Gå till innehåll

MR_Jimmy - Dagbok comeback!


MR_Jimmy

Recommended Posts

  • Svars 917
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hemkommen efter en knapp vecka på malta. Var riktigt najs på många sätt, började dock mindre lovande. Började med att incheckarn inte hade någon biljett till mig (har fort inte kollat om jag blivit dubbel debiterad eller inte). Så fick man springa bort och köpa en ny. Där säger hon att biljetten ska bli "lite" dyrare. Det ska då också tilläggas att biljetterna var jävligt dyra redan innan då sverige spelade ett par dagar senare. Hur som helst så är "lite" dyrare för henne 140% så min biljett gick istället på 12k sek. Obv låste mitt kort sig direkt där då min limit var passerad. Härligt.

 

Ringde och låste upp den, kom ner till malta och skulle betala hotellet då blev jag declienied igen =) Fick ringa dom igen, dock gjorde jag bort mig denna gång då jag hade för lite deg på kortet!

Senare visade det sig dock att hotellet var ödmjuka nog att ta dubbelt betalat så jag ändå inte skulle betala något kontant då det redan var betalt.

 

Annars blev det mycket häng vid poolen och diverse lekar. Vilket alltid är en fröjd för ögat då norinder ingår i dessa. På tal om honom, så spelade vi lite givar ett par timmar innan fotbollen. Klämde in 123 punkter back, på 2-3 timmar.

Tog dock igen lite sen på matchen där vi la ett livebet med 25-30min kvar och på kvällen då nya givar väntade.

 

Matchen i sig var väl ingen höjdare, även fast den i spel syfte var optimal. Bästa senariot vore såklart om malta hittar ett tidigt ledningsmål. Vi spelade alla ett stort gemensamt bet, som sen bettarn i fråga ville lägga vidare på england. Jag var väldigt tveksam till det, så det blev inget. Fin tilt då det visade sig att dom hade lekstuga.

 

Spelat sjukligt lite poker i sept so far. Typ 0 händer online men är ändå obv lite back. Klämde in turren på malta med (500€), tror inte alla tog den så seriöst dock. I första pausen (efter typ 2h) hade 1 åkt (obv Norinder) resten (4st) hade halva avg. Så wp. Det fina var att det var ingen av "spelarna" som gick längst heller. Hade med oss en arbetare på unibet som gick längst!

 

Tål väl även att nämnas att man fick hälsa på butabi på fotbollen. Hade inte förmåga att suga in vilka alla andra var vid det lite svaga tillfället. Ni får ge er tillkänna =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevlig rapport jimpa!

 

Sen jag började lira på uni har jag alltid undrat hur många VIPs du grindat ihop egentligen? Marbella-villa snart? 8-)

 

Har tidigare sålt dom efterhand, men skulle tippa på jag tot haft 1,5m vips :)

 

 

Börjar bli smått less på pokern. Haft ett break på 1-2 veckor där online pokern helt stått stilla. Så satte man sig idag igen. Slutade precis som det har slutat sista 3 månaderna.

 

tqetq.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen var vi på vegas återträff i lund. I princip hela gänget från i somras hade lyckats hitta ner till poker metropolen lund. Började med den något udda men roliga aktiviteten dressin åkning (eller körning). Själv drog man nitlotten och fick köra dit, så alkoholen började man inte inta förrens framåt 6-7 snåret. Men turen vände senare på restaurangen där man lyckades dodga en 13 man stor nota som delades rakt av. Tack Ivar!

 

Därefter bar det av till Ebi som stod för förfesten, stack relativt tidigt då vi hade bokat bord. Vilket innebär att man måste vara på plats senast 00.00. Stället hette Babel och var lite gambling då ingen varit där tidigare. Obv torskade man den gambolen med, då musiken sög. Men det var trevligt ändå, att återse alla är alltid spännande.

 

Dagen efter bjöd inte på särskilt mycket aktiviteter men hann iaf med 1,5 mariokart runda som slutade i en förkrossande seger för team luap/mrj. Körde sen hem, drog upp laptopen och kikade i klienten. Då var det kört. Manglade in 6K händer på bakfyllan. Blev semi ok resultat, var rätt segt i huvudet på slutet.

Sen hände det något historiskt idag. Har dock inte bekräftat det helt, men ganska safe källa det kommer ifrån. Mitt chat har blivit upplåst efter minst 8-9 månders tystnad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem från tennisen och satte mig framför den samma. Jävla va så dålig man är ^^ Aldrig sett någon larma till bollen på det sättet del potro gjorde. Skrämmade att se. Kändes iaf semi rättvist att han vann då fed bjöd på alldeles för mkt, särskilt servarna.

 

Vet någon förresten hur spotify fungerar till ipod touch? Eller rättare sagt om den fungerar överhuvudtaget. Den fanns inte när jag sökte bland apps igår. Vilket jag har förstått att den borde göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.spotify.com/en/mobile/overview/install-for-iphone/

 

dunno om det hjälper något tbh men :) Du ska hitta den i storen....

 

tyty

 

fin spridning på nivåer du spelar nu =) gl nu, i prag och i framtiden!

 

MR_Jimmys tableselection e fan inte att leka med

 

på nl10k-bordet ser det inte ut att finnas mycket fisk iaf, iofs kanske jimmy har edge på dem ändå :-)

 

Hehe, aa blev lite osäker på om det nya nicket verkligen var fisk eller inte. Men han spelade fiskigt HU när jag railade, men var mkt tightare 6 max. Nu blir det frukost som jag skjutit upp 8 timmar pga grind!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar dagens grind till denna list. Fyfan vad jag kommer plusa. Återkommer med resultat :P

 

Skaffa en bra androidlur ist :). Dock är väl största problemet att de bara spelar upp låtarna i den låga kvaliten i mobilversionen av spotify...

 

Bump hur gick det? :P

 

Soft dagbok, gärna fler HH's. GL!

 

blir mer sånt när jag flyttar då jag inte pallar fixa ny stationär innan dess.

 

Ante:

 

there we go. är du i prag btw?

 

ty, åker imorn. Är du där själv redan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För första gången sen finska vinterkriget fick jag springa bra på 5k!!! Fick in en hand riktigt bra på en porr turn där jag nötkåkade. Gjorde sen några fina syner och flippa mot shortstacks. Fick även dinga lite på 2k, tror det kan resulterat i rekorddag, inte en dag för sent. Fick även sluta över ev, 3k!

 

Imorn åker jag till prag så kunde inte kommit lämpligare.

 

 

***** Hand History for Game 2839503277 ***** (Prima)

$5000.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 16, 11:49:58 ET 2009

Table Great Divide 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: l3izar ( $5719.00 USD )

Seat 2: MR_Jimmy ( $8712.00 USD )

Seat 3: Mozgolom ( $819.00 USD )

Seat 4: 19Mark75 ( $3048.40 USD )

Seat 5: bajgora76 ( $3533.50 USD )

Seat 6: kriga ( $5000.00 USD )

Mozgolom posts small blind [$25.00 USD].

19Mark75 posts big blind [$50.00 USD].

Dealt to MR_Jimmy [ Qc Qs ]

bajgora76 folds

kriga folds

l3izar raises [$150.00 USD]

MR_Jimmy calls [$150.00 USD]

Mozgolom folds

19Mark75 folds

** Dealing Flop ** [ 7c, 7h, 6c ]

l3izar bets [$275.00 USD]

MR_Jimmy raises [$825.00 USD]

l3izar calls [$550.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qd ]

l3izar checks

MR_Jimmy bets [$1385.00 USD]

l3izar raises [$4744.00 USD]

MR_Jimmy calls [$3359.00 USD]

** Dealing River ** [ Ad ]

l3izar shows [8c, 9c ]

MR_Jimmy shows [Qc, Qs ]

MR_Jimmy wins $11510.00 USD from main pot

 

 

***** Hand History for Game 2839508683 ***** (Prima)

$5000.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, September 16, 11:52:39 ET 2009

Table Great Divide 2 (Real Money)

Seat 6 is the button

Seat 1: l3izar ( $5050.00 USD )

Seat 2: MR_Jimmy ( $14628.00 USD )

Seat 3: Mozgolom ( $805.00 USD )

Seat 4: 19Mark75 ( $2959.40 USD )

Seat 5: bajgora76 ( $3458.50 USD )

Seat 6: kriga ( $5000.00 USD )

l3izar posts small blind [$25.00 USD].

MR_Jimmy posts big blind [$50.00 USD].

Dealt to MR_Jimmy [ 4c 5c ]

Mozgolom folds

19Mark75 folds

bajgora76 folds

kriga raises [$150.00 USD]

l3izar folds

MR_Jimmy raises [$475.00 USD]

kriga calls [$375.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5s, 3c, 7s ]

MR_Jimmy checks

kriga checks

** Dealing Turn ** [ 7d ]

MR_Jimmy checks

kriga bets [$650.00 USD]

MR_Jimmy calls [$650.00 USD]

** Dealing River ** [ Qh ]

MR_Jimmy checks

kriga bets [$1550.00 USD]

MR_Jimmy calls [$1550.00 USD]

kriga shows [Jc, Ts ]

MR_Jimmy shows [4c, 5c ]

MR_Jimmy wins $5472.00 USD from main pot

 

 

***** Hand History for Game 2839687701 ***** (Prima)

$400.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, September 17, 01:45:48 ET 2009

Table Troy (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: RealLife_lol ( $994.40 USD )

Seat 2: derry1 ( $358.10 USD )

Seat 3: MR_Jimmy ( $451.60 USD )

Seat 4: Timmehhh1 ( $868.10 USD )

Seat 5: Kosino ( $206.20 USD )

Seat 6: Mozgolom ( $46.00 USD )

Mozgolom posts small blind [$2.00 USD].

derry1 posts big blind [$4.00 USD].

Dealt to MR_Jimmy [ Kc Ah ]

MR_Jimmy raises [$12.00 USD]

Timmehhh1 raises [$40.00 USD]

Kosino folds

Mozgolom folds

derry1 calls [$36.00 USD]

MR_Jimmy raises [$439.60 USD]

Timmehhh1 folds

derry1 calls [$314.10 USD]

** Dealing Flop ** [ Kh, 9s, Js ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ Tc ]

derry1 shows [4h, 3d ]

MR_Jimmy shows [Kc, Ah ]

MR_Jimmy wins $747.20 USD from main pot

MR_Jimmy wins $97.50 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...