Gå till innehåll

När släpper ni TPTK? (NL)


mr.t

Recommended Posts

Blir lite smått förbannad på mig själv att jag inte kan släppa TPTK i denna hand på turn. visst borde jag? eller vad har ni för tankar? När jag callar hans stora raise pre och sen visar styrka på floppen, och han sedan raise:ar, vad kan han ha? i det läget måste man ju syna, men på turn känns det som att man kan lägga? sen på rivern är jag ju rätt commited så då är det redan kört.

 

 

** Game ID 1457942188 starting - 2007-06-23 12:47:21

** Byfield [Hold 'em] (0.10|0.20 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- ccchill sitting in seat 1 with $16.69

- cdc001 sitting in seat 2 with $4.86

- KeesReraise sitting in seat 3 with $29.17

- encoco sitting in seat 4 with $34.40

- pokerace23 sitting in seat 5 with $19.80

- erdonn sitting in seat 6 with $6.92

- pinyo08 sitting in seat 7 with $25.90 [Dealer]

- 1ronin sitting in seat 8 with $5.50

- nameabc77 sitting in seat 9 with $3.49 [sitting out]

- PLAYER sitting in seat 10 with $19.95

 

1ronin posted the small blind - $0.10

PLAYER posted the big blind - $0.20

** Dealing card to PLAYER: Queen of Hearts, Ace of Hearts

ccchill folded

cdc001 folded

KeesReraise raised - $1.20

encoco folded

pokerace23 folded

erdonn called - $1.20

pinyo08 folded

1ronin folded

PLAYER called - $1.20

 

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 10 of Spades, 5 of Diamonds

PLAYER bet - $2.50

KeesReraise raised - $5.00

erdonn folded

PLAYER called - $5.00

 

** Dealing the turn: 10 of Hearts

PLAYER checked

KeesReraise bet - $5.00

PLAYER called - $5.00

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

PLAYER checked

KeesReraise bet - $11.85

PLAYER went all-in - $8.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sa jag inte, däremot efterfrågar jag logiken i att syna på floppen för att sedan folda mot en liten bet på nästa gata som inte är särskilt skrämmande.

 

på floppen så tar man ju iallafall en semibluff med t.ex. Ace of Diamonds, King of Diamonds och kan se om han lugnar ner sig på turn. vi har väl även några stackars outs om vi är slagen.

 

även om turn bet inte är särskillt stort så kan man väl ge upp där? känns som att han skulle lugnat ner sig om han hade ovanstående draghand?

 

Det är väl denna logik som jag först tänker på iaf när jag analyserar mitt eget spel. om det är rätt kan diskuteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på floppen så tar man ju iallafall en semibluff med t.ex. Ace of Diamonds, King of Diamonds och kan se om han lugnar ner sig på turn. vi har väl även några stackars outs om vi är slagen.

 

även om turn bet inte är särskillt stort så kan man väl ge upp där? känns som att han skulle lugnat ner sig om han hade ovanstående draghand?

 

Det är väl denna logik som jag först tänker på iaf när jag analyserar mitt eget spel. om det är rätt kan diskuteras.

 

Som spelat skulle i alla fall jag aldrig foldat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När tycker du att det blir "ganska givet" att fi har KK+ och vad är det som åstadkommer den slutsatsen?

Hans höjning preflop på 6bb är typiskt fiskspel med bättre händer "det ska kosta mer när jag har en bra hand". Sen minraisar han på floppen när PLAYER donkar ut. De enda händer jag kan se i hans HD är Ace of DiamondsKing of Diamonds , :Aw::Qw:, :Aw: :Aw: och :Kw: :Kw:. Men handen blir helt cp då Fi tar en så skum linje. Oftast lägger jag inte själv här då man inte får något riktigt bra läge att komma ifrån handen. Men det borde gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans höjning preflop på 6bb är typiskt fiskspel med bättre händer "det ska kosta mer när jag har en bra hand". Sen minraisar han på floppen när PLAYER donkar ut. De enda händer jag kan se i hans HD är Ace of DiamondsKing of Diamonds , :Aw::Qw:, :Aw: :Aw: och :Kw: :Kw:. Men handen blir helt cp då Fi tar en så skum linje. Oftast lägger jag inte själv här då man inte får något riktigt bra läge att komma ifrån handen. Men det borde gå.

 

Eftersom man VÄLDIGT ofta också får syn vid det spelet så är det ju inget fel att spela så på lägre nivåer. Många spelare kan ju till och med tro att du höjer mer för att du har en svagare hand! Så jag tycker inte att det är direkt fiskigt på låga nivåer! Har de en bra/medioker hand kommer de att syna. Träffar de flopp stackar du oftast

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans höjning preflop på 6bb är typiskt fiskspel med bättre händer "det ska kosta mer när jag har en bra hand". Sen minraisar han på floppen när PLAYER donkar ut. De enda händer jag kan se i hans HD är Ace of DiamondsKing of Diamonds , :Aw::Qw:, :Aw: :Aw: och :Kw: :Kw:. Men handen blir helt cp då Fi tar en så skum linje. Oftast lägger jag inte själv här då man inte får något riktigt bra läge att komma ifrån handen. Men det borde gå.

 

Bara jag som tycker att ALLA slowspelar och ska trapa med AA, KK pre på dessa nivåer? När jag lirade NL20 så var typ limp, syn, check på flopp, check på turn och stacka på river jättestandard för alla fiskiga fi? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som tycker att ALLA slowspelar och ska trapa med AA, KK pre på dessa nivåer? När jag lirade NL20 så var typ limp, syn, check på flopp, check på turn och stacka på river jättestandard för alla fiskiga fi? :-P

Jag har, som tur är, inte spelat så mycket på de nivåerna. Så jag vet faktiskt inte vad som är det vanligaste spelet. Jag har bara hört av fiskar som håller till på de nivåerna hur de tänker när de har en bra hand före floppen. Och det är väldigt många jag hört det av. Det ska kosta för dom att spela sina skithänder!

 

Men visst. Det spelet du förklarar förekommer ju även på högre nivåer, när fiskarna kommer upp där och tar ett skott. Så det har jag allt sett av med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska ju inte bli förvånad här om Fi har jagat hålstegen varje gata.

Men jag gråtfoldar river när jag har svårt att se vad jag slår, speciellt med tanke på den stora pre raisen.

Såvida inte Fi alltid höjer så mycket och är lös då borde det vara en syn, men egentligen CR allin på flop eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...