Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NLT 50. 6 spelare. Jag sitter på 50 dollar, Fi1 på knappen täcker och Fi2 på BB har 35 dollar.

PRF

Alla foldar till knappen som raisar till 2. Han har raisat väldigt lätt först in på knappen. Därför väljer jag att 3-betta till 7 dollar med:Kc::Jc:. När BB synar och knappen foldar blir handen intressant och svårspelad.

FLOPP

:Kd::Ks::Qs:

Jag har ingen jättbra read på BB mer än att han har limpat mkt prf. Har faktiskt ingen aning vad han synar en 3 bet med prf i BB. Men möjliga händer är ju givetvis AK, JJ+. Kanse AQ, KQ och fler lägre pp. Han kan även ha sämre, fast det är inte så troligt. Helt klart är ju i alla fall att en stor del av hans range har mig slagen. AQ, och AA är väl egentligen de enda händer han kan betala av min triss med känns det som.

Vad är min plan i den här situationen? BB har 28 kvar och potten är på 17. Att jag är ur position gör ju inte saken lättare direkt.

Postad

Att han sitter på ett drag är väl i och för sig inte särskilt troligt med tanke på prf. Är det verkligen så dåligt att checksyna flopp, och turn? Och i fall han inte bettar desssa gator, själv betta river?