joel747 Postad 4 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2007 Tappa 2K på fyllan igår.. pinsamt! Idag tog jag dock igen det så rullen ligger på 44K Ikväll blir det fest. Party party Citera
joel747 Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Efter en längre paus från pokern är jag nu tbx på borden igen. Har jobbat mycket denna vecka så har inte riktigt hunnit med pokern. En annan anledning till frånvaron är att min brorsa är på besök från Tyskland. Igår satte jag mig för att visa honom lite hur jag spelar nuförtiden. Han är en duktig kortspelare med många bridgeframgångar i både sverige och tyskland men poker spelar han än så länge sparsamt. Hatar när man ska visa folk hur "bra" man är på poker. Tappa ett inköp direkt(2k) Spelade upp mig lite efter det med backa iaf 1500kr. När jag vaknade i morse var han ute med polare på golfbanan så jag tyckte det var tid för lite lonelypoker. Skiten började likadant med ett tappat inköp. Tilten var i öronhöjd och min nya mus fick känna på hur det är att bli misshandlad. Jag loggade då ur alla bord jag spelat och tog en 5 min toapaus med poker magazine i handen och kände hur revanschlusten kom tbx. Gick in på två 5-10 bord och plussade 4k på en timma, Jippi!! Så nu är rullen tillbaka på de 44k jag hade innan stoppet. Idag blir det fotboll på O´learys med massa öl och vunna pengar på olika sportbettingspel. Klockan 19 ska min polare Jimmy(capercaillie) spela i hörsalsparken så dit måste alla trogna pf:are från nkpg gå. Hej hopp! Citera
joel747 Postad 13 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Satt mig ett tag igår men kände ingen motivation så 20 min in i spelet la jag av. Blev film och godis istället. Jobbar kväll denna vecka så söndagsångesten fanns inte där. Harsh Times blev filmen för kvällen och naturligtvis en påse lösgodis, tyvärr var det salta utbudet litet i affären så var lite besviken över det. Filmen var inte mycket mer uppiggande.. Somnade in vid 01.30 vilket kändes tidigt, hade ju ändå planerat en lång natt med poker men ibland finns inte lusten där. Vaknade upp vid 09.30 och slog på datorn direkt. Hade lagt ett bud på en spelare i hattrick så var nyfiken om jag lyckats värva honom, men icke. Får hitta en målskytt inatt istället. Pokersuget hade kommit tbx lite så gick in på 2 st 5-10 bord med fulla inköp. Många nya ansikten med halva inköp var mina motståndare. En kille lyckades dubbla upp med fiskigt spel så vi låg ganska lika med runt 2100kr. Jag hittar 1010 på knappen och höjer upp till 50kr med en limpare(han som just dubblat). BB och limparen synar. Floppen kommer J104o. Klonk! Bettar ut lite under pott och BB foldar, limparen synar. Turn kommer en Q och jag får en check mot mig. Två spader ligger nu på bordet så jag bettar ut 350kr för att inte låta honom hitta en tragisk färg. Han synar och ytterligare en Q tittar upp mot mig. Jag blir lite nöjd men ändå osäker när han bettar ut 400kr.. Jag tänker inte riktigt till utan ställer honom direkt och han blixtsynar med QJo. Fan nu åkte man på en sådan där jäkla runner runner igen. Ja ja nya tag, 2k back men va fan. Hinner torska 1k till innan vändningen kommer. Att jag alltid måste jobba i motvind. Dagen blev iaf 2k+ vilket känns skönt! Inatt kommer jag tbx med nya tag och förhoppningsvis nya vinster. Dags att åka till jobbet nu. Måndag är inte nöten.... BR 46K Citera
joel747 Postad 15 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 15 Augusti , 2007 Fan vad jag hatar dagar då man spelar sån jävla pajaspoker blandat med oflyt. Har varit tvungen att kasta TPTK med AQ AJ 4 ggr idag bara för man har fått tokomslag på turn alla gångar. Titta ner på AQo i bb och synar en 4gg bb höjning. Floppen kommer Qxx Inget steg eller färgdrag. Han bettar ut ca 100kr och jag slår om till 340 varpå man får se en all in på 2k in you´re face Tror aggroeliten satt och dissade mig idag. Men jag kunde ha spelat bättre pre och gjort massa annat göttigt för att slippa de 3K jag backa idag. Igår natt gick jag ju de pengarna plus men fan att det ska vara så svårt att plussa två dagar i rad nu då. Vad hände med två veckor i rad utan en minusdag? Får nog sluta jobba så jag också kan sitta 8h om dagen och äta chips och spela poker. Fan jag glömde lägga in osten i kylen i morse såg jag nu. Den svettas, tilt! Hata alla! Hej då BR 45K Citera
