Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

- Dr_Daniss sitting in seat 1 with $94.00

- Signor sitting in seat 2 with $124.80

- JBarton sitting in seat 3 with $121.67

- Hero sitting in seat 4 with $147.90

- bertta55 sitting in seat 5 with $52.91

- worim sitting in seat 6 with $97.00 [Dealer]

Dr_Daniss posted the small blind - $0.50

Signor posted the big blind - $1.00

** Dealing card to Hero: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

JBarton folded

Hero raised - $4.00

bertta55 folded

worim called - $4.00

Dr_Daniss called - $4.00

Signor folded

** Dealing the flop: 7 of Hearts, 8 of Clubs, 5 of Hearts

Dr_Daniss checked

Hero bet - $9.00 <-------- skulle jag dragit på mer ?

worim folded

Dr_Daniss raised - $20.00

Hero called - $20.00

** Dealing the turn: 4 of Diamonds

Dr_Daniss went all-in - $70.50

Hero ?

Postad

Beta mer före flopp runt 10 dollar, Sen skulle du helt klart höjt mer efter flopp eftersom stegen var möjlig. Hans all in tyder antingen stenbluff (tror jag) eller att han har 6:an. Han kan mycket väll ha synat A6 eftersom du bara höjde 4 dollar.

Postad

Jag hade re raisat floppen på den brädan. Har han floppat set eller stege så betalar jag. Många kort kan döda all action på turn om han har TT eller liknande.

Det där med att han mkt väl kan ha väl kan ha synat med A6 för att Hero "bara" höjde 4BB flinar jag åt.

Postad
Beta mer före flopp runt 10 dollar, Sen skulle du helt klart höjt mer efter flopp eftersom stegen var möjlig. Hans all in tyder antingen stenbluff (tror jag) eller att han har 6:an. Han kan mycket väll ha synat A6 eftersom du bara höjde 4 dollar.

10x BB pre raise som standard :shock:

Postad

Finns du på riktigt?

Vill du sitta till höger om mig VARJE gång jag spelar poker på nätet?

Det vore väldigt gulligt...

Nog med OT..

Som spelat, slå om igen på flopp till ~45-55$ och betala av set/stege. Brädan är alldeles för dragvänlig för att bara folda rätt av. Unless han är en riktig nit..

Postad

Jag bettar aldrig mer bara för jag har AA men hade jag haft en senare position så hade 3 bettat om nån raisat.

Bettar 4x och får 2 callers och så kommer den brädan , helst hade jag bara sett en spelare med. Sen att han checkraisade mig så känns allt från 2 par triss stege och färgdraget där. Tror inte jag ledde där.

Anledningen till att jag svarade där var väl att se om han skulle checka turn men han degga in allt....

Jag valde att folda....(kanske redan på checkraisen....)

Postad

Behöver inte vara någon svårspelad hand.

Men du får ju inte bara kallsyna fi´s omslag, då får han dig precis dit han vill; nämligen du kommer ge gratiskort på turn. Du ska pumpa potten på flop, har du någon read på fi som säger dig att han har floppat hårt så lägg - annars ska degen in.

Syn är det absolut sämsta där, ger dig bara ännu svårare beslut längre fram.

Postad

Men du får ju inte bara kallsyna fi´s omslag, då får han dig precis dit han vill; nämligen du kommer ge gratiskort på turn. Du ska pumpa potten på flop, har du någon read på fi som säger dig att han har floppat hårt så lägg - annars ska degen in.

Håller med här, ta reda på vart du ligger till redan nu, för du ger i princip bort potten genom att bara syna här. Du tappar kommando plus att som jacken säger du ger gratiskort och bluffmöjligheten.

Skulle å andra sidan gissa mig till att du är slagen redan på flopp eller så pass starkt kombodrag att det blir väldigt tight!

svår situation, rätt vanlig.

Postad

Beta pott före flopp all in efter flopp :)

:lol: :lol: :lol:

ang. handen: folda turn som spelat du är slagen för ofta om du synar här utan read!

Postad

Det lät vettigt ...tror att jag läcker mycket där genom att jag i dessa lägen inte lägger mig direkt ....eller reraisar utan synar. Måste jobba på detta.

Om jag nu väljer att reraisa .... hur mycket i så fall och om han sen slår om vad gör jag då...?

Det första bettet efter floppen hur stor ska den vara...? 9 kändes som ok 3/4 pott för jag ville ju ha lite action. Hade han drag så får han väl odds precis eller nått sånt...?

Postad
Det lät vettigt ...tror att jag läcker mycket där genom att jag i dessa lägen inte lägger mig direkt ....eller reraisar utan synar. Måste jobba på detta.

Om jag nu väljer att reraisa .... hur mycket i så fall och om han sen slår om vad gör jag då...?

Det första bettet efter floppen hur stor ska den vara...? 9 kändes som ok 3/4 pott för jag ville ju ha lite action. Hade han drag så får han väl odds precis eller nått sånt...?

Jag tycker allt är perfekt spelat tills synen på floppen.

Det svåra tycker jag som gäller alla liknande sådana här situationer är att om spelarn är vettig så om du REraisar floppen så finns det väldigt många händer han kan ställa all in här med starka kombodrag såsom Ah6h eller än värre såsom 6h8h.

Det jag vill säga med det är att om du höjer och du blir återhöjd all in, vad ska du göra? Då är readen allt du har. Svårt floppspel onekligen.

kommentarer?

Postad
Ja du ...

Hur mycket kan man reraisa för att kunna vinna handen där men med möjlighet att vika om han ställer? (Går det??)

Jo, precis där ligger det svåra. För vad får du egentligen ut av att höja tillbaks?

För har han ett starktdrag eller dig slagen här så trycker han dig all in här.

lol du skulle nästan skicka den här till ola så får vi se vad guden har att säga.

Turnspelet är iaf givet. Allt handlar om floppen bara, jag tror det rätta spelet är att höja iaf. hur mkt är dock svårt!

Postad
Ja du ...

Hur mycket kan man reraisa för att kunna vinna handen där men med möjlighet att vika om han ställer? (Går det??)

Nej det går inte. Ska du reraisa flopp (viket inte alls känns orimligt) så får du dega in.

Postad

Varför tror ni han lägger av en check-raise med ett stegdrag för ur position? I position kan det verka troligt.

Tror snarare han setat eller floppa en färdig stege. Kan även vara ett kombodrag. Givetvis även luft...

Postad

Om du väljer att reraisa floppen så kan du givetvis aldrig vika mot shove. Däremot tycker jag inte det är fel att bara syna floppen och kolla efter säkert turnkort. Det finns en massa kombodrag som du flippar mot, där du är bra favorit efter turn. Som spelad är det bara att vika