Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
jag har kopplat in min (väldigt gamla) 15" skärm till min laptop och det funkar utmärkt.

jag kanske går lite off topic nu, men finns det 20" laptops som man kan koppla till annan skärm som inte kostar en förmögenhet.

hade tänkt köpa en till skärm. men nu när det är sommarn gillar jag iden att sitta ute i trädgårn & nöta. 8-) tacksam för tipps då jag är helt kass på datorer!

Postad
jag har kopplat in min (väldigt gamla) 15" skärm till min laptop och det funkar utmärkt.

Därav har du VGA utgång idatorn att koppla skärmen till. Så länge du har rätt kontakter i datorn kan du koppla in vilken skärm som hellst, oavsett om den är splitt ny eller 10år gammal.

Har du dock inte kontakterna går det då givetvis inte. SÅ det bär man kolla upp först...

Postad

Om jag har möjligheterna att koppla in skärmen då... Blir det så att jag använder den inkopplade skärmen + laptopens skärm? Min önskan är juh att få en större bild vilket medför fler bord :)

Postad
Om jag har möjligheterna att koppla in skärmen då... Blir det så att jag använder den inkopplade skärmen + laptopens skärm? Min önskan är juh att få en större bild vilket medför fler bord :)

jag har iaf så att den extra skärmen blir som ett utökat skrivbord.. så som du skrev alltså.

Man kan välja nått annat också tror jag, men vet inte riktigt vad det är.. :=)

Postad
jag har iaf så att den extra skärmen blir som ett utökat skrivbord.. så som du skrev alltså.

Man kan välja nått annat också tror jag, men vet inte riktigt vad det är.. :=)

Antingen väljer man att den externa skärmen ska vara en "egen" skärm, dvs "utökat skrivbord"-alternativet, eller så väljer man att samma sak ska visas på båda skärmarna. Detta gäller windows, i mac vet jag inte vilka alternativ man har.

/SK

Postad

Ett tips kan vara att kika innan vilken upplösning laptopens grafikkort stödjer. De brukar iaf stödja åtminstne 1600x1200, men ska du koppla in en 30" kan det nog bli jobbigare att hitta stöd till dess optimala upplösning.