Gå till innehåll

FTP hänger sig


Saint_Bjorn

Recommended Posts

Jag har inte haft problem med lagg på Full Tilt på flera månader...

Det jag sade här stämmer inte helt. Jag har fortfarande kvar ett problem. Ibland så låser sig klienten och när jag klickar i fönstren så blir de helt gula. Om man väntar i några sekunder så kommer grafiken tillbaka och man kan fortsätta som om ingenting har hänt. Är det vad som händer er också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag sade här stämmer inte helt. Jag har fortfarande kvar ett problem. Ibland så låser sig klienten och när jag klickar i fönstren så blir de helt gula. Om man väntar i några sekunder så kommer grafiken tillbaka och man kan fortsätta som om ingenting har hänt. Är det vad som händer er också.

 

Har exakt samma problem. Trodde kanske att det var PAH eller för att jag använde moddade skin som var problemet. Jag har iallafall skickat den information som deras tech önskade. Har dock inte hört från dem på ett tag nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

ha.... trodde det var mitt internet som strulade hela tiden.. :S haft problem med FTP hela veckan lägger ner nästan oavbrutet på kvällarna, från 8-15.00 fungerar det fint men efter 3 så brakar helvete lös...

 

om jag bara hade kunnat få ut min pengar hade jag slutat spela på denna förbannade jävla klienten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett tips av en IT snubbe han säjer att det är routrarna som jäklas

att dom kan bli störda av t.e.x fjärkontroller eller sladlösa telefoner.

Det man skulle åtgärda det med var att ändra frekvens på routern, har inte en susning om hur man gör.

Så jag kommer att testa att gå på gammla sättet med kabel till datorn och se vad som händer

Återkommer i tråden vad som hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sunkig router kan få det att lagga, men det jag beskrev i #26 kan knappast vara routerns fel. Även om routern tappar något paket, så ska både klienten och servern klara av det.

 

Eftersom det är lagg du säger att du har problem med så kan du ju ta en titt på mitt inlägg #22.

 

Jag tror inte på det där med att ändra frekvens. Det han menar med det är nog att du ska gå in i routerns webbgränssnitt och ändra vilken "channel" ditt trådlösa nät ska använda. Men det verkar meningslöst om det inte är så att routern har problem med all annan trafik också.

 

Jag har inga problem med lagg så länge jag har bittorrent antingen avstängt eller konfigurerat för att bara köra ett litet antal sessioner. Jag har fortfarande problem med att klienten hänger sig i några sekunder ibland, och allt blir gult, men det problemet är inte alls lika allvarligt som tidigare. Klienten har nog inte kraschat i samband med det på två månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sunkig router kan få det att lagga, men det jag beskrev i #26 kan knappast vara routerns fel. Även om routern tappar något paket, så ska både klienten och servern klara av det.

 

Eftersom det är lagg du säger att du har problem med så kan du ju ta en titt på mitt inlägg #22.

 

Jag tror inte på det där med att ändra frekvens. Det han menar med det är nog att du ska gå in i routerns webbgränssnitt och ändra vilken "channel" ditt trådlösa nät ska använda. Men det verkar meningslöst om det inte är så att routern har problem med all annan trafik också.

 

Jag har inga problem med lagg så länge jag har bittorrent antingen avstängt eller konfigurerat för att bara köra ett litet antal sessioner. Jag har fortfarande problem med att klienten hänger sig i några sekunder ibland, och allt blir gult, men det problemet är inte alls lika allvarligt som tidigare. Klienten har nog inte kraschat i samband med det på två månader.

 

Kollad min ping låg på 115 ms medel det skall väl funka.

 

Men vad tusan detta händer ju bara när man är på pokersidor alldrig annars?

 

Har kollat att gå med kabel direkt till datorn var precis lika struligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

115 ska vara tillräckligt lågt för att spela poker, men det är tillräckligt mycket för att verka "konstigt". Jag testade just och fick svarstider mellan 20 och 58 ms med ett medel på 32. Det är över en dålig trådlös router. Jag har för mig att svarstiderna är klart mindre när jag kopplar förbi den.

 

Om ditt medel är 115, och det bara varierar mellan t.ex. 80 och 150, så borde du inte ha några problem. Om det däremot är så att svarstiden oftast är 30 ms och ibland omkring 1000 ms så kommer du definitivt att ha problem.

 

Om du inte hade sagt att det går lika dåligt när du kör utan att använda routern (jag antar att du kopplade bort den helt och inte bara körde trådbundet genom den) så hade jag sagt att det mycket sannolikt beror på att routern är dålig, eller på att du har något annat program igång som skickar trafik som överbelastar routern. (Även om den maximala bandbredden inte används så kan routerns minne/CPU bli överbelastat om det körs för många sessioner. Det är det som är problemet med BitTorrent, som gärna öppnar hundratals TCP-sessioner).

 

Om felet inte ligger på routern, så måste det vara din internetuppkoppling eller din dator. Det vore bra om du kunde be en polare ta med en laptop och komma över så att ni kan testa om det blir likadant med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

115 ska vara tillräckligt lågt för att spela poker, men det är tillräckligt mycket för att verka "konstigt". Jag testade just och fick svarstider mellan 20 och 58 ms med ett medel på 32. Det är över en dålig trådlös router. Jag har för mig att svarstiderna är klart mindre när jag kopplar förbi den.

 

Om ditt medel är 115, och det bara varierar mellan t.ex. 80 och 150, så borde du inte ha några problem. Om det däremot är så att svarstiden oftast är 30 ms och ibland omkring 1000 ms så kommer du definitivt att ha problem.

 

Om du inte hade sagt att det går lika dåligt när du kör utan att använda routern (jag antar att du kopplade bort den helt och inte bara körde trådbundet genom den) så hade jag sagt att det mycket sannolikt beror på att routern är dålig, eller på att du har något annat program igång som skickar trafik som överbelastar routern. (Även om den maximala bandbredden inte används så kan routerns minne/CPU bli överbelastat om det körs för många sessioner. Det är det som är problemet med BitTorrent, som gärna öppnar hundratals TCP-sessioner).

 

Om felet inte ligger på routern, så måste det vara din internetuppkoppling eller din dator. Det vore bra om du kunde be en polare ta med en laptop och komma över så att ni kan testa om det blir likadant med den.

 

Tror att problemet är löst hade koplat fel med kabel förra gången.

När du skrev om routern så provade jag igen och har nu spelat på den saiten

som var helt klart värst men laggen.

Felet är helt klart routern inget annat så nu blir det direkt kabel skönt att problemet är löst har ju bråkat skitlänge. Tack för hjälpen "ffredd" :-D

 

Glömde mina svarstider blev efter ändring medel 10ms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig hänger sig FullTilt pga PAHud. Händer lite då och då, och när det väl börjat så kan det hända var 10e hand ibland.

Testa att slå ihjäl PAHud (om du använder det) istället för FullTilt-klienten nästa gång det hänger sig. För mig så kommer FTP-klienten igång direkt då så problemet måste vara PAHud i mitt fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

med trådlöst och testat att gå igenom inställningarna utan resultat, så numera kör jag med kabel och har aldrig några problem. Routern får vackert ligga uppe i förrådet numera. Värst var det när jag spelade microgamings sajter, och Ladbrokes som jag redan hade problem med innan jag skaffade trådlöst fungerade inte alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...