Tompa66 Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Hur gör ni när det bara inte funkar,,, alla råkar ju ut för diverse downswings,men det e ju ibland helt j--a otroligt när den kryper på en, man märker hur korten bara inte kommer,och får bara skit kort och när man väl träffar halvmonster så blir man utdragen på någon jä--a runner runner hela tiden,,, till slut sitter man bara och skrattar åt skiten,, rent psykologiskt e det rätt störande man vill ju bara fortsätta och tror att det måste vända,men har man väl kommit in i den berömda så e det total kört för några dagar veckor,, Man skulle ju kunna tro att det e site relaterat me när man byter site och det e precis samma där så ja vad fan gör ni,, Tar time out Går ner i nivå har ni några bra tips om vad man bör göra under denna period? Tacksam för trevliga tips Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Skaffade en bok (the poker mindset) som handlar rätt mycket om detta. Har inte läst hela men kontentan verkar vara att det enda man egentligen kan göra är att hålla sig till sina bankrullekrav (gå ner i nivå om det behövs osv), analysera sina händer och fortsätta spela sitt vinnande spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cleburne Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Enligt min erfarenhet: Man måste pausa ett tag och hinna nollställa hjärnan så att man kan köra sitt A-game. Det tar olika lång tid för olika individer och olika lång tid vid olika tillfällen. Ibland räcker det med en timmes paus för att man ska vara sig själv igen, ibland tar det en vecka eller en månad. Grejen är den att när man spelar så får man inte tänka på hur det har gått tidigare (om det har gått dåligt) eftersom det påverkar besluten man fattar. Ett tips som kan påskynda det hela är att hitta ett sätt att få utlopp för sin frustration. Man kan prova att misshandla valfritt föremål eller så gör man som jag och spyr hat över alla riggade nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_ekan_ Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Byta site kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ekelund_ Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 förutsatt att du har pokertracker: när jag gått back några sessioner eller dagar i sträck brukar jag analysera alla röda händer för hur jag kan ha spelat de bättre osv. sedan kollar jag på de händer jag spelat då jag vunnit som mest och försöker jämföra mina olika spel. därefter gör man de justeringar som krävs för att komma in på rätt bana. på så sätt hittar man tillbaka till sin topnivå igen. lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solidify Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Skaffade en bok (the poker mindset) som handlar rätt mycket om detta. Har inte läst hela men kontentan verkar vara att det enda man egentligen kan göra är att hålla sig till sina bankrullekrav (gå ner i nivå om det behövs osv), analysera sina händer och fortsätta spela sitt vinnande spel. Och hur mycket betalade du för den då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 16 Juni , 2007 Rapport Share Postad 16 Juni , 2007 Och hur mycket betalade du för den då? Den var gratis i FTP-shopen!! Eller ja, den kostade ju points såklart =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BigShot Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Ett hett tips är att läsa forumets Bad Beat-tråd. Känns riktigt bra efter ha läst ett antal sidor Länk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tompa66 Postad 17 Juni , 2007 Författare Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Ok tackar för tipsen,, kollade på bokus och boken (the poker mindset) fanns men tillfälligt slut hahahaha,kanske fler än jag som vill läsa den:lol: Ja pokertracker har jag och sitter i princip dagligen och kollar dom gröna och röda siffrorna,, men som sagt tyvärr när man väl kommer in i en svacka så verkar det som det inte spelar någon roll vad för kort man än får, Men det e väl bara att bita ihop och minimera förlusterna under denna tid och vänta på vändningen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Ett hett tips är att läsa forumets Bad Beat-tråd. Känns riktigt bra efter ha läst ett antal sidor Länk Det här var det sämsta tipset i världshistorien IMHO. Är man inne i en riktig svacka där man torskar samtliga sina floppade toppset mot runner runners etc, så mår man inte precis bättre av att läsa om folk som whinar ihjäl sig efter att ha förlorat två st 60-40-lägen. För mig får det iaf motsatt effekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
decoy Postad 17 Juni , 2007 Rapport Share Postad 17 Juni , 2007 Problemet är att det nog inte finns några riktigt bra tips, under förutsättning att man spelat någorlunda solid poker. Visst, man kan ta en paus, men egentligen tror jag inte det påverkar så mycket, ska vara om man känner sig tiltad eller trött på poker. Har man helt enkelt haft otur, så...bara försöka igen, eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts