Gå till innehåll

Öppet stegdrag + överkort pushar, bra linje?


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

Hero ($69.05)

MP ($58.85)

Button ($25.85)

SB ($33.55)

BB ($14.55)

 

Preflop: Hero is UTG with Qdiamond.gif, Aclub.gif.

Hero raises to $2, 2 folds, SB raises to $4.5, 1 fold, Hero calls $2.50.

 

Flop: ($9.50) Tspade.gif, 9club.gif, Jclub.gif(2 players)

SB bets $5, Hero raises to $64.55

 

Standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch nej, många tycker nog det är rätt, men jag håller inte med.

Jag synar hellre, jag kör sällan all in på drag/multidrag, synar kanske shortstack som går all in, men inte mer än så.

Som sagt så synar jag hellre bara, foldar mot stora bet mot 1 Fi, känner att man missar den oftare än va folk säger, men jag kanske har fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch nej, många tycker nog det är rätt, men jag håller inte med.

Jag synar hellre, jag kör sällan all in på drag/multidrag, synar kanske shortstack som går all in, men inte mer än så.

Som sagt så synar jag hellre bara, foldar mot stora bet mot 1 Fi, känner att man missar den oftare än va folk säger, men jag kanske har fel?

 

Vad är ett stort bett i detta fall, pott ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om fi har sett dig trycka på det sättet med stål så kan det väl vara del av ett balanserat spel att göra det nu också,
Balansspel har inte särskilt mycket att göra med motståndarens faktiska uppfattning om ens eget spel. Vet man den så behöver man inte spela balanserat.

 

men IMHO är det annars varken bra eller standard att överbeta så våldsamt.
Han överbetar inte alls. Hint: Spelbar stack på flopp är under 30.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han överbetar inte alls. Hint: Spelbar stack på flopp är under 30.

 

Helt rätt - läste lite snabbt.

 

Balansspel har inte särskilt mycket att göra med motståndarens faktiska uppfattning om ens eget spel. Vet man den så behöver man inte spela balanserat.

 

Och vilken information om den anser du att vi har i detta fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker nog syn är bättre. Mini-trebetten preflop tyder ofta på en riktigt bra hand som du har noll FE mot här. Om han bettar en brick på turn är det fold.

 

Jag tror att du oftast ligger under. Se PokerStove resultat nedan:

 

Board: Jc 9c Ts

 

equity

32.7% { AcQd }

67.3% { 88+, AKs, AKo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ett stort bett i detta fall, pott ?

 

mot 1 Fi foldar jag oftast där om Fi potbetar, känns otroligt fiskigt, nästan som att jaga färg.

det är ungefär som att köra coinflip om man trycker all in där om jag inte räknar fel?

Jag tycker det känns onödigt att spela på 50%, synar hellre och kollar på turn och gör beslut där.

Denna handen spelar jag nog försiktigt, det finns så många händer som slår oss även om vi träffar Q eller A, han kan ha AJ, QJ, set, färdig stege, QQ, KK, AA.

Med tanke på Pf och pott spelet så har han oftast redan träffat något eller har en bra hand iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...