Gå till innehåll

En perfekt spelad hand?


eardy

Recommended Posts

Game #4705065024: Hold'em NL (7/15) - 2007/06/16 - 02:06:42 (CET)

Table "1" Seat 6 is the button.

Seat 1: Olly65 (1955 in chips)

Seat 2: HIGHGROVE (1120 in chips)

Seat 3: eardy (911 in chips)

Seat 4: Kings0111 (334 in chips)

Seat 5: Zorbey (807 in chips)

Seat 6: Worths (873 in chips)

Olly65: posts small blind 7

HIGHGROVE: posts big blind 15

----- HOLE CARDS -----

dealt to eardy 9 of Clubs9 of Diamonds

eardy: raises to 60

Kings0111: calls 60

Zorbey: folds

Worths: folds

Olly65: calls 53

HIGHGROVE: calls 45

----- FLOP ----- 3 of Clubs9 of Hearts5 of Clubs

Olly65: bets 60

HIGHGROVE: raises to 165

eardy: calls 165

Kings0111: folds

Olly65: calls 105

----- TURN ----- 3 of Clubs9 of Hearts 5 of ClubsAce of Clubs

Olly65: checks

HIGHGROVE: checks

eardy: checks

----- RIVER ----- 3 of Clubs9 of Hearts5 of Clubs Ace of ClubsAce of Hearts

Olly65: bets 75

HIGHGROVE: calls 75

eardy: raises to 686 and is all-in

Olly65: calls 611

HIGHGROVE: folds

----- SHOW DOWN -----

eardy: shows 9 of Clubs9 of Diamonds (A Full House, Nines full of Aces)

Olly65: shows Jack of Clubs7 of Clubs (A Flush, Ace high)

eardy collected 2182 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot 2182 Main pot 2182 Rake 0

Board 3 of Clubs9 of Hearts5 of ClubsAce of ClubsAce of Hearts

Seat 1: Olly65 (small blind) showed Jack of Clubs7 of Clubs and lost with A Flush, Ace high

Seat 2: HIGHGROVE (big blind) folded on the River

Seat 3: eardy showed 9 of Clubs9 of Diamonds and won (2182) with A Full House, Nines full of Aces

Seat 4: Kings0111 folded on the Flop

Seat 5: Zorbey folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Worths (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar ditt spel. Tycker också om att ta en risk att bara syna i sådana lägen som på floppen i position ibland där man kan trappa flera personer samt maskera sin hand. Chansen finns att Olly bettar in i er med stark hand och nu kommer över toppen och då kan du stacka båda. Även om Olly bara synar så finns chansen att du stackar båda på blank turn. Nu kom ju dock färgen på turn så att betta där är nog ingen höjdare. Och ställa rivern är också helt rätt då chansen att minst en av dom har färg är väldigt stor.

Höja igen på floppen är naturligvis standard men när belöningen kan bli den dubbla så gillar jag ibland att ta chansen.

WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var sjukt nöjd med den tills jag kollade på den igen. Jag ger för bra potodds på floppen.

Annars tycker jag det funkar ganska bra att slowspela iom att jag har position. Potten är ju redan stor, och reraise skriker sjuk styrka.

På turn hade jag självklart tryckt om inte ett klöver kom.

Då ger jag riktigt dåliga potodds till någon som har t e x ett kombinationsdrag.

Check på turn är helt enkelt bra spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar ditt spel. Tycker också om att ta en risk att bara syna i sådana lägen som på floppen i position ibland där man kan trappa flera personer samt maskera sin hand. Chansen finns att Olly bettar in i er med stark hand och nu kommer över toppen och då kan du stacka båda. Även om Olly bara synar så finns chansen att du stackar båda på blank turn. Nu kom ju dock färgen på turn så att betta där är nog ingen höjdare. Och ställa rivern är också helt rätt då chansen att minst en av dom har färg är väldigt stor.

Höja igen på floppen är naturligvis standard men när belöningen kan bli den dubbla så gillar jag ibland att ta chansen.

WP.

Man tackar, tänkte i stort sett i samma banor själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check på turn är helt enkelt bra spel.

 

tror knappast det är checken på turn som det dåliga spelet syftas till.

 

en kallsyn på flop med så många spelare och både färgdrag och stegdrag ute.

 

du har sett en bet och en reraise, antagligen har dom hyffsade händer, så förhoppningsvis får det action. du har inte råd att ge frikort, eftersom du inte kommer få nån större belöning. dom som inte ger action på floppen kommer inte ge mer action på turn om tom inte träffar och drar ut dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skäms lite å dina vägnar när jag läser det här eardy.

Du tycker turnspelet är ett bra spel, tja vad ska du göra egentligen så som du spelar floppen?

Det finns inte på kartan att du spelar den här handen ens nära bra såsom du spelar floppen. Självklart, om du vet vad turn, river är så är ju spelet magnifikt.

När olly bettar och blir reraisad, varför hittar du synen?

Det skriker ju att någon har nånting här och att dom är villiga att betala för det.

Du måste ju sätta någon på ett drag och varför kallsyna, jag förstår inte poängen. Okej, om du sitter HU så kan man diskutera maskeringen av din hand, även där tveksam.

Den här floppen skulle jag aldrig slöspela som du gjorde på floppen om jag ens satt med en pistol mot mitt huvud

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hört talas om turneringar?

 

Jo, men av två anledningar trodde jag det var playmoney.

 

1. Kom inte på någon sida som har en turneringsstruktur när man i något stadie har 7/15 som blindlevel.

 

2. Tycker man att det här spelet är det perfekta spelet så är playmoney inte långt borta.

 

Fast som sagt, hade du haft en insider med dealern eller kanske till och med meckat kortleken själv vid ett homegame så du visste att du skulle få han att först sätta sitt drag och att du sen skulle reklonka - då är det ett sjujävla snyggt spel onekligen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man ändra sig? :-D Har studerat stackdjupen lite mer och ser nu att han bara har ca 900 på bordet vilket gör en höjning på floppen mer befogad.

 

Dessutom om det är turnering skulle jag alltid höja här. Men i cashgame med något djupare stackar kan jag tänka mig syna flopp ibland. Är stackarna jättedjupa så höjer jag oftas ändå för annars kan det vara problem att stacka av folk då inte tillräckligt med pengar hamnat i potten på floppen.

 

Men med medeldjupa stackar och cashgame, är det då helt fel spelat?

Syftet är att stacka båda och att hoppas Fi nr 1 höjer igen vilket hade varit det bästa. Vi har också ett av färgkorten så det finns åtta färgkort kvar i leken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot två spelare och stora stacks så tycker jag att du måste höja på Floppen.

På turn blev allt VÄLDIGT tråkigt och nu är det du som får gissa hur du ligger till.

Rivern är ju däremot barnenkel eftersom du har kåken. Pushen där är ju standard mot fisk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men lol du flopar s ett , kåkar och får in dgeen mot en färg, svårspelad hand eller?

 

 

lolla mig bklänges.

 

 

 

 

här är en perfekt spelad hand.'

 

 

200bb djupt.

 

jag 3bb, fisk minirais till 6bb, haha han har AA-KK uppenbarligen.

 

 

jag A7.

jag synar normalt inte 3bet ur pso med A7 men jag vet va dhan har, de är djupt och han betalar av.

 

 

 

flop A7x.

 

 

fisk bettar 1bb. jag skriver "KK?" och pushar resten av stacken rakt av. fisken steker ett tag och synar sedan med...just det, KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...