joel747 Postad 17 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Sköna pokerdagar nu.. BR ligger på 51K. Är för trött för att skriva men ska försöka lägga upp några HH:s imorgon. God natt! Citera
joel747 Postad 19 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Ska upp och jobba om sådär 4 timmar, söndagskvällarna är ett helvete för oss kvällsmänniskor som måste knega tidigt på morgonen. Var ju uppe i 51k i förra veckan men hade en dålig fredagkväll och tappade ner till 48k på några timmars dåligt spel. Hade ont i skallen och kände mig sliten. I lördags blev det inget spel då en polare från sthml var på besök(han lirar inte). Idag har jag tittat en hel del på fotboll.. nice one sven sven sven goran eriksson! Såg Hooligans mellan 21 och 23.. blev riktigt peppad inför IFK-Sylvia imorgon:-) Poker har flytit på riktigt bra. Ligger nu vid stängning på närmare 6k+ för dagen. BR 54K Nu väntar sängen.. Peace Citera
joel747 Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Jaha då var det dags att sova igen. Kvällen bestod av fotboll och TV. Hann med 30min poker också vilket gav 1000kr. BR ligger nu på 55K. Sov gott! Citera
-PK- Postad 20 Augusti , 2007 Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Seg match du Joel, synd att vi inte kunde vinna:-( Citera
joel747 Postad 20 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2007 Seg match du Joel, synd att vi inte kunde vinna:-( Ja första halvlek var pinsam! Känns som dom tror att vi redan är klara.(vilket jag också tror iofs:-D ) Citera
joel747 Postad 21 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2007 fantatiskt dålig pokerdag. -5K Jobbit med QQ när bordet visar 66672 och han har KK. men jag satt honom på just KK så mitt spel var vmdjwkajonvojeånfnbanoibnåos dåligt. BR 50K Såg reign over me förut, mycket bra film! Nu ska jag drömma mardrömmar för att straffa mig själv. Bajs! Citera
joel747 Postad 1 September , 2007 Författare Rapport Postad 1 September , 2007 Har gjort lite ändringar senaste tiden. Hade ytterligare en dålig pokerdag för en vecka sedan då 6k försvann från rullen. Då låg den på 45K. Väldigt lite spel under sista dagarna i augusti gör att rullen nu ligger på 26K. 20 000 tog jag ut för att återgå till primagrind! Jag kommer spela 0.5-1 och turneringar med samma namn som här Joel747. Nu ligger rullarna på: SvS 26K Prima 3K$ SvS spelet kommer till största del spenderas på 2.5-5 tills rullen kommit över 35K Citera
joel747 Postad 2 September , 2007 Författare Rapport Postad 2 September , 2007 Vad jag en floppar så finns det alltid någon som lurar in något bättre.. AA,KK,QQ är rena förlusthänder men det jobbiga är alla floppade 2par jag haft de senaste dagarna som blivit utdragna. Ena handen där jag hade k10s på hand och bettar ut 4ggbb. Floppen kommer k,10,3 och han bettar in i mig. Jag monsterhöjer honom och han synar. Vi blir all in efter turn med över 1500kr var på hand. Turn 9 river A han visar upp triss med 99. Hur aggresiv man en är verkar folk tro att jag bluffar. Detta är ju i vanliga fall bra men fan inte när man ska bli rapead konstant. Jag är så sugen på att kasta datorn genom fönstret men har redan lovat mamma att hon ska få den när jag köper ny. Idag har jag iaf loosat 3K på SvS och 250$ på prima. Där låg jag plus tills jag hitta KK och snubben jag mötte som var riktigt aggresiv hitta kåken med 22. Jag skulle ha foldat på turn men i tiltstunder går det inget vidare. Nu drar jag från lägenheten så jag inte spelar bort hela rullen. Hata människan! BR SvS 23K Prima 2800$ Citera
joel747 Postad 9 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2008 Varför inte skriva några rader i denna dystra bok jag en gång startade. Mitt SvS konto jag en gång hade är nu bara ett minne. Tog ut de sista tusenlapparna idag. Haft mycket skoj med pengarna med utlandsresor och möbelinköp bland utgifterna. Men oj vad riggen/tilten kom ifatt mig. Idag har jag förlorat den sista lilla respekt jag hade för SvS därför anser jag det nödvändigt att gå vidare. Mål har jag inget, eller jo att bli snusktigt rik, men det kommer väl senare. Om någon mot förmodan läser detta och vill ge mig tips på klienter med bra mtt:s samt inte allt för riggat cash-spel vore jag tacksam. Nuförtiden vinner jag nästan alla mina pengar på livespel. Nätpoker betyder EV- för mig. Detta ska jag försöka vända på med en nystart på någon sida långt från SvS mörka gotiska värld. Lev väl Citera
joel747 Postad 9 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2008 Tack ska du ha! Hoppas pokerlivet leker för dig! Citera
joel747 Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Ganska kul att titta på mina resultat senaste tiden. Nätpoker går lavinartat nedåt medan livepokerspelandet går fantastiskt bra! Mina resultat på klubben(R.I.P) kan jag inte klaga på. Alla fredagar/lördagar jag varit nere har jag lyckats ta mig till finalbord och bara missat pengarna i ett av dem. Är ca 17k plus på dem. Det cashgamespel jag lirat på olika ställen är jag ca 10k plus på. Nätpoker däremot har jag tappat nästan lika mycket på samma tid. Jag planerar ju att åka till vegas i juni och har tills dess som mål att ha en rulle på minst 50k. Spelar ingen roll om det är internetvinster eller livespel. Här började dagens tilt. ***** Hand 828516661 ***** 2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 14 oktober 2008 11:08:43 Diana 1 (Vanlig/Cash Game) Plats 1: sigga (373.60) Plats 2: Andy QQ (971.66) Plats 3: HarryPokr (1000.00) Plats 4: joel747 (1310.75) Plats 5: LaVey (484.22) LaVey lägg LM 2.50 sigga lägg SM 5.00 ** Giv ** sigga [N/A, N/A] Andy QQ [N/A, N/A] HarryPokr [N/A, N/A] joel747 [Kh, Dh] LaVey [N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Andy QQ Lägg HarryPokr Lägg joel747 Höj till 20.00 LaVey Höj till 60.00 sigga Lägg joel747 Syna 60.00 *** Flop(Board): *** : [Dk, Ks, 5h] *** Bet Runda 2 *** LaVey Satsa 90.00 joel747 Höj till 242.50 LaVey All-in 424.22 joel747 Syna 424.22 *** Turn(Board): *** : [Dk, Ks, 5h, 2h] *** River(Board): *** : [Dk, Ks, 5h, 2h, 8h] *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 958.44 sigga Lägger mig Vinst: 0.00 Andy QQ Lägger mig Vinst: 0.00 HarryPokr Lägger mig Vinst: 0.00 joel747 Lägger mig Vinst: 0.00 LaVey [10h, Eh] Färg med ess i topp Vinst: 958.44 Blev ännu en minusdag men snart vänder det.... Citera
TheCop Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Tja Joel.. Har precis som du tröttnat på SS och tagit ut hela rullen nu (90k). Har lirat på siten sen den öppnade men känner nu att det är dags att prova nån ny sida, NÅN SOM HAR ETT BRA TIPS? Äe mkt sugen på Full Tilt Poker, men lutar nog åt party. NÅN som kan tipsa om en bra skattefri sida vore jag tacksam.. TheCop fd SS... Citera
joel747 Postad 14 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Tjena TheCop Dig har jag lirat en del mot men det var back in the days:) Har samma tankar som dig angående nya sidor. Jag tror nog jag kommer satsa på Full Tilt. Men den sidan är skattepliktigt om jag inte minns fel... Själv har jag ju tiltat bort min rulle, var inte lika smart som du som tog ut mycket. Gl, kanske ses på någon annan sida i framtiden. Citera
TheCop Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Hej! Efter att ha provspelat en del nu på Party tycker jag att klienten känns allmänt rörig ock kluddig i sitt gränssnitt jämfört med SS. Får ingen känsla alls där.. FTP verkar ju vara en mkt trevlig klient, synd att att den inte är skattefri... Chansen är ju trots allt inte stor att åka på en granskning, men känner att jag inte vill chansa.. Blir nog att hoppa tillbaka på SS igen, precis som NickLeeson sa då jag berättade för honom att jag skulle byta klient. Om han visste hur rätt han hade. En sak jag märkt med SS är att det inte finns lika många 5/10 bord uppe på förmiddagarna då man oftast är ledig från jobbet då man arbetar oregelbundet. Citera
dannyM_ Postad 14 Oktober , 2008 Rapport Postad 14 Oktober , 2008 Håller med om att party blivit "kluddigt". Var bättre förr! Citera
Recommended Posts