Gå till innehåll

Joel747 är galet nära att bryta med SvS


joel747

Recommended Posts

Nu är det dags för mig att skriva dagbok. Gör detta för att tilta av så grannarna slipper mitt eviga dunkande i väggen när mitt spelande går dåligt.

 

Heter Joel är 26 år gammal och bor i Norrköping. Spelar mest online men hänger på pokerklubben i Norrköping några gånger i månaden.

 

Jag spelar på svenska spel just nu. Har tidigare varit Prima trogen men valde att ta ut de sista 2000$ på grund av dåligt spel och jobbiga bad beats.

Satt in 2500kr på SvS i februari någon gång och har sedan dess byggt upp rullen till 25000kr.

 

Jag har hela tiden haft som mål att sluta augusti med minst 40 000kr och hoppas fortfarande jag ska lyckas med det.

Ett lite långsiktigare mål är 100 000kr innan nyår och att inom ett år ha spelat en EPT eller WPT tävling(turneringarna är bara en dröm men va fan...)

 

Min så kallade pokerkarriär började för ca 4 år sedan med några dollar på expekt. Kan väl inte påstå att jag var en vinnande spelare där men gick nog +- noll det första halvåret. Halvåret senare hade jag runt 1500$ som togs ut för att överleva en fattig sommar mellan plugg. Gick sedan över till prima där jag började med 50$ och hade som mest 5900$. Detta slaskade jag så småning om ner till som jag tidigare skrev 2000$ som sedan togs ut.

 

Nu sitter jag här i mörkret och har haft fyra förlustkväll i rad. Var uppe på

29 999 i torsdags kväll och hade som mål den kvällen att komma över den "magiska" 30 000kr gränsen, detta blev dock 28 700 när kvällen var slut..

 

Nu har jag exakt 24 982kr efter att i kväll, innan SvS stängde(tilt) ha torskat 900kr.

 

Spelar 2.5-5 och 5-10 och mitt nick är joel747

 

Önska mig lycka till nu:)

 

Joel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL!!

vilken nivå började du på vid start på SvS?

 

Tack ska du ha:)

 

Blev en hel del 1-2kr men tyckte det var lite tråkigt då jag tidigare har erfarenhet av högre nivåer. Så jag gick ganska tidigt upp till 2,5-5 utan att vara i närheten av de bankrullekrav man borde ha. Tycker iofs inte att bankrullekraven spelar så stor roll när man har så pass lite pengar på rullen som 2500kr.. det är bara att tuta och köra och hoppas på det bästa:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ha då har jag haft en av de värsta pokerdagar i mitt liv.

Började ju dagen med en rulle på 24982kr och nu efter 4 timmar har jag 21808..

 

Minus 3174kr.

 

 

Kan väl analysera spelet som desperat, tiltat, uselt, pinsamt och ledsamt. Men jag blev även utdragen både här och där med skapliga händer.

Tilta loss duktigt när en tjej skriver "lär dig spela" till mig i chatten efter att jag skrivit "wp...." till henne. Hon syna ner mig hela vägen med J3o på ett bord med 89J. Jag missa så klart stegen med min 1010. den handen kosta väl 650kr tror jag. Hade även två förlorade AA mot floppade set och en KK mot 108o med 10 på flopp och 8 på river. Ska sägas att jag alltid bettar hårt med höga PP.

 

Men va fan jag är inne i en skitkass period just nu och kommer imorgon torsdag att sätta upp nya mål och riktlinjer för den kommande pokertiden. Måste få ett slut på denna obehaliga känslan av att jag just nu suger på poker, det är inget skönt stöd att ha i huvudet när man slår sig ner för att grinda.

 

Tror jag ska straffa mig själv med en timme träning imorgon innan jobbet. Det kan jag fan ta efter en dag som denna.

 

Hoppas det regnar på midsommar hos alla er som tagit mina pengar i dag!

 

Over and out!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ha då har jag haft en av de värsta pokerdagar i mitt liv.

Började ju dagen med en rulle på 24982kr och nu efter 4 timmar har jag 21808..

 

Minus 3174kr.

 

 

Kan väl analysera spelet som desperat, tiltat, uselt, pinsamt och ledsamt. Men jag blev även utdragen både här och där med skapliga händer.

Tilta loss duktigt när en tjej skriver "lär dig spela" till mig i chatten efter att jag skrivit "wp...." till henne. Hon syna ner mig hela vägen med J3o på ett bord med 89J. Jag missa så klart stegen med min 1010. den handen kosta väl 650kr tror jag. Hade även två förlorade AA mot floppade set och en KK mot 108o med 10 på flopp och 8 på river. Ska sägas att jag alltid bettar hårt med höga PP.

 

Men va fan jag är inne i en skitkass period just nu och kommer imorgon torsdag att sätta upp nya mål och riktlinjer för den kommande pokertiden. Måste få ett slut på denna obehaliga känslan av att jag just nu suger på poker, det är inget skönt stöd att ha i huvudet när man slår sig ner för att grinda.

 

Tror jag ska straffa mig själv med en timme träning imorgon innan jobbet. Det kan jag fan ta efter en dag som denna.

 

Hoppas det regnar på midsommar hos alla er som tagit mina pengar i dag!

 

Over and out!

 

 

Återkom gärna med hand history! GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...