Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Bordsklimatet har varit ganska försiktigt och avvaktande. Oftast har nån höjt preflop och alla har foldat snabbt eller så har PFR tagit hem potten med ett CB utan mot motstånd. Det är därför jag väljer denna linjen genom handen. Jag har alltså i stort sett gett upp försöket att få spela en större pott.

Jag vill antingen ge honom ett läge att fånga ett kort att syna med eller ge honom ett läge att bluffa. Nobrainer att beta turn kanske?

***** PokerChamps Hand History for Game 221424675 *****

NL $0.05/$0.10 Texas Hold'em - Thursday, June 21, 14:05:23 GMT 2007

Table Magnesium 12 6-max (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of active players : 4

Seat 1: Skalle88 ( $4.79 )

Seat 3: Moxonhouse ( $3.73 )

Seat 4: daj ( $2.40 )

Seat 5: TeNDoLLA ( $11.28 )

Seat 6: MissionMan ( $6.62 )

daj posts small blind [$0.05]

TeNDoLLA posts big blind [$0.10]

** Dealing down cards **

Dealt to Skalle88 [ Ad, Ac ]

Skalle88 raises to [$0.33]

Moxonhouse folds

daj calls [$0.28]

TeNDoLLA folds

** Dealing Flop ** [ 2c, 9s, 2h ]

daj checks

Skalle88 checks

** Dealing Turn ** [ 5h ]

daj checks

Skalle88 checks

** Dealing River ** [ Kc ]

daj checks

Skalle88 bets [$0.76]

Postad

De flesta verkar är överens om att detta är en dålig linje. Jag tycker fortfarande att floppchecken kan vara berättigad ibland för att låta honom fånga ett kort eller få honom att bluffa eller betta en 9a eller PP på turn (vilket jag tror starkt att han kommetr göra om han har PP eller en 9a.) men på turn måste jag betta om jag inte gör det på flopp. Kan tillägga att jag inte CB missar hela tiden utan kanske bara 50% (även om jag alltid gör det på denna brädan typ).

Postad

Kul att iakta hur småfiskarna ser chansen att häckla mig efter att de riktiga spelarna har sagt sitt. Men jag antar att det alltid finns en legitim anledning att vara arrogant på internet... Tillhör ni ens till den vinnande minoriteten måste jag fråga?

Postad
Folk floatar ju sjukt mkt på NL100, så borde inte folk floata och jaga pardrag 3x mer på nl10?

det stämmer väl delvis men denna killen verkade inte hålla på med rebluffar eller floatande.

Postad

Tycker knappt det är någon mening att analysera händer från dessa nivåer. Folk spelar hur som hellst, går inte att se något mönster, tex om de 3-bettar oftar, floatar etc. Spelare på denna nivå trycker på den knapp som ser rolig ut för tillfället, kanske call, bet eller raise. Eller varför inte pröva den där "Leave Table" knappen?

Angående din hand, tryck upp AA pre med 0,8 1 dollar, du får syn oftare än vad du tror. Sen spelar ju handen sig själv.

Postad

Tycker det är onödigt med alla svars-inlägg av de som inte klarar av att läsa spelare pga av "för låga nivåer". Det är klart att det går! Det måste man för att vinna på alla nivåer. Skulle en standardlösning fungera typ gör 1. 2. 3. 4., då skulle genast alla göra så, vilket genast skulle ändra läget igen. Helt enkelt löjligt att läsa sådant. Tillbaka till frågan.

Jag skulle ställa mig två frågor:

1. Bluffar fi för mycket eller för lite?

2. Callar fi för mycket eller för lite?

Du gör helt rätt mot den fi som callar för lite och samtidigt bluffar för mycket. Mot alla andra fi tycker jag att du gör fel.

Postad
Du menar att du gör det antar jag?

Ifrågasatte bara huruvida dom där kaxiga killarna med 60 inlägg egentligen kunde backa upp attityden på borden. Sen hade jag kanske formulerat frågan så om jag inte var en vinnande spelare.

Antar vidare att du antyder att jag aldrig kan vara en vinnande spelare om jag spelar AA såhär men det är inte riktigt ett standardspel.

Postad

alltså skalle bara inse a tt microlimit är skittrist och spelarna hjärndöda, uppenbart att du kan borde spela högre(men ej har kapital?) och blir uttråkad av dina pantade motståndare och börjar göra absurda överanalyser.

den här tråden är faktiskt ganska komisk.

Postad
Folk floatar ju sjukt mkt på NL100, så borde inte folk floata och jaga pardrag 3x mer på nl10?

Flotar gör folk mycket mer på de högre nivåerna. På de lägre nivåerna spelar folk mer simplistiskt och höjningar respekteras mer. Drar gör folk gärna men floata är en helt annan sak.

Jag inser att detta inte stämmer överrens med vad många andra hävdar (att höjningar respekteras mer på lägre nivåer) men så har jag verkligen upplevt det på SvS när jag vandrat mellan nivåerna. Jag tycker mig tydligt se att ju högre nivå det är desto oftare får man sina continutation bets synade, eller återhöjda, blir tvingad att skjuta tomt två gånger osv.