Gå till innehåll

NL100 - Underbar flopp. Hur extrahera max värde?


Recommended Posts

Får en kanonflopp och vill såklart få ut maximalt värde.

Kände direkt efteråt att jag spelade handen långt ifrån maximalt.

 

** Sunningdale [Hold em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- MIffow sitting in seat 1 with $78.88 [Dealer]

- Smutz1 sitting in seat 2 with $104.81

- HERO sitting in seat 3 with $99.00

- Salesma sitting in seat 4 with $137.47

- PAT2007 sitting in seat 5 with $68.99

- BjocnC sitting in seat 6 with $117.10

Smutz1 posted the small blind - $0.50

HERO posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: 6 of Hearts, 4 of Hearts

Salesma raised - $5.00

PAT2007 called - $5.00

BjocnC folded

MIffow folded

Smutz1 folded

HERO called - $5.00

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 3 of Hearts, Ace of Hearts

HERO - ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du checkar första eftersom det är sannolikt att någon av de andra 2 har ett ess som denne kommer beta starkt på för att straffa ett potentiellt färgdrag. Om denne är feg så checkar han, men sannolikt är att han betar.

 

Sedan beror det lite på vad nästa kort är. Är det en hjärter så borde du sakta ner. Men om det inte kommer något mer hjärter föreslår jag att du leder ut med ett valuebet på turn. 2/3 av potten är väl lagom kanske, med tanke på att någon kanske drar till en högre färg än vad du har.

 

Fortsätt sedan med en lagom stor bet på rivern om inget hjärter faller!

 

Hur gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte riktigt fram om förra ville check-syna eller check-raisa menmen. I mitt tycke funkar faktiskt alla tre alternativ (bet, cr, c-s) men hatar varje gång det kommer ett hjärter på turn så kan nog mycket väl leda ut här och köra stenhårt. Men går ju även ta det lugnt på flopp, låta dom bluffa och sen köra stenhårt på turn istället :P i vilket fall som helst så ska pengarna in senast turn hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CR flop som standard tycker jag nog, du reppar typ hjärter kung eller något som vill skydda sig mot färgdrag rätt bra då. Leda ut är helt ok också tycker jag, det enda jag inte gillar här är checksyn.

 

Skillnaden här jämfört med "vanliga" babyfärger är att du har straight flush-outs också, vilket kanske skulle tala för att man kan ta en lite lugnare linje här än i vanliga fall. Men lättaste sättet att få betalt i denna hand lär ändå vara att få in så mycket pengar som möjligt på flop helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar ut direkt, du kommer få syn av många roliga händer. K och Q höga drag, Ax händer osv. Att checka innebär bara inte att du riskerar att släppa gratiskort utan även att om du checkraisar så skriker det ut floppad färg.

 

Bomba på, bygg pott och fortsätt på turn om inte ny hjärter trillar ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar ut direkt, du kommer få syn av många roliga händer. K och Q höga drag, Ax händer osv. Att checka innebär bara inte att du riskerar att släppa gratiskort utan även att om du checkraisar så skriker det ut floppad färg.

 

Bomba på, bygg pott och fortsätt på turn om inte ny hjärter trillar ner.

 

Jajjemen, håller med, bomba!

 

Fortsätt på turn om den blankar eller visar 2h eller 7h :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check-raise,

 

förmodligen synar någon av de två fi som är med i potten. led ut med en stark bet på turn så att du kan ställa river om inget hjärter kommer. håll i minnet att du normalt har 8 outs (hjärter) som kan förstöra din färg, men i detta fall bara 6 hjärter eftersom 2 st ger dig färgstege. bortsett från kåkdrag osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HERO raised - $35.00

Salesma folded

PAT2007 folded

 

Kul att flera stycken förespråkade just CR. På flopp checkar jag i princip i brist på en bättre plan, men efter bet-call känner jag att jag inte vill spela den brädan OOP mot två fi + att jag naturligtvis vill ha in mer pengar i potten.

Hume, kan du utveckla lite varför du tycker att synen PF är EV-? Ena fi har 137 bb i stacken + en ytterligar fi, vilket gör att jag ser synen som ganska självklar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hume, kan du utveckla lite varför du tycker att synen PF är EV-? Ena fi har 137 bb i stacken + en ytterligar fi, vilket gör att jag ser synen som ganska självklar.

 

Du lade BB $1, och synar en raise på $5 med 6 of Hearts4 of Hearts och det är inte -EV ?

Synen är självklar ?

 

Be my guest...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...