DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Hej! Detta blir väl min 10:e dagbok eller nått Hoppas dock att denna kommer bli bättre än dem förra. Ska bli bra mycket mindre OT och mer poker istället. Ni som läste min förra dagbok som jag hade tillsammans med urmyrakeback så kan jag berätta vad som hänt sen dess. Hade då en 15 inköps downswing som var den största hitils i min pokerkarriär, psyket pallade inte riktigt det utan jag bestämde mig för att starta om med 5000$ på NL100 och köra med striktare BR krav. Efter det fortsatte det gå segt och det går i princip fortfarande väldigt segt även fast jag plussar. Har senaste 1-1.5 månaderna haft snuskigt mycket otur och man är ju inte mer än människa så det har medfört sämre och mycket fegare spel med, tyvärr. För er som inte läst av mig förr så är jag en snorunge på nyss fyllda 20 år som leker pokerproffs så gott som det går Har hitils gått ok i 1 år och hoppas det fortsätter. I dagsläget har jag en rulle på 9 115$ och när jag når 10 000$ blir det NL100 igen tills jag etablerat mig där igen eller tills jag dippar 5 inköp ner till 9 000$ då blir det NL100 igen till 10 000$. Förövrigt så ska jag till Thailand igen den 4:e september med urmyrakeback, aim4vegas, benknackan, snaso, metaddict m.m Ska bli riktigt skoj och hoppas resan ska utveckla min poker mycket men samtidigt få mitt liv i mer balans. Som det är just nu så käkar jag riktigt dåligt och tränar ingenting och det är ju knappast en bra kombination I thailand blir det äta nyttigare, frukost varje dag, supa max 2 ggr i veckan, gymma 4 ggr i veckan m.m Kommer allafall bli väldigt mycket spelande fram tills resan. På söndag så ska jag hälsa på min käre vän punkrock_kid vilket ska bli ruskigt roligt Kommer nog bli mycket kebab och grajnd då Förutom det så sitter jag här ensam på midsommar och alla polarna är bortresta eller jobbar så funderar om jag ska grajnda hela kvällen eller hinka bärs själv, blir nog en kombination av dem båda Hoppas verkligen denna gången att dagboken blir mer seriös så att folk kommer in här och kommenterar HHs och filmer jag lägger upp Ska rivstarta dagboken med att spela in en film på direkten. Blir 4 st NL100 Sh bord på ipoker, eftersom ljudet brukar diffa så spelar jag in kanske 3-4 st 10 minuters snuttar på följd. Så filmen kommer väl upp om 1 timma kanske. Allt för nu, hoppas verkligen att dagboken kan få mig att utvecklas för jag vet att jag har mer spel i mig än NL100 liret.. Filmer: Dapine Film 1.1 (NL100 SH) http://www.megaupload.com/?d=MA7ETRVS Dapine Film 1.2 http://www.megaupload.com/?d=DEZQPCYD Dapine Film 1.3 http://www.megaupload.com/?d=BT4P8SIF Dapine Film 2 (HU sng) http://www.megaupload.com/?d=W6KKKPES Dapine Film 3 (omaha) http://www.megaupload.com/?d=5ZGZVWI1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jensation Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 För 10:e gånge. Lycka till! =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 GL...... igen Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Lycka till. Vi kanske syns i Thailand ^^/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Lycka till kompis!! Ska bli riktigt kul att följa.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 tack för lyckoönskningarna Spelade som sagt in en film, blev 3 st 10 minuters. Tyvärr så märkte jag att ljudet fortfarande diffar Nån som har nån aning om hur jag kan fixa det? Lägger upp filmerna ändå (ska bara laddas upp) men ska försöka fixa ljudet och spelar in mer imorn eller på söndag. Plussade allafall ca 90$ på ca 30 minuters spel så dagboken börjar helt ok. Session 1: 92$ BR: 9207$ En hand ifrån filmen. vad tycker ni om riverbettet? HH 1: Seat 1: cabannes06 ($60.72 in chips) Seat 3: sweetpoker91 ($100.00 in chips) Seat 5: onduke ($317.35 in chips) Seat 6: pajsaren ($98.05 in chips) Seat 8: Saleeemalby ($101.20 in chips) DEALER Seat 10: evancairns ($133.18 in chips) evancairns: Post SB $0.50 cabannes06: Post BB $1.00 Dealt to pajsaren Dealt to cabannes06 sweetpoker91: Fold onduke: Fold pajsaren: Raise $4.00 Saleeemalby: Call $4.00 evancairns: Call $3.50 cabannes06: Call $3.00 6 of HeartsAce of Diamonds2 of Diamonds evancairns: Check cabannes06: Check pajsaren: Bet $8.00 Saleeemalby: Fold evancairns: Fold cabannes06: Call $8.00 cabannes06: Check pajsaren: Check cabannes06: Check pajsaren: Bet $30.00 cabannes06: Call $30.00 pajsaren: wins $89.00 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Första delen kommer nu, dem andra 2 kommer när jag laddat upp dem, kmr även lägga in alla mina filmer i första inlägget. Dapine Film 1.1: http://www.megaupload.com/?d=MA7ETRVS EDIT: Märker att det ofta kommer upp att filen inte är tillgänglig just nu men testa flera gånger så går det tillslut Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Filen du försöker att komma åt är inte tillgänglig just nu. edit: funka nu Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jessica Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Hej! Måste väll vara standard att beta 12 -> 30 där ungefär. Om han är en passiv dålig spelare (standard) så har han ofta ett vekt ess som han inte vill satsa med själv men alltid synar med. Möjligtvis har han KQdd och kollar upp om du bluffar Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Hej! Måste väll vara standard att beta 12 -> 30 där ungefär. Om han är en passiv dålig spelare (standard) så har han ofta ett vekt ess som han inte vill satsa med själv men alltid synar med. Möjligtvis har han KQdd och kollar upp om du bluffar jag tänkte ungefär att antingen så sätter han mig på träff eller så sätter han mig på bluffen och om han har träff i A eller Kx kanske så synar han det mesta typ och bryr sig inte om det är 15 eller 30, men vettofan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
León Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Ptja, vet inte om man får säga så här, men testa på något annat mindre (inte farligt alls imo) farligt som dock oförståeligt nog är förbjudet, istället för alkohol. Att supa 2 ggr/veckan kan knappast vara bra för hälsan i långa loppet... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Ptja, vet inte om man får säga så här, men testa på något annat mindre (inte farligt alls imo) farligt som dock oförståeligt nog är förbjudet, istället för alkohol. Att supa 2 ggr/veckan kan knappast vara bra för hälsan i långa loppet... ne alltså här hemma i sverige tar jag det rätt så lugnt, oftast 1 gång i veckan eller 1 gång varannan vecka kanske Men när man är i utlandet får man ju lov o köra lite extra Del 2 av filmen kommer här: Dapine Film 1.2 http://www.megaupload.com/?d=DEZQPCYD Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Så det är midsommar/grind/hinka bärs själv-kombinationen som gäller? Låter bra, provar själv detsamma efter att min midsommarfest blev flyttad till fucking... Orsa GL oxå. Dina dagböcker brukar vara fullt läsbara Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Så det är midsommar/grind/hinka bärs själv-kombinationen som gäller? Låter bra, provar själv detsamma efter att min midsommarfest blev flyttad till fucking... Orsa GL oxå. Dina dagböcker brukar vara fullt läsbara hehe, jo blir tyvärr så idag Är så desperat så jag funderar tom att gå ut och gå lite och se om jag hittar nån fest i närheten Orsa hehe ty, trevligt att höra Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fl0w Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 hehe, jo blir tyvärr så idag Är så desperat så jag funderar tom att gå ut och gå lite och se om jag hittar nån fest i närheten Orsa hehe ty, trevligt att höra Gört vet jag... tror jag drar ner på stan o krogen så småningom trots allt F'låt förresten, det skulle bli mindre OT denna gången ja Du verkar ha lite av den effekten.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 GL!! Började fundera vart dina dagböcker tagit vägen . Kommer se dina filmer och kanske även kommentera dem Btw... Vad tycker du om ipoker? Jag tycker att det inte är speciellt bra längre, typ mkt grinders osv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Gört vet jag... tror jag drar ner på stan o krogen så småningom trots allt F'låt förresten, det skulle bli mindre OT denna gången ja Du verkar ha lite av den effekten.. hehe, jo jag är rätt duktig på att dra alla trådar OT GL!! Började fundera vart dina dagböcker tagit vägen . Kommer se dina filmer och kanske även kommentera dem Btw... Vad tycker du om ipoker? Jag tycker att det inte är speciellt bra längre, typ mkt grinders osv. TY Kommentarer uppskattas JÄTTEMYCKET NL100 som jag spelat senaste tiden tycker jag är oerhört fiskigt, dock tyvärr oerhört riggat med Var precis ute och sprang för första gången på väääldigt länge, känns riktigt skönt nu även fast jag är helt slut Krävdes midsommar och spöregn för mig att komma ut och springa Funderar nu på om jag ska lira, ska nog se några avsnitt Joey och sen får jag se om jag orkar spela nått mer idag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Så här kommer 3:e delen av filmen: Dapine Film 1.3 http://www.megaupload.com/?d=BT4P8SIF Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 vik A5o preflop. kass hand. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 vik A5o preflop. kass hand. jo gillar inte heller den handen men först in på CO mot veka spelare på NL100 måste väl va helt ok ändå? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 86off > A5off Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 22 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Ni har nog rätt Grejen är den att jag nyss som jag sa spelade ett vädligt löst spel och då var A5o en given hand både på CO och UTG Och nu då så har jag lite svårt att anpassa mig tillbaka till ett tightare spel I guess, kommentarerna uppskattas mycket Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 hehe, jo jag är rätt duktig på att dra alla trådar OT TY Kommentarer uppskattas JÄTTEMYCKET NL100 som jag spelat senaste tiden tycker jag är oerhört fiskigt, dock tyvärr oerhört riggat med Var precis ute och sprang för första gången på väääldigt länge, känns riktigt skönt nu även fast jag är helt slut Krävdes midsommar och spöregn för mig att komma ut och springa Funderar nu på om jag ska lira, ska nog se några avsnitt Joey och sen får jag se om jag orkar spela nått mer idag Det där med rigg kan jag verkligen hålla med om. Annars antar jag har spelat lite vid fel tid ibland, men dom grinders man mött har har det inte direkt varit någon större kvalitet på, typ supernits. Mötte en mysko regular igår som spelade 6 bord och höjde ofta 14bb pre och 3betta folk hela tiden och spelade för stackar med bottnenpar osv, men fan va han drog ut folk hela tiden lite roligt att se faktiskt. Vilken site spelar du på btw? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 Juni , 2007 Rapport Share Postad 22 Juni , 2007 Ni har nog rätt Grejen är den att jag nyss som jag sa spelade ett vädligt löst spel och då var A5o en given hand både på CO och UTG Och nu då så har jag lite svårt att anpassa mig tillbaka till ett tightare spel I guess, kommentarerna uppskattas mycket låter fiskigt. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 23 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 23 Juni , 2007 låter fiskigt. hehe, vilka händer skulle du lira då om du lirar ~34/28? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts