direkt linje i ditt spel och jag hade också hittat synen. Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Ska du fortsätta handen efter floppen så skjuter jag turn för $40 och sen ger upp. Citera
skalle88 Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Hmm, gillar inte ditt resonemang alls här. Du säger att du skulle ha checkat turn med AA eller AK för att inducera en bluff men är detta verkligen så troligt med dena brädan (du säger ju att han HD är ganska vid fast du 3bettar preflop). Så jag tycker att du ska vara glad med att få checka ner här eller c/c om du sätter han på ett draw. Citera
bananuz Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Gillar inte heller AI på river men tycker iofs också att fi gör en riktig tomtesyn på floppen. Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Floppen är väl ganska standard av fi om HERO är väldigt aggro pre. Citera
strater Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 som andra sagt, tycker heller inte om detta spel, enda händer som du kommer värdebetta där är ju set/ och möjligtvis aa/ak och du kan nog bluffa tillräckligt ofta för att synen ska löna sig. Känns ju bättre å köra check-syn på river än detta spel, då han mycket väl kan syna med alla händer som slår (vilket han gjorde) men bettar nog med endast ett fåtal men kan däremot bluffa riktigt ofta med något bra drag som missa. (som i check-syn > all-in här) finns ju även en chans att han har 33/44 vilket han också kommer checka ner, skulle vatt spännande om han hade haft det och synat haha Citera
bananuz Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Hade inte uppfattat att Hero var väldigt aggro pre... Citera
Jerico Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Hade inte uppfattat att Hero var väldigt aggro pre... Om 66 ingår i HERO's 3 bet range pre så får han väl klassas som "väldigt aggro". Frågan är väl vilken read fi har på HERO, oftast är det väl ett mer tomte-liknande tänk av typen "par, syn!!!" som ligger bakom floppsynen... Edit: Men i detta fall säger hans riverkommentar att det är en kompetent fi vi kutat in i... Citera
bananuz Postad 25 Juni , 2007 Rapport Postad 25 Juni , 2007 Om 66 ingår i HERO's 3 bet range pre så får han väl klassas som "väldigt aggro". Frågan är väl vilken read fi har på HERO, oftast är det väl ett mer tomte-liknande tänk av typen "par, syn!!!" som ligger bakom floppsynen... Edit: Men i detta fall säger hans riverkommentar att det är en kompetent fi vi kutat in i... Jag förstod det som så att Hero normalt bara synar med med låga-medium pp men just denna gång bestämmer sig för att höja... Citera
Recommended Posts