Gå till innehåll

Effektivt skydd mot oönskade mail?


decoy

Recommended Posts

Vet någon här ett bra sätt att skydda sig mot mail man inte vill ha? Jag är väldigt restriktiv med att lämna ut min mailadress, men den gångna månaden har jag fått mail med ganska irriterande reklamerbjudande; hela tiden samma produkt. Jag har ett hotmail-konto. Jag vet att det går att ställa in ett skräppostfilter, men det har väl nackdelen att även viktig post riskerar att hamna bland skräpposten?

 

Avsändaren till mailet har också ett hotmail-konto. Jag testade funktionen "spärra avsändare", men problemet är att det bara kommer nya mail, men med en annan avsändare! Jag får flera mail per vecka av denna typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mercury Mail Transport System

http://www.pmail.com/overviews/ovw_mercwin.htm

 

tyvärr så funkar inte pop3 med gratis versionen av hotmail....så:

a) betala för hotmail

b) använd annan tjänst som har pop3

 

annars väldigt bekvämt sätt att samla all sin webmail i ett konto(men som sagt, gratis hotmail funkar inte)

 

det är väl närmast den där funktionen som skulle passa då:

Distributing POP3 Client features

  • Can be configured to download mail from an unlimited number of remote POP3 mailboxes and to process that mail into any number of local mailboxes (so, you can have four remote mailboxes all downloaded into one local user, or each remote mailbox being downloaded to separate users).
  • Supports "domain mailboxes" - can distribute mail properly to local users even if all mail for your domain ends up in a single mailbox. The POP3 client uses extensive heuristics to work out exactly to whom each message in a domain mailbox is actually addressed.
  • Extensive customization options allow you to tailor the behaviour of the client to suit your circumstances: for instance, you can specify non-standard headers in messages that contain recipient addresses, and you can specify a "default user" who should receive all mail that cannot be explicitly identified as local.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